Prve ugotovitve preiskave smrtonosne nesreče letala Air India, v kateri je umrlo 260 ljudi, se osredotočajo na ravnanja posadke v pilotski kabini. Letalo Boeing 787 Dreamliner ni imelo tehničnih napak; prve ocene kažejo, da bi lahko pilota kmalu po vzletu storila usodno napako, zaradi katere je letalo strmoglavilo. Air India sicer navaja, da je kapitan Sumeet Sabharwal, ki je upravljal letalo, imel več kot 10.000 ur izkušenj z velikimi letali, kopilot Clive Kunder pa več kot 3.400 ur letenja. Osnutek poročila je že bil poslan indijskim oblastem.
PREISKAVA STRMOGLAVLJENJA LETALA AIR INDIA: Sta pilota po vzletu storila usodno napako?
Svet
Predhodni izsledki kažejo, da naj bi bila kmalu po vzletu izklopljena stikala, ki nadzorujejo dotok goriva v oba motorja. Zaradi tega je letalo izgubilo potisk, navajajo viri, seznanjeni z ameriškim delom preiskave. V letalstvu se ta stikala uporabljajo za zagon ali zaustavitev motorjev in morajo med letom ostati vklopljena. Zakaj so bila izklopljena, ostaja nejasno, preiskovalci pa se sprašujejo, ali je šlo za namerno dejanje, nesrečo ali prepozno popravljeno napako, poroča Dailymail.co.uk.
Po poročanju Wall Street Journala naj bi bil eden izmed možnih znakov, da so bila stikala izklopljena, aktivacija rezervnega električnega sistema letala – ram air turbine (RAT).
Air India, najstarejši letalski prevoznik v državi, si po večletnem obdobju pod državnim nadzorom že nekaj let prizadeva finančno in organizacijsko konsolidirati svoje poslovanje. To je bila prva smrtna nesreča, povezana z letalom tipa Dreamliner, in pomeni resen udarec za Boeing, ki je že prej bil pod drobnogledom zaradi varnostnih pomislekov glede svojih letal.
Preiskavo vodijo indijske oblasti, pri njej pa sodeluje tudi ameriški Nacionalni odbor za varnost v prometu (NTSB), medtem ko FAA, Boeing in GE Aerospace nudijo tehnično podporo. Poročila razkrivajo, da naj bi se med ameriškimi in indijskimi preiskovalci začele stopnjevati napetosti. Ena ključnih točk nesoglasja naj bi bila zamuda pri dostopu do črnih skrinjic in njihovi analizi.
Ameriška stran naj bi bila nezadovoljna s počasnim pridobivanjem podatkov iz snemalnikov zvoka in letalskih podatkov v pilotski kabini. V določenem trenutku pa naj bi celo razmišljali o izstopu iz preiskave, a so se kasneje odločili, da bodo nadaljevali. Ameriška ekipa se je sicer medtem že vrnila domov.
Čeprav se preiskovalci trenutno osredotočajo na stikala za gorivo, poudarjajo, da še nič ni izključeno.