Poročali smo že, da so bile na italijanskih letališčih preteklo nedeljo napovedane stavke. So pa ob tem 'kratko' potegnili nič hudega sluteči potniki. Na nas se je s svojo izredno neprijetno izkušnjo, obrnila bralka, ki je jasno razočarana in jezna na situacijo. Dopust, ki so ga rezervirali že februarja in za katerega so plačali 3000 evrov po osebi, se je nenadoma sprelevil v kaotičen scenarij. "Tukaj nas je 50 ljudi, vsi smo besni. Agencija nam ni ponudila vračila denarja," nam je pripovedovala.
ZA POTOVANJE NA ISLANDIJO PLAČALI 3000 EVROV PO OSEBI: Let je odpovedan, agencija denarja ne želi vrniti (FOTO)
Slovenija
Preko Agencije Oskar so rezervirali potovanje na Islandijo in izbrali 8-dnevno, bolj luksuzno varianto. V ceno so bili všteti izleti, hrana, prenočišče in prevoz. Do prvih težav je prišlo že v soboto, 16. julija, ko so se odpravili proti letališču v Benetkah. "Eno skupino potnikov so pobrali v Ljubljani, drugo, v kateri sva bila tudi jaz in mož, pa v Sežani. Zamujali so več kot eno uro, brez da bi nas o tem kdorkoli obvestil," nam je opisala začetek neprijetne izkušnje.
Pred vstopom na avtobus letalskih kart niso videli, potnikom so jih razdelili šele na poti do letališča, nato pa je sledil nov šok. "Šele ko smo prispeli do letališča v Benetkah nam je spremljevalec povedal, da je let odpovedan. Morali bi leteti z madžarsko nizkocenovno letalsko družbo Wizz Air. Na letališču smo čakali pet ur, poskušali narediti vse mogoče, da bi izvedeli, kaj se da v tem primeru narediti."
Informativni izračun potovanja na Islandijo.
Obtičali so v Padovi
A kot kaže se ni dalo kaj dosti narediti. "Letalska družba nam je ponudila, da nam za eno noč plača hotel v Italiji, blizu letališča, a več od tega nam niso ponudili, saj da so njihovi pogoji pač takšni. To smo sprejeli, ker smo upali in mislili, da bomo kmalu dobili tudi let," nadaljuje.
Nato pa nova ovira. "Agencija je organizirala, da smo prišli v hotel v Padovo in zdaj smo tukaj. Problem je nastal tudi v komunikaciji, vodič, ki je z nami, je zelo osoren, nesramen in odrezav. On pravi, da nima nič z agencijo, da je preko s.p.-ja in da ne more posredovati naših želja agenciji. Rekel nam je, da imamo vsi nujno telefonsko številko agencije na spletu in naj jih pokličemo. To smo tudi storili, klicali smo tudi direktorja, a ne dviguje telefona," nam je pred dnevi povedala bralka.
Plačali so tudi zavarovanje odpovedi potovanja.
Naslednji let na Islandijo šele čez nekaj dni, agencija denarja ne vrača
"Agencija nam je ponudila naslednji let na Islandijo v torek, 19. julija, ob 11. uri zvečer. Med tem časom bi nas peljali na ogled Padove, skratka tri dni bi nekje zapolnili in bi nas vozili tukaj okoli. Na Islandijo bi leteli v torek in v soboto zvečer nazaj. Tri dni in pol so nam vzeli," je jezna naša sogovornica.
Po besedah bralke agencija denarja ni pripravljena vrniti, ponudili niso niti opcije koriščenja vavčerja v prihodnje. "Mi smo ta izlet plačali 3000 evrov na osebo in biti v Padovi ni isto kot biti na Islandiji," doda. Naj ob tem opomnimo, cena potovanja glede na informativni izračun (kot je razvidno iz dokumenta) znaša za dve osebi 4.843 evrov, ob tem pa so morali doplačati tudi dodatek za manjšo skupino, torej od 30 do 39 oseb – kar sicer ne velja, saj skupina šteje 52 potnikov – in dodatne izlete, kar je skupaj naneslo 3000 evrov na osebo.
