Nepremičninski davek ne povzroča sivih las le posameznikom, ki bodo za svoje imetje morali plačevati bistveno več kot v preteklih letih, ampak tudi številnim občinam. Koprski svetniki so tako pred časom omenjeni davek že "poslali" na ustavno sodišče, v Piranu pa so se zadeve lotili nekoliko drugače.
Piranska občina z javnim dobrom "proti" državi
Piran
Piranski svetniki so na proračunski seji med drugim soglasno podprli predlog, da se številnim stavbam v občinski lasti podeli status javnega dobra lokalnega pomena. Vse tovrstne stavbe so namreč oproščene davka.
Šole, vrtci, muzeji, športni park, pokopališča in tudi Avditorij. Vse to je postal javno dobro. Občini tako ne bo treba plačati davka, ima pa takšen ukrep tudi druge posledice. Občina sicer ostaja lastnica omenjene infrastrukture, vendar z njo ne more trgovati ali je obremeniti.
"Kot dober gospodar moram vedno iskati možnosti, kako občini prihraniti denar. Našli smo pravno dopusten način za zmanjšanje obveznosti občine iz naslova davka na nepremičnine v višini 280 tisoč evrov. Za javno dobro smo razglasili le objekte, ki so v resnici v splošni rabi," je odločitev pojasnil župan Peter Bossman.
Zanimanje tudi za imetje krajevnih skupnosti
Nekatere svetnike je zanimalo, ali občina lahko podoben status dodeli tudi stavbam krajevne skupnosti, vendar je direktorica občinske uprave Janja Pavšič pojasnila, da s temi upravlja krajevna skupnost kot samostojna pravna oseba, zato občinski svet nima pristojnosti glede slednjih.
Prihranek za piransko občino bo tako znašal nekaj manj kot 300.000 evrov, čeprav še ni povsem jasno, ali bo vse šlo gladko skozi. Geodetska uprava je namreč že napovedala razveljavitev sklepa o razglasitvi javnega dobra občinske stavbe, kot so knjižnice, šole, vrtci itd.
Samo da ne bo tako kot za časa Grahorja.Prodal bolnico(ki je še danes ruševina),denar je šel pač kamor je šel....
Vse po črki zakona(tako so trdili)potem pa se je to moralo vračati..
Že ki smo na tem, dajmo še zažgat vse ateiste, ne..
Hote nerazumevanje vloge in pristojnosti krajevne skupnosti v lokalni samoupravi in pristoijnosti občinskih organov (Občinskega sveta ,župana, občinske uprave) pri odločanju glede te zadeve.Mislim, da je čas ,da se spozna da je s spremembo sistema v krajevni skupnosti možno odločati le o nalogah ,ki jih občinski svet prenese v pristojnost odločanja svetu krajevne skupnosti.
Gre za napačno razlago zakonodaje.