Slovenija ima dobro polovico manj kilometrov avtocest kot Hrvaška, a hkrati za 90 milijonov kun (12 milijonov evrov) letno več prihodkov od cestnin, poroča danes Jutarnji list. Do razlike prihaja zgolj zaradi načina zaračunavanja uporabe avtocest, pojasnjuje časnik, ki Slovenijo izpostavlja kot pozitiven primer uvajanja vinjet.
Za pot po avtocesti od Zagreba do Umaga je tako treba ob ovinku čez Slovenijo odšteti slabe tri evre manj, kot pa če bi potovali čez Reko in predor Učka. Pri tem pa je vožnja daljša za zanemarljivo malo kilometrov, navaja časnik.
Cestnina od Zagreba do Reke namreč znaša 69 kun (9,20 evra), za vožnjo skozi predor je treba odšteti 24 kun (3,20 evra) in po istrskem ipsilonu še 34 kun (4,50 evra), medtem ko v Sloveniji zadošča plačilo 15 evrov za tedensko vinjeto.
"Morda je tudi to razlog, zakaj imajo Slovenci na svojih avtocestah dvakrat več prometa in zaslužijo več denarja kot hrvaška avtocestna podjetja," ocenjuje zagrebški časnik.
Hrvaška ima 1251 kilometrov avtocest, Slovenija pa 607. Na Hrvaškem skrbijo za avtoceste štiri družbe, dve sta državni. Če primerjamo zgolj obe državni podjetji s slovensko Družbo za upravljanje avtocest v RS (Dars), pa v Sloveniji s cestninami zaslužijo 440 milijonov kun (58 milijonov evrov) letno več kot na Hrvaškem, dodaja časnik.
Hrvaški prometni strokovnjaki niso soglasni, ali bi Hrvaška s svojimi avtocestami ustvarjala več zaslužka, če bi uvedla vinjete. Sicer pa je hrvaška vlada pred kratkim napovedala, da bo avtocestno mrežo ponudila v večdesetletno koncesijo.
Koper - Ljubljana - Koper stara cena (2 x 1050 SIT/239,64 = 8,763 €) 8,80€ x 12 = 105,6 €
Ista relacija zdaj -> celoletna vinjeta 95 € (voziš se lahko 24 ur na dan bilokateri dan v letu)
Tako da tisti ki se vsaj malo vozijo po avtocesti zdaj krepko prišparajo v primerjavi s predvinjetnim sistemom. In nisem iz DARSA če bo kdo to pomislil.