BONUS VIDEO: V Slovenski Istri iščejo inovativne podjetniške ideje
Agencija se sklicuje na izredne razmere
V agenciji naj bi se sklicevali na izredne razmere, trdijo, da je bil let odpovedan zaradi okužbe pilota s koronavirusom.
"To naj bi bila izredna razmera in nikakor nam nočejo priti nasproti. Mi ne želimo podpisati izjave, da se odpovedujemo potovanju, ker potem ne vračajo denarja. Smo v skupini 50 ljudi in smo besni. Če greš v takšnih primerih domov, ti potem rečejo 'ja, saj si se odpovedal letu, ničesar ti ne vračamo'. To to potem takšne pravne finte," zatrjuje bralka.
Agencija želi, da podpišejo ta dokument.
Stroške bivanja, hrane in izletov za tri dni bi sicer krila agencija, ki sicer trdi, da Tour de Padova stane 600 evrov po osebi. Ob tem pa se je množica potnikov soočila še z eno težavo: "Na Islandiji je 15 stopinj, tukaj jih je 40. Mi imamo s seboj zimske stvari, bunde, rokavice. Kako naj bomo zdaj tri dni v Padovi?"
"Jezni smo, ker nam nihče iz Agencije Oskar ne želi priti nasproti," je jasna bralka. Agencijo Oskar smo skušali kontaktirati tudi na Regionalu in to preko različnih kanalov, a z njihove strani do danes nismo prejeli nikakršnega odgovora.
ZPS: Če potrošniki sprejmejo alternativno potovanje, so upravičeni do znižanja cene
Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) konkretnega primera niso komentirali, so pa nam pojasnili, kaj za tovrstne primere v splošnem določa zakonodaja. "V primeru, da organizator potovanja odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, je dolžan potrošnikom vrniti vsa plačila in povrniti tudi škodo. Škode mu ni treba povrniti le, če je potovanje odpovedal zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ali če je potovanje odpovedal, ker se ni zbralo najmanjše število oseb, navedenih v pogodbi o paketnem potovanju," so navedli.
Dodajajo tudi, da potrošniki niso dolžni sprejeti alternativnega potovanja, ki ga ponudi organizator. Če pa privolijo v predlagano spremembo, so upravičeni do ustreznega znižanja cene, če gre za potovanje slabše kakovosti ali za nižje stroške potovanja.
Če organizator potovanja krši določila Zakona o varstvu potrošnikov, lahko zoper njega ukrepa Tržni inšpektorat RS, zato smo se z vprašanji obrnili tudi na njih. Slednji so nam pojasnili, da odpovedi s strani organizatorja ureja Zakon o varstvu potrošnikov. V skladu s 57.g členom Zakona lahko organizator potovanja odstopi od pogodbe o paketnem potovanju in potrošniku vrne vsa plačila, če zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe ali če se ni zbralo najmanjše število oseb, navedenih v pogodbi. "V primeru neizogibnih in izrednih okoliščin o odstopu od pogodbe obvesti potrošnika pred začetkom turističnega paketa brez odlašanja," še dodajajo.
A ob tem pojasnjujejo, da v zadnjem času zaradi splošne svetovne krize in krize v letalski industriji prihaja do množičnih odpovedi in sprememb letov, "kar je potrebno, v kolikor je le mogoče, upoštevati na obeh straneh".
Če pride do spremembe paketa pred začetkom potovanja, lahko potrošnik v razumnem roku, ki ga določi organizator, privoli v predlagano spremembo ali odstopi od pogodbe. Če pa je posledica sprememb slabša kakovost ali nižji stroški turističnega paketa, je potrošnik upravičen do ustreznega znižanja cene.
"S tem, da potniki prejmejo letalsko vozovnico, ki je del paketa, ob odhodu, seveda ni nič narobe in je tudi del prakse turističnih podjetij," so še dejali. A dodajajo, da mora agencija potrošnika z vsemi glavnimi značilnostmi in morebitnimi spremembami, do katerih lahko pride, obvestiti že pred sklenitvijo pogodbe.
"V kolikor bodo v primeru, ki ga opisujete, izpolnjeni zgoraj navedeni pogoji in agencija glede na navedeno ne bo izpolnila svoje obveznosti, predlagamo, da se potrošniki z vso razpoložljivo dokumentacijo obrnejo na našo območno enoto po sedežu agencije," so še zapisali v odgovoru.