TUDI FRANC KRAŠEVEC PIŠE OBŠIRNA PISMA: Na TZP-ju je vse kot v pravljici

Piran

Predsednik nadzornega sveta Turističnega združenja Portorož (TZP) Franc Kraševec je na župana piranske občine Đenia Zadkovića in svetnike naslovil obširni dopis, v katerem zagovarja, kako TZP uresničuje strategijo turizma občine do leta 2025, dotakne pa se tudi vprašanja o preoblikovanju TZP iz gospodarsko – interesnega združenja v zavod.

Franc Kraševec 

Skladno s strategijo turizma, katere glavni cilji so zmanjšanje sezonskosti destinacije, zaustavitev padanja povprečne dobe bivanja, dvig potrošnje gostov na destinaciji in zmanjševanje odvisnosti od velikih trgov, naj bi po besedah Kraševca TZP izvedlo že 56 odstotkov vseh aktivnosti, za katere naj bi bili zadolženi v akcijskem načrtu poleg opravljanja rednih nalog in poslanstva.

V dopisu naniza izvedene aktivnosti, ki so jih skladno z akcijskim načrtom že dosegli v segmentih vsebine in trženja. Za svoje delo so po besedah Kraševca, prejeli tudi kar nekaj nagrad, med drugim so si leta 2019 prislužili nagrado WEBSY za najboljšo poslovno spletno stran v Sloveniji, zapiše. 

V TZP-ju so prepričani, da vse aktivnosti uresničujejo pravočasno in v skladu s cilji, zapisanimi v strategiji turizma za Občino Piran. Menijo pa, da je potreben ponoven pregled vseh prireditev na destinaciji Piran in Portorož, jih ovrednotiti ter pripraviti plan razdelitve na promocijske prireditve v izvedbi TZP-ja in ostale prireditve, ki jih izvaja Avditorij in ostali akterji, kot predvideva akcijski plan.

Preoblikovanje TZP v zavod 

Glede preoblikovanja TZP v zavod je Kraševec izpostavil, da je bila TZP ob ustanovitvi sestavljena iz občinskih uradnikov in predstavnikov gospodarstva, ki so po opravljeni analizi podali predlog, da je oblika gospodarsko-interesnega združenja najprimernejša. "Ker je v piranski občini turizem glavna in praktično edina gospodarska panoga, ki generira preostale gospodarske dejavnosti, je nujno, da se vse eventualne spremembe ali preoblikovanje TZP izvedejo premišljeno, načrtovano s pomočjo stroke, na osnovi analiz in skladno s potrebami destinacije," dodaja Kraševec.

Na podlagi analiz, ki jih je naredil v primerjavi s podatki Zavoda Turizem Ljubljana, se sprašuje, ali v Občini Piran kot najbolj turistični destinaciji v državi namenimo dovolj sredstev in človeških virov za konkurenčen nastop destinacije na svetovnih trgih. Dodaja še, da imamo v Sloveniji več bolj ali manj uspešnih lokalnih turističnih organizacij. "Vsekakor pa uspešneje delujejo tiste, ki so organizacijsko boljše povezane s turističnim gospodarstvom na destinaciji," še dodaja. O prednostih in slabosti preoblikovanja v zavod je zapisal tudi v odprtem pismu.

"Poslovanje TZP-ja je transparentno." 

Vse bolj glasne kritike delovanja TZP-ja pravzaprav izpostavljajo netransparentnost in negospodarno delovanje slednjega, za kar je v prvi vrsti odgovoren ravno Franc Kraševec kot prvi nadzornik. Seveda, Kraševec v pismu meni drugače.  V slednjem podpisani izpodbijajo argument, da bo letošnje leto zaradi aktualnih razmer zaznamovano z manj turistične takse in daje za to rešitev javnega zavoda turizem, in pojasnjujejo, da le ta "nima nikakršne osnove in je ena od možnih rešitev na kratki rok". Strinjajo se sicer, da je pravi čas za razmislek o primernosti trenutne organiziranosti, vendar dodajo "stvari niso tako enoznačne in črno-bele, kot se jih želi prikazati". "V aktualnih razmerah je treba delati dolgoročno in ne slepo slediti ozkim in političnim interesom," še dodajajo. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Obala1 |  07 .10. 2021 ob  11: 49
Ne prejsnji ne ta direktor TZPja ništa znala kaj delata kje pa, da bi uresnicevala nekaksno strategijo razvoja turizma v obcini …vedno so izbirali neke Kekece ki jih lahko kontrolirajo …kvaliteta ponudbe In vsebin je vsako leto slabsa
Zhe |  07 .10. 2021 ob  10: 59
Citiram: "Skladno s strategijo turizma, katere glavni cilji so zmanjšanje sezonskosti destinacije, zaustavitev padanja povprečne dobe bivanja, dvig potrošnje gostov na destinaciji in zmanjševanje odvisnosti od velikih trgov, naj bi po besedah Kraševca TZP izvedlo že 56 odstotkov vseh aktivnosti, za katere naj bi bili zadolženi v akcijskem načrtu poleg opravljanja rednih nalog in poslanstva."

Če se postavim v vlogo davkoplačevalca kot investitorja v funkcionalne javne storitve, se tukaj sprašujem, kakšen učinek ima teh 56 odstotkov izvednih aktivnosti v odnosu do željenih ciljev?
Za koliko se je podaljšala doba bivanja, kot posledica aktivnosti TZP?
Za koliko se je dvignila dodana vrednost na gosta v občini?

To, da 'trdo delajo' ne pomaga nobenemu, če ni učinka. Pri nas se pogosto pogovarjamo o analizah, strategijah in aktivnostih, zelo malo pa o doseženih učinkih in o razlogih za uspeh/neuspeh pri doseganju določenih sprememb.

Jaz menim, da bi morali dati TZPju jasen mandat za dosego specifičnih merljivih ciljev na področju turizma (ne zgolj, da opravljajo aktivnosti!) in predvidimo tudi kaj se zgodi, če cilji niso doseženi in kaj, če cilje uspešno dosežemo (odgovornost do zavez o dosegu ciljev in vztrajnost pri doseganju ciljev, dokler niso te doseženi). Občani smo namreč investitorji v TZP in vsaka investicija zahteva nek donos, nek učinek, sicer mečemo energijo/denar skozi okno.
vseved |  07 .10. 2021 ob  07: 27
Klasika malih povzpetnikov
Teo |  07 .10. 2021 ob  00: 16
21
Še en v vrsti Piranskih “mešalcev megle”…