Bralec, od katerega smo ta teden prejeli video posnetek kontrole vinjet na hitri cesti pri izvozu za Plavje, je ogorčeno izrazil pomisleke nad načinom postavitve cestninskih nadzornikov. Kot pravi, so Darsovi nadzorniki ustavljali vozila kar sredi hitre ceste, kar je lahko zelo nevarno, saj bi lahko prišlo do naleta oziroma prometne nesreče. Na Darsu odgovarjajo, da je to le ena izmed oblik izvajanja nadzora cestninskih nadzornikov, nadzor pa da je ustrezno označen s signalizacijo, s čimer je poskrbljeno za varnost.
ALI VINJETARJI ENOSTAVNO PRETIRAVAJO? Sredi hitre ceste na Škofijah ustavljali voznike, Dars odgovarja, da je vse po pravilih (VIDEO)
Koper
Kot je razvidno s posnetka, sta najprej postavljena znaka za delo na cesti, nato table za zmanjševanje hitrosti, pri čemer je najnižja 60 km/h, za tem pa je s tovornjakom in količki zaprt prehitevalni pas. Ko se je vozilo s počitniško prikolico peljalo mimo nadzornikov, je zaradi kontrole vinjet močno zmanjšalo hitrost in se skoraj ustavilo, kar bi lahko pripeljalo do naleta, je prepričan bralec, ki je vozil za omenjenim vozilom. A v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) so prepričani, da ne ogrožajo prometne varnosti. "Nadzor je ustrezno označen s signalizacijo, s čimer je poskrbljeno za varnost," so nam povedali.
Dars: Ne gre za zavajanje voznikov
Zanimalo nas je tudi, ali je takšna kontrola vinjet sredi hitre ceste ali avtoceste običajna praksa in zakaj je bila cesta označena, kot da gre za gradbišče oziroma dela na cesti. Na Darsu so nam pojasnili, da je navedena označba določena v pravilniku o zaporah na cestah. Uporablja se tako za izvajanje gradbenih del, vzdrževalnih del, nadzora v prometu in prireditev na cesti in ne gre za zavajanje voznikov, so odgovorili na vprašanje, kako komentirajo, da signalizacija, kot je razvidna v video posnetku, ni dovolj nazorna.
Delo na cesti? Ne, cestninski nadzorniki!
Posted by Regional on Thursday, October 3, 2019
Gre pa le za eno izmed oblik izvajanja nadzora cestninskih nadzornikov, dodajajo. Nadzor nad uporabo vinjet se lahko izvaja na avtocestnih počivališčih oziroma bencinskih servisih, na območju mejnih prehodov, izvozih s cestninskih cest - na posameznih priključkih je Dars uredil odstavne niše, kjer je možno varno opraviti postopek nadzora - pa tudi med samo vožnjo. Nadzorno vozilo namreč lahko zapelje pred vozilo, ki ga želi ustaviti, ter ga s svetlobno tablo in modrimi lučmi pospremi na varno mesto, kjer opravi postopek nadzora. Poleg tega opravlja nadzor nad plačevanjem cestnine za vozila nad 3500 kg največje dovoljene mase preko nadzornih in cestninskih portalov tudi Operativni center cestninskega nadzora.
O nadzorih javnosti ne obveščajo
"O nadzorih javnosti ne obveščamo. Tisti uporabniki, ki uporabljajo avtocesto v času preusmeritve prometa skozi počivališče ali nadzorno točko, pa so o tem obveščeni z ustrezno prometno signalizacijo, ki je postavljena na sami avtocesti," pravijo na Darsu.
Kot pojasnjujejo, se cestninski nadzor na enak način izvaja tudi v drugih državah EU, ki imajo enake ali podobne sisteme plačevanja cestnine, kot ga ima Slovenija. Nam najbolj primerljiva država je Avstrija, kjer se nadzor izvaja na enak način s preusmeritvijo prometa preko počivališč, še pogosteje pa preko za ta namen zgrajenih nadzornih točk, kjer se ravno tako promet kanalizira v eno kolono, da lahko nadzorniki iz prometa izločijo kršitelje in varno izpeljejo prekrškovni postopek, pravijo na Darsu.
Posebne točke za nadzor plačevanja cestnine oz. prometa se gradijo tudi v Sloveniji, kjer se že (npr. na območju nekdanjih cestninskih postaj Log in Torovo) izvajajo tovrstni nadzori in se bodo tudi v bodoče. Nekaj takih točk bo v sklopu odstranitev cestninskih postaj še zgrajenih. Se pa tako na počivališčih kot na točkah, ki so posebej zgrajene za izvajanje nadzora, ne izvaja samo cestninskega nadzora, ampak nadzor izvajata tudi policija in Finančna uprava Republike Slovenije.
Komentiraj
ma NE sredi voznega pasa!!!! To je blesavo!
In mislim tudi, da nas je v tej državi odneslo...sama represija, samo ustrahovanje, samo kasiranje...drugega ne moreš pričakovati prav NIČ
Problem je na izvoz za Bertoki (zmer Koper/trst)..... tam jaz nebi dal Darsovi ker je prevec nevarno na ovinek .....