Luka Koper je pred dnevi prejela gradbeno dovoljenje za podaljšanje operativne obale kontejnerskega terminala na prvem pomolu za sto metrov. Gre za ključen strateški projekt družbe, katerega zaključek pričakujejo do konca leta 2020. Obenem so v Luki Koper vnovič vložili vlogo za gradbeno dovoljenje za nov privez za ro-ro ladje.
PRVI POMOL DALJŠI ZA STO METROV: Luka Koper prejela gradbeno dovoljenje za poseg
Koper
Gradbeno dovoljenje bo postalo pravnomočno v 30 dneh, so povedali v Luki Koper. Do takrat naj bi bil zaključen postopek javnega naročila izbora izvajalca za dobavo in vgradnjo testnih pilotov, medtem ko razpis za izvajalca del za podaljšanje prvega pomola, ki bo Luki Koper omogočilo privezovanje dveh velikih kontejnerskih ladij sočasno ter s tem povečanje pretovora in več prostora za zabojnike, še ni bil objavljen. Začetek del je predviden maja 2019.
Celotna investicija podaljšanja operativne obale in izgradnje zalednih skladiščnih površin na južni polovici pomola naj bi bila zaključena do konca leta 2020. To je po pojasnilih Luke Koper še v skladu z njihovo poslovno strategijo, ki predvideva povečanje zmogljivosti kontejnerskega terminala na 1,3 milijona kontejnerskih enot letno do konca leta 2020. Pred leti so sicer zaključek projekta načrtovali že do konca leta 2018.
Postopke je zavlekel spor z Mestno občino Koper, predvsem zaradi dvomov občine o predvidenih okoljskih vplivih podaljšanja pomola. Tega sta uprava Luke Koper pod vodstvo Dimitrija Zadela in občina, ki jo vodi Boris Popovič, razrešila v začetku julija s podpisom pisma o nameri, ki predvideva izvedbo konkretnih omilitvenih ukrepov za zmanjšanje vplivov pristanišča. Med pogoji je tudi ta, da bi Luka Koper oblikovala poseben okoljski sklad, iz katerega se bodo črpala sredstva za izboljševanje kakovosti življenja v mestu in zmanjševanje negativnih vplivov, ki jih povzroča promet v Luki Koper.
Podaljšanje prvega pomola je ključen strateški projekt Luke Koper, ocenjen na okoli 230 milijonov evrov, za katerega so pridobili tudi šest milijonov evrov evropskih sredstev. Od tega so 3,2 milijona evrov že počrpali, za preostalih 2,8 milijona evrov pa so pridobili dovoljenje za podaljšanje roka do konca leta 2020.
V Luki so pojasnili, da so ponovno vložili tudi vlogo za gradbeno dovoljenje za nov privez za ro-ro ladje. Vlogo so pred več tedni umaknili, po poročanju Primorskih novic neuradno zaradi napovedih Občine Ankaran o nasprotovanju projektu. Luka je vlogo poleti umaknila po tem, ko je h gradnji novega priveznega mesta soglasje že podala vlada.
Vrednost novega priveznega mesta za privezovanje ladij za pretovor avtomobilov in tovornih vozil, t.i. privez za ro-ro ladje je 8,83 milijona evrov brez DDV. Naložba, ki naj bi bila predvidoma končana v letu 2021, je po navedbah Luke Koper pomembna predvsem za avtomobilski terminal, obenem pa bi nov privez med drugim razbremenil promet v prvem luškem bazenu.
Lp