Družba Kopp izobraževanje bo v nedeljo začela opravljati dejavnost pilotaže v koprskem pristanišču, pilotažo v tem pristanišču pa bodo tako lahko opravljali le piloti, zaposleni v tej družbi. V družbi razpolagajo z vsemi viri za kakovostno izvajanje dela, zagotavljajo v SDH. Prvi mož uprave za pomorstvo Jadran Klinec težav ne pričakuje.
PILOTI KOPER OSTALI BREZ DELA: Pomorsko pilotažo v pristanišču z nedeljo prevzema družba Kopp
Koper
Pilotaža v pristaniščih je obvezna, v koprskem pristanišču ter tudi v drugih delih teritorialnega morja in notranjih morskih voda Slovenije pa jo je od leta 1996 opravljala družba Piloti Koper. Ta je imela v začetku letošnjega leta zaposlenih osem pilotov in pet vodij pilotskih čolnov.
Z nedeljo bo skladno z vladno uredbo o obliki in načinu izvajanja gospodarske javne službe pomorske pilotaže dejavnost pomorske pilotaže v koprskem pristanišču začelo opravljati javno podjetje Kopp izobraževanje.
Kot so pojasnili v Slovenskem državnem holdingu (SDH), lahko od dneva uveljavitve uredbe storitev pilotaže v koprskem tovornem pristanišču opravlja le omenjeno podjetje, s katerim je vlada podpisala pogodbo za opravljanje gospodarske javne službe: "To pomeni, da bodo pilotažo v tem pristanišču lahko opravljali le piloti, zaposleni v tej družbi." V SDH so ob tem zagotovili, da omenjena družba "razpolaga z vsemi viri za začetek opravljanja dejavnosti in za kakovostno izvajanje dela".
Ustavno sodišče mora sicer še odločiti o predlogu podjetja Piloti Koper o zadržanju izvajanja omenjene vladne uredbe. Direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec je sicer povedal, da ne pričakuje težav pri prehodu na novega izvajalca pomorske pilotaže. Po njegovih informacijah so v Kopp izobraževanju uredili vse potrebno za opravljanje dejavnosti, tako da bi se morala pomorska pilotaža nemoteno izvajati dalje.
Direktor Uprave RS za pomorstvo Jadran Klinec
Skladno z vladno uredbo v slovenskem akvatoriju drugi subjekti ne bodo več smeli izvajati pilotaže, uprava za pomorstvo pa česa takega tudi ne bo dovolila, je dodal Klinec.
Glede prihodnosti pomorske pilotaže, za katero pomorski zakonik vse od leta 2010 določa, da mora država za opravljanje te dejavnosti zagotoviti gospodarsko javno službo, je bilo v zadnjem letu precej ugibanj, še posebej po skorajšnji stavki v družbi Piloti Koper. Februarja je nato Šarčeva vlada izdala uredbo, ki določa zagotavljanje pomorske pilotaže v obliki javnega podjetja, katerega ustanoviteljica je država, upravljavec pa SDH.
DALEČ STRAN, NA POČITNICE: Daleč stran, kjer se začne življenje
Minevajo dnevi, tedni, meseci, ... Zimske plašče smo medtem zamenjali za kratke rokave, že en mesec se sprehajamo v natikačih. Na vrtu je iz sadik zrasla ogromna solata. Edini znani obraz zadnjega meseca je sosedov. Edina znana roka pa je cev hišnega sesalca. Želimo si skočiti v vodo in ležernih poletnih dni.
Uredba določa, da vlada sklene pogodbo o izvajanju gospodarske javne službe z izvajalcem za največ deset let. Skladno z uredbo se gospodarska javna služba pomorske pilotaže zagotavlja v obliki javnega podjetja, katerega ustanovitelj oz. edini družbenik je država in je edini izvajalec gospodarske javne službe na področju pomorskih dejavnosti koprskega tovornega pristanišča.
SDH je za izvajanje gospodarske javne službe pomorske pilotaže tudi ustanovil podjetje Kopp izobraževanje, s katerim je vlada konec marca sklenila pogodbo.
Družba Piloti Koper je sicer na ustavno sodišče naslovila predlog za zadržanje izvrševanja uredbe, saj je po njihovem prepričanju opravljanje dejavnosti pomorske pilotaže izključno s strani javnega podjetja v nasprotju z ustavo. Vlada je ustavnemu sodišču predlagala, da predlog kot neutemeljenega zavrne.
Komentiraj
Če si dovolim malce špekulacije, Janša Orban= ode luka Madžarom. Pa še 2 tir bodo oni gradili, samo obujam spomine.
Mislim, da J. P. Kopp vodi sin Madžara100%. Menda iz piranskega razgleda