Prevaranti na internetu po navedbah SI-CERT izkoriščajo hitenje, zaupanje in nepazljivost uporabnikov, njihove prevare pa so danes izjemno prepričljive. Zato so pripravili pregled najpogostejših spletnih prevar pri nakupovanju in prodaji ter ključna opozorila za uporabnike.
SI-CERT OPOZARJA: Lažne trgovine in kupci kradejo podatke kartic
Slovenija

Najpogostejše ostajajo lažne spletne trgovine brez preverljivih kontaktov, z na novo registriranimi domenami in nerealno nizkimi cenami. Uporabnikom svetujejo, naj domeno preverijo na whois.domaintools.com ter so pozorni na datum in državo registracije.
Pri prodaji prek oglasnikov je najbolj razširjena prevara, pri kateri se prevaranti izdajajo za kupce ter prodajalca preusmerijo na lažne strani, kjer zahtevajo podatke kreditne kartice "za prejem denarja". V SI-CERT opozarjajo, da gre vedno za krajo podatkov kartice in pogosto tudi za poskus dostopa do spletne banke.
Uporabnikom svetujejo, naj komunikacijo ves čas ohranijo na platformi (npr. Bolha, Booking), ne klikajo zunanjih povezav in nikoli ne vnašajo podatkov kreditne kartice za prejem plačila, saj za izplačilo zadostuje številka TRR-računa.
Največ lahko uporabniki naredijo s tem, da si vzemejo čas, preverijo podatke in ne sledijo prvemu občutku. S tem prevarantom odvzamejo njihovo glavno orožje – nepozornost. Vedno naj preverijo, kdo stoji za trgovino, naj preverijo domeno in naj komunikacijo vodijo izključno znotraj platforme.
Pri spletni prodaji naj nikoli ne posredujejo podatkov kreditne kartice. Naj ne nasedajo ponudbam, ki so "preveč dobre, da bi bile resnične", in naj ne mislijo, da se to nje(m) ne more zgoditi, še opozarjajo pri SI-CERT.


