PRIOBALNI PAS MED KOPROM IN IZOLO: Najboljša že izbrana, zdaj lahko vidite tudi ostale rešitve za ta prostor (FOTO)

Koper

V nekdanjem skladišču soli Libertas v Kopru je od danes do 14. aprila na ogled razstava zamisli arhitektov, ki so sodelovali na natečaju za ureditev obalnega pasu med Koprom in Izolo. Komisijo je najbolj prepričal elaborat, ki v osrednjem delu ohranja naravno in kulturno dediščino. Gradbena dela na območju bi se lahko začela leta 2027.

V občini Koper ni niti metra neokrnjene naravne obale, je na otvoritvi razstave poudaril koprski župan Aleš Bržan, njegov izolski kolega Milan Bogatič pa je dodal, da tudi v sosednji občini stanje ni veliko bolje. Osnovno vodilo zmagovalcev natečaja je bilo ohranjanje obstoječih kakovosti prostora, je povedala ena od avtoric, krajinska arhitektka Ana Tepina iz Landstudia 015.

Kot kakovost so prepoznali odprto krajino s širokim pogledom na morje in na obe mesti, razmerje med vertikalnostjo klifa in horizontalnostjo morja ter drevored pinij. Nove dejavnosti bi zato umeščali predvsem v že urbanizirane dele obeh mest.

Strokovna komisija je posebej pohvalila načrtovani prečni profil, po katerem bi bila tik ob morju, na trasi bivše ozkotirne železnice, po novem pešpot. Ob njej bi bil zeleni pas z novim drevoredom, nato tekaška steza, kolesarska steza in pod klifom obstoječi drevored pinij.

Zeleni pas bi na nekaj mestih prekinili s programi, ki vključujejo tako kopališko infrastrukturo kot predstavitev naravnih in kulturnih danosti ter drugih vsebin, na primer leseno ploščad s predstavitvijo potopljene ladje Rex v njeni izvirni dolžini. Na odseku med kopališčem Žusterna in Moletom so predvideli leseno ploščad, s katero bi razširili sprehajalne in kopalne površine. Ob poti naj bi zgradili tri pomole za pomorski potniški promet.

Načrt predvideva tudi umik avtokampa Jadranka, je posebej poudaril Bogatič. Želi si, da bi hkrati uredili tudi bližnje območje Rude, zato so lastnici ponudili nadomestno zemljišče, je povedal.

Vrednost projekta so avtorji ocenili na 17 milijonov evrov, od tega skoraj šest milijonov v izolski, preostanek v koprski občini. Občini si želita pridobiti tudi evropska in državna sredstva. Župana sta poudarila, da je urejanje morja pristojnost države.

Projekt je zastavljen tako, da ga lahko občini začneta ob različnih časih, predvsem zato, ker sta v različnih fazah pri sprejemanju prostorskih načrtov. Izola zaostaja, saj mora sprejeti še občinski prostorski načrt, nato pa še podrobnega.

Bržan je pojasnil, da bodo morali zmagovalci natečaja najprej dodelati projekt, da bo pripravljen za pridobitev gradbenega dovoljenja. Po pridobitvi bo morala občina objaviti razpis za izbor izvajalca del. Najbolj realna ocena je, da bi lahko začeli z deli leta 2027, je povedal.

Javni natečaj sta oktobra lani razpisali občini Izola in Koper v sodelovanju z Zbornico za arhitekturo in prostor Slovenije. Prvo nagrado je prejel Landstudio 015 oziroma avtorji Ana Tepina, Jana Kozamernik, Maja Vodlan, Saša Kolman, Zala Dimc, Mark Koritnik in Martina Tepina.

Razstava natečajnih rešitev bo v skladišču Libertas na ogled do 14. aprila, od torka do sobote med 17. in 20. uro. Maja bo razstava gostovala v izolski Manziolijevi palači.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
zoran13 |  03 .04. 2024 ob  22: 42
Komaj se je situacija na stari obalni cesti umirila, da tam radi kolesarimo, kotalkamo, se sprehajamo, se kopamo na skalah in delu neokrnjene narave, že snujejo nove hotele na Rudi, nemških investitorjev ter posege tudi na sami stari obalni cesti.
"Strokovna komisija je posebej pohvalila načrtovani prečni profil, po katerem bi bila tik ob morju, na trasi bivše ozkotirne železnice, po novem pešpot. Ob njej bi bil zeleni pas z novim drevoredom, nato tekaška steza, kolesarska steza in pod klifom obstoječi drevored pinij."
V čem pa bo potemtakem drugače pri prečnem profilu, saj je tik ob morju že enkrat bila tako pešpot, kot tudi kolesarska pot, pa to takrat ni nikogar motilo, kako da morajo sedaj spremeniti zasnovo, ki so jo že enkrat dorekli. Zeleni pas z novim drevoredom, potemtakem nismo zadovoljni z obstoječimi starimi in čudovitimi pinijami, ampak je potrebno zasaditi nove in stare požagati ali premestiti?
Glede na vse dejavnosti glede infrastrukture, pa ne gre prezreti, da je pri nas zaščitena morska trava Pozejdonka, ki velja za svetovno znamenitost ravno na tem delu od območja avtokampa Jadranka, pa naprej proti Žusterni, kako se bodo ali so se odzvali okoljevarstveniki...
Vse te novitete za 17 mio€, ko je jasno, da se bomo pri nas morali odpovedati marsičemu in prodati še marsikaj, da bodo pokrili nastalo sedanjo finančno luknjo v proračunu, kako bo šele naprej za takšen megalomanski projekt, s starim kulturnimo domom, brez mladinskega centra, z razpadajočimi objekti v Delamarisu, brez Ribiškega muzeja, s samo silhuetami stare tovarne Ribe in nezmožnostjo dogovora o prihodnosti tega prostora, saj je že obstoječe projekte zelo težko umestiti brez sredstev in umestitvijo ali rešitvijo zagate z OPNjem, saj rešitev še ni na vidiku...kdo bo pri vsem skupaj potegnil krajši konec...upam, da ne davkoplačevalci, tako, kot že velikokrat v naši majhni občini...
Martin Kacur |  02 .04. 2024 ob  20: 03
-14
MA SEVEDA, NA KONCU BO TAM TOVARNA TESLE. OD CELEGA SVETA SMO SAMO TAKA TESLA, DA SLEČEMO HLAČE PRED TRETJIM NAJVEČJIM IZKORIŠČEVALCEM NA SVETU.