Dela pri gradnji drugega tira bi se morala končati do konca prihodnjega leta, a se bodo zaradi kraških jam, na katere so naleteli med gradnjo predorov, najverjetneje podaljšala za nekaj mesecev. Kot smo že pisali, so med gradnjo predorov odkrili 88 kraških pojavov, med njimi je nekaj večjih, zaradi česar bo potrebna gradnja petih premostitvenih objektov. Bo pa drugi tir na predlog infrastrukturnega ministrstva, novelo zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper je Državni zbor že potrdil, dobil še vzporedni levi tir. Njegova gradnja naj bi se začela leta 2026 in zaključila leta 2030.
VEČJI PREDORI ZANJ SO ŽE IZKOPANI: Toliko bo stala gradnja vzporednega levega tira (FOTO)
Koper
Ob pripravi novele zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper, s katero se bo omogočilo izvedbo projekta gradnje vzporednega levega tira, je letos poleti infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek dejala, da je bila odločitev, da gre država v gradnjo samo enega tira, sprejeta leta 2006 in da tega na žalost danes ne morejo spremeniti. Ob tem pa je priznala, da bi bilo zagotovo ceneje, če bi dvotirno progo gradili naenkrat. "Če bi jo želeli spremeniti, bi še s to progo, ki se danes že gradi, čakali, da bi se vsi projekti spremenili, da bi se dvotirna železnica umestila v prostor in tako dalje. Zato je najprej en tir, do leta 2030 pa bo proga dvotirna," je dejala.
O tem, koliko bo vse skupaj dražje, kot če bi gradili oba tira skupaj, smo med novinarko konferenco, ki so jo prejšnji teden organizirali v predoru T2 pred kraško jamo 66, povprašali tudi generalnega direktorja 2TDK Mateja Oseta. S sprejetim zakonom so investitorstvo za vzporedni levi tir prenesli na to projektno podjetje, ki bo po sprejemu državnega prostorskega načrta, ki ga že pripravljajo na ministrstvu, pridobivalo gradbena dovoljenja in izvajalo vse potrebne raziskave in študije.
Matej Oset, generalni direktor 2TDK
Oset je povedal, da je potrebno pred gradnjo vzporednega tira iti skozi veliko procedur, ki jih narekuje zakonodaja: "Iti bomo morali skozi podoben proces, kot pred izgradnjo drugega tira."
Po njegovih ocenah bo izgradnja vzporednega levega tira stala okrog 350 do 400 milijonov evrov, kar bo vseeno približno trikrat cenejše od desnega, saj so večji predori zanj že izkopani. Bodo pa potrebni dodatni posegi v dolino Glinščice, kar predstavlja edini negativni vidik te investicije. "Težko je pa reči, koliko bi stalo, če bi oba tira zgradili v enem kosu. Gotovo bi bilo ceneje," je še povedal.
Predvideva se tudi, da naj bi ob začetku obratovanja vzporednega levega tira, del obstoječe proge med cepiščem Prešnica in Dekani opustili ter odstranili tirno infrastrukturo. Na trasi opuščenega tira pa bodo vzpostavili državno kolesarsko povezavo.