Družba Piloti Koper je ogorčena nad vladno uredbo, ki določa zagotavljanje pomorske pilotaže v obliki javnega podjetja. Vladi očitajo, da na netransparenten in protizakonit način poskuša povsem tržno dejavnost podržaviti ter s tem oškodovati družbo in njene zaposlene. "Gre za nedopustno zlorabo instituta opravljanja tekočih poslov," so dodali.
V DRUŽBI PILOTI KOPER OGORČENI: "Vlada poskuša oškodovati družbo in njene zaposlene"
Koper
"Vlada brez javne razprave, ki jo opredeljuje poslovnik vlade, in z izključevanjem družbe Piloti Koper na netransparenten in protizakonit način poskuša povsem tržno dejavnost podržaviti ter s tem oškodovati družbo in njene zaposlene," so v sporočilu zapisali v družbi.
Napovedali so uporabo vseh pravnih sredstev za zaščito interesov družbe in zaposlenih. Prav tako so ponovno odločno zavrnili "neresnične trditve in informacije, ki sta jih v zadnjih mesecih v javnosti navajala resorno ministrstvo in Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper".
Infrastrukturnemu ministrstvu med drugim očitajo, da se pri odločanju v tej zadevi večkrat sklicuje "na domnevno 'izredne razmere' na področju pomorske pilotaže v obdobju zadnjega leta", a ob tem javnosti ne posreduje nobenega konkretnega podatka, kje in kdaj je bila storitev pomorske pilotaže motena zaradi dejanj družbe Piloti Koper.
Te trditve in informacije so po navedbah družbe služile zgolj kot podlaga ministrstvu za infrastrukturo za "protiustavno, protizakonito in netransparentno odločanje v tej zadevi". "Gre za nedopustno zlorabo instituta opravljanja tekočih poslov," so dodali.
Vlada, ki opravlja tekoče posle, je namreč na četrtkovi dopisni seji izdala uredbo, ki določa zagotavljanje pomorske pilotaže v obliki javnega podjetja, katerega ustanoviteljica je država, upravljalec pa Slovenski državni holding (SDH).
Zagotavljanje pilotaže v obliki javnega podjetja se po pojasnilih vlade določi zaradi nemotenega in trajnega izvajanja pomorske pilotaže, ki se trenutno izvaja kot monopolna dejavnost na trgu, ter v izogib ogrožanju varnosti plovbe, onesnaženju in gospodarski škodi. Uredba določa pogoje za zagotavljanje in uporabo storitev gospodarske javne službe, pravice in obveznosti izvajalca ter uporabnikov, način oblikovanja cene storitve ter druge elemente, pomembne za izvajanje gospodarske javne službe.
Vlada je uredbo sprejela potem, ko je v začetku meseca SDH dala soglasje k letnemu načrtu upravljanja za pomorsko pilotažo. Tega je SDH pripravil na podlagi sklepa vlade iz lanske pomladi.
Letni načrt upravljanja za pomorsko pilotažo je nastal zaradi tveganj pri obstoječem načinu izvajanja te dejavnosti, s katerimi je po oceni vlade ogroženo nemoteno in nepretrgano izvajanje dejavnosti, za katero je skladno z uredbo o upravljanju koprskega pristanišča kot upravljavec koprskega tovornega pristanišča odgovorna država.
Na ministrstvu za infrastrukturo so v začetku meseca pojasnili, da pomorski zakonik že od leta 2010 določa, da mora država za opravljanje te dejavnosti zagotoviti gospodarsko javno službo, za katero je predvidena koncesija, vendar pa ta v zadnjem desetletju ni bila pravno urejena. "Ministrstvo z nameravanimi aktivnostmi torej uresničuje zakonsko določilo, ki doslej še ni bilo realizirano," so takrat zapisali na ministrstvu.
Odločitev vlade o upravljanju za pomorsko pilotažo sledi opozorilom sindikata žerjavistov, da dvema zaposlenima v družbi Piloti Koper, ki opozarjata na težke delovne razmere in kadrovsko podhranjenost, grozi odpoved pogodbe o zaposlitvi, ter da vodstvo podjetja kljub doseženemu stavkovnemu dogovoru aprila lani nadaljuje z represijo, mobingom, šikaniranjem in izživljanjem nad zaposlenimi v družbi.
Družba, katere lastnik in prokurist je Valter Kobeja, je takrat zagotovila, da pomorsko pilotažo opravljajo nemoteno, ter da dogodki ne vplivajo na izvajanje kakovostne, varne in neprekinjene dejavnosti, aktivnosti sindikata pa so bile po njihovih besedah poskus ustvarjanja domneve izrednih razmer v koprskem pristanišču.