Izbor izvajalca za gradnjo operativne obale in zalednih skladiščnih površin za potrebe kontejnerskega terminala tj. prvega pomola je pravnomočen. Izbrano podjetje Kolektor bo skupaj s partnerjema Grafist in Adriaing s pripravljalnimi deli začelo takoj po podpisu pogodbe, sam začetek del pa je predviden poleti, so sporočili iz Luke Koper.
POLETI BODO V LUKI ZABRNELI GRADBENI STROJI: Izbor izvajalca podaljšanja prvega pomola pravnomočen
Koper
Projekt podaljšanja prvega pomola zajema izgradnjo operativne obale dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra ter izgradnjo zalednih skladiščnih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 kvadratnih metrov. Celotna konstrukcija bo slonela na 770 pilotih povprečne dolžine 65 metrov, na katerih bodo nameščene betonske plošče. Dela bodo potekala v skladu z omejitvami okoljevarstvenega soglasja, kar pomeni, da se bodo izvajala le med delavniki med 7. in 18. uro, vendar maksimalno po dve uri dnevno. Operativni del obale naj bi zaključili do konca marca 2021, zaledne površine pa do oktobra 2022, so poudarili v Luki Koper.
Po izgradnji bo dolžina prvega pomola na južni strani, ki je namenjena pretovoru zabojnikov, znašala 695 metrov. Pravkar poteka tudi priprava javnega naročila za nakup dveh novih obalnih dvigal tipa super post-panamax, ki omogočajo pretovor največjih kontejnerskih ladij. Trenutno v Kopru razpolagajo z osmimi dvigali, dvema tipa super post-panamax, štirimi tipa post-panamax ter dvema starejšima.
Kot je poudaril predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel, bo imel kontejnerski terminal po zaključku del skoraj 1,3 milijona kontejnerskih enot zmogljivosti letno. Z optimizacijo procesov dela na terminalu pa bodo zmogljivosti povečali na poldrugi milijon kontejnerskih enot, s čimer bodo zagotovili dolgoročno konkurenčnost terminala.
Luka Koper je za naložbo v prvi pomol, katere vrednost znaša 45,6 milijona evrov, pridobila tudi evropska sredstva v okviru projekta NAPA4CORE. V koprskem pristanišču sicer načrtujejo še nadaljnjo širitev kontejnerskega terminala, ki se bo po letu 2022 raztegnil tudi na severno stran prvega pomola. Poleg tega je v strateškem poslovnem načrtu do leta 2025 predvideno tudi podaljšanje operativne obale kontejnerskega terminala v notranjost pristanišča, s čimer bo terminal pridobil zadostno dolžino obale za privez dveh ladij matic hkrati.
Prav tako načrtujejo tudi konsolidacijo terminala v zaledju pristanišča vse do novega, tretjega kamionskega vhoda v pristanišča neposredno z Bertoške vpadnice, ki bo namenjen prav tovornjakom z zabojniki.
Do torkovega zaključka roka so v Luki za gradnjo tretjega vhoda prejeli štiri ponudbe. Najnižjo je poslal Kolektor Cestno podjetje Nova Gorica, ki bi novi vhod, zunanje parkirišče za tovornjake, vratarnico, ter povezovalne ceste zgradil za 4,39 milijona evrov. Sledijo ponudbe GP Krk, CPK in Adriaing. Odločitev o izboru izvajalca bo objavljena na portalu javnih naročil, so še navedli v Luki Koper.