Neuporaba varnostnega pasu ostaja aktualna problematika. Policija je v prvih dveh mesecih letošnjega leta ugotovila 6569 kršitev neuporabe varnostnih pasov. Kljub temu, da je med epidemijo manj prometa, pa je naraslo število kršitev uporabe otroških sedežev, so iz AVP sporočili pred začetkom nacionalne preventivne akcije Varnostni pas.
VOZNIKI NA KOPRSKEM NAJMANJ UPORABLJAJO VARNOSTNI PAS: V štirih urah zabeležili kar 586 kršitev
Koper
V lanskem letu so policisti našteli 37.255 kršitev neuporabe varnostnega pasu, leta 2019 pa 40.283. V prvih dveh mesecih so ugotovili še 1011 kršitev, povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih. V letu 2020 je bilo tovrstnih kršitev 6579, leto prej pa 5973, so sporočili iz agencije za varnost prometa (AVP).
V štirih urah skoraj 2200 nepripetih voznikov
Tudi na agenciji za varnost prometa so ugotovili, da neuporaba pasu ostaja problem. Na agenciji so 27. januarja v času jutranje in popoldanske prometne konice v 11 mestnih občinah opazovali promet. V časovnem intervalu štirih ur so zabeležili 2184 nepripetih voznikov. Zjutraj so opazili 1247 kršiteljev, popoldne pa 937. Največ kršiteljev je bilo v Kopru, kjer so zabeležili 586 kršitev, kar predstavlja več kot četrtino ugotovljenih kršitev. Sledita Celje (351) in Novo mesto (331).
Po deležu kršiteljev pa prednjači Ptuj. 9,7 odstotka voznikov, ki so v času opazovanja peljali mimo števnega mesta, ni ni bilo pripetih. V Kopru delež kršiteljev znaša 9,3 odstotka, v Novem mestu pa 8,7 odstotka. V jutranjem terminu so zabeležili višji delež kršiteljev kot v popoldanskem. Tako je npr. delež na Ptuju zjutraj znašal 15,9 odstotka, popoldne pa 5,9.
Najmanj kršitev v obeh intervalih skupaj pa je bilo v Velenju (20), Slovenj Gradcu (27) in Murski Soboti (56). V teh občinah je najnižji tudi delež kršiteljev.
Tretjina voznikov, ki so umrli lani, ni uporabljalo varnostnega pasu
Tretjina voznikov, ki so lani v prometni nesreči izgubili življenje, ni uporabljala varnostnega pasu. V letu 2019 je varnostni pas uporabljalo 66 odstotkov umrlih voznikov, kar je tri odstotne točke manj kot lani. Lani je umrlo 29 voznikov avtomobilov, osem jih varnostnega pasu ni uporabljalo. Varnostnega pasu ni uporabljal tudi eden izmed umrlih voznikov tovornjakov, umrli voznik traktorja pa je vozil brez ustrezne zaščite.
Med devetimi umrlimi potniki v avtomobilih dva nista uporabljala varnostnega pasu, stopnja uporabe znaša 78 odstotkov. Od desetih umrlih potnikov in voznikov v osebnih vozilih, ki niso uporabljali varnostnega pasu, so bili štirje stari med 20 in 25 let.
Med 114 hudo poškodovanimi vozniki avtov jih je 87 oz. 76 odstotkov uporabljalo varnosti pas. Stopnja uporabe je bila največja med lažje poškodovanimi vozniki avtov, saj je varnostni pas uporabljalo 94 odstotkov.
Uporaba varnostnega pasu za polovico zmanjša tveganje za smrt in hude poškodbe
Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt za polovico, skoraj za toliko se zmanjša tveganje hudih poškodb. Za skoraj četrtino se zmanjša tudi tveganje nastanka lažjih poškodb tako pri voznikih kot pri sopotnikih, so zapisali. Zato sta AVP in policija pozvali vse voznike, naj vedno in brez izgovorov poskrbijo za dosledno uporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih in dosledno pripetost vseh potnikov.
Na AVP so sicer spomnili, da si morajo voznik in potniki tudi ustrezno nastaviti naslonjalo za glavo. Zgornji del varnostnega pasu mora teči čez sredino rame, zato je treba ustrezno nastaviti tudi zgornjo pritrditev pasu. Spodnji del pasu mora potekati preko bokov in ne preko trebuha. Voznike so pozvali še, naj se po pripenjanju prepričajo, da je zaponka dobro zapeta in da je pas poravnan. Nato je treba pas s potegom proti zgornji pritrditveni točki naravnati in zategniti.
Na pomen uporabe varnostnega pasu bodo na AVP in policiji opozorili s preventivno akcijo, ki se bo začela v ponedeljek in bo trajala do nedelje. V tem času bodo tudi policisti posebno pozornost namenili uporabi varnostnih pasov. Dodatne aktivnosti pa bodo namenjene tudi najmlajšim, ki jih na uporabo varnostnega pasu opozarjajo s projektom Pasovček, voznikom pa bodo razdelili informativna gradiva.
Največ voznikov ni pripetih na obali Ljubljanice. Višina kazni je previsoka in služi samo polnjenju blagajne. Zato pa imajo šefi poliziotov najvišje plače v državi tej. In privilegije.