HITRA CESTA KOPER–DRAGONJA: Že osem let na mrtvi točki; kje se zatika?  

Koper

Od javne razgrnitve prostorske usmeritve hitre ceste Koper–Dragonja, ki jo slovenska Istra nujno potrebuje, mineva osem let, vendar še vedno ni videti konca zapletenim birokratskim postopkom. Nezadovoljstvo prebivalcev, ki morajo prenašati izjemno prometno obremenjenost obstoječih cestnih povezav zlasti v času poletne sezone, se stopnjuje. Preverili smo, v kateri fazi se trenutno nahaja izdelava nove projektne dokumentacije in kje se zatika.

Pri Darsu, ki je investitor, smo preverili, v kateri fazi je gradnja hitre ceste Koper–Dragonja. Kot kaže, bo pot do novega državnega prostorskega načrta (DPN), ki je podlaga za pripravo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in zemljišč za gradnjo, še zelo dolga.  

Potem ko je del javnosti v letu 2016 zavrnil prvotni predlog državnega prostorskega načrta, številne pripombe nanj pa so podale tudi obalne občine, se je celotni postopek – ta predvideva različna soglasja, mnenja, strokovne podlage, analize itd. – vrnil na začetek. Usklajevanje stališč in pripomb vseh akterjev je trajalo kar šest let. 

"Stališča do pripomb in predlogov z javne razgrnitve so bila potrjena marca 2022," pojasnjuje Dars. Na tej osnovi so bile končno izdelane idejne zasnove novih prostorskih rešitev.

Izvedeli smo, da je ministrstvo za naravne vire in prostor v začetku januarja 2024 vsem, ki so vključeni v postopek, tudi Mestni občini Koper, Občini Izola in Občini Piran, posredovalo "gradivo za pridobitev dopolnjenih smernic", ki so ga sicer pripravljali kar dve leti. Ti imajo zdaj 30 dni časa, da se do njega opredelijo.

"Po pridobitvi usmeritev in podatkov nosilcev upravljanja prostora sledi izdelava vseh strokovnih podlag za DPN (dopolnitev idejnega projekta, hidrološko hidravlična študija, presoja prometne varnosti, investicijska zasnova, analiza odpornosti projekta na podnebne spremembe ...) in izdelava predloga DPN," navaja Dars. O njem bo odločala vlada.

In tukaj je nova past, saj se bo celoten postopek javne obravnave DPN, potem ko ga potrdi vlada, ponovil, kar pomeni ponovno usklajevanje, dopolnitve, nova mnenja … in tako lahko v nedogled, saj zakon ne predvideva omejitev tega 'usklajevalnega procesiranja'

Na vprašanje, kdaj bo hitra cesta Koper–Dragonja iz teorije zaživela tudi v praksi oziroma kdaj se bo v slovenski Istri končno rešil akutni problem poletnega prometnega kaosa, pristojni ne odgovarjajo. Dobili smo samo eno 'zanesljivo informacijo': nekoč v prihodnosti oziroma po letu 2030 ali kot so zagotovili na Darsu: "Skladno z Resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji za obdobje do leta 2030 je izvedba tega odseka v celoti predvidena po letu 2030."

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vseved |  25 .01. 2024 ob  08: 17
Te ceste ne bo še 1000 let. Vedno se bo našel kak pametnjakovič.ki bo nasprotoval gradnji ceste.
bubobubo |  24 .01. 2024 ob  13: 49
če gremo tako naprej, dvomim, da bomo nekateri dočakali rešitev, za kozlat
Martin Kacur |  24 .01. 2024 ob  10: 05
Mi ceste za nas ne rabimo. Cestninsko postajo na Črni kal in z denarjem uredimo lokalne obvozne ceste. Turisti in žabarji pa naj stojijo v koloni na glavni cesti. Redarji pa naj kontrolirajo osebne dokumente ne tablice. Kup foreštov ima koprske tablice.
hribi |  23 .01. 2024 ob  16: 20
22
Bog pomagaj državi in politikom ki se ne more uskladiti 20 let o umestiti enega odseka obvoznice, ki bi olajšal življenje davkoplačevalcem, da se lahko kurcevi celinci in ostali cim hitreje umaknejo iz našega bivalnega prostora.