ZARADI 'KAVČ SELEKTORJEV' ŠPORTNIKI UGAŠAJO DRUŽBENA OMREŽJA: "Nikoli ne moreš vsem ustreči, tudi če je vse popolno"

Slovenija

Športniki družbena omrežja uporabljajo za ustvarjanje javne podobe in povezovanja z oboževalci, saj prek njih gradijo svoje uspehe in nudijo vpogled v zasebnost. Predvsem pa morajo biti tam prisotni športniki, ki želijo razvijati svojo blagovno znamko, kar jim omogoča sklepanje večjih sponzorskih pogodb, pojasnjuje odvetnik Blaž Tomažin Bolcar. So pa športniki na družabnih omrežjih poleg spodbud pogosto tarča tudi negativnih komentarjev, neutemeljenih kritik ali celo žaljenja. Teh so največkrat deležni ob neuspehih, ki jim sledijo negativni občutki, komentarji pa prinesejo še dodaten stres in napetost. Športni psihologi zato svetujejo, naj športniki spletnih komentarjev sploh ne prebirajo.

Prednost omrežij prepoznavnost, slabost negativni komentarji

Ob prednostih družbenih omrežjih, kot je večja izpostavljenost oziroma vidnosti športnika, pa se je treba zavedati tudi njihovih slabosti. "V kolikor športnik sam upravlja svoja družbena omrežja, nehote postane komunikolog, oblikovalec, marketingar, pravnik in tako naprej, čeprav nima ustreznih znanj," opozarja Tomažin Bolcar.

Poudarja, da je mnenje športnika, posebej uspešnega športnika, za širšo javnost velikega pomena. Zato se mora zavedati, da so njegove besede in dejanja pod drobnogledom javnosti, njegova komunikacija pa mora biti ustrezna vsebinsko in vizualno.

Odvetnik Blaž Tomažin Bolcar

Med slabosti družbenih omrežij sodijo tudi negativni komentarji. Tomažin Bolcar opozarja, da je treba ločiti med negativnim komentarjem in sovražnim govorom. Slednjega sicer velika večina družbenih omrežij prepoznava in se nanj ob prijavi odziva.

"Pri ostalih negativnih komentarjih pa je treba ločiti med komentarji t. i. 'kavč selektorjev', ki ne zahtevajo kakršnegakoli reagiranja (v primeru groženj in žaljivih komentarjev je včasih edina možnost prijava ali blokiranje žaljivih uporabnikov), in komentarji, ki zaradi svoje vsebine terjajo odziv," je pojasnil. Po njegovih besedah se je v takšnih primerih smiselno posvetovati s strokovnjaki za komuniciranje.

Zaradi negativnih komentarjev po nastopu na olimpijadi, ugasnila družbena omrežja

Slovenska judoistka Kaja Kajzer je po razočaranju in zmedi na tatamiju v Parizu, kjer je izgubila dvoboj prvega kroga, dan kasneje sporočila, da ugaša družbena omrežja. Kot razlog je navedla negativne komentarje, ki jih je bila deležna po olimpijskem nastopu. "Zaradi vseh negativnih komentarjev in sporočil se začasno odjavljam z vseh družbenih medijev," je na Instagramu zapisala 24-letna judoistka.

Da so družbena omrežja "strup v našem svetu", meni kolesar Tadej Pogačar. Na novinarski konferenci na drugi prost dan dirke po Franciji je povedal, da je tudi sam deležen negativnih komentarjev. "V zadnjih nekaj letih sem ugotovil, da v nobeni situaciji ne moreš vsem ustreči. Tudi če vse narediš popolno, se bo našel nekdo, ki mu nekaj ne bo prav," je takrat dejal.

Judoistka Kaja Kajzer

Negativni komentarji zelo prizadenejo

Psihologinja na področju psihologije uspešnosti in nekdanja vrhunska plavalka Sara Isaković je za STA dejala, da je prvi fokus vsakega športnika, da nastopi najbolje, kot lahko. "Če ne gre, kot si si zamislil, pa si ne želiš ničesar drugega, kot prijazne, spodbudne besede," je poudarila.

Meni, da je imela kot športnica neverjetno srečo, da je tekmovala v času, ko še niso imeli družbenih omrežij in telefonov, na katerih bi lahko karkoli objavljali in bi splošna publika lahko vse komentirala.

Nekdanja vrhunska plavalka Sara Isaković

Isaković, ki se po plavalni karieri in izobrazbi v ZDA, kjer je magistrirala iz psihologije, ukvarja z motivacijo, trdi, da je najbolj pomembno zgraditi zdravo samopodobo. "Če vem, kaj je resnica, da nisem 'blesava', 'smotana', 'glupa', debela, me take in druge besede ne bodo prizadele," je povedala. Tudi njo sicer negativni komentarji, ki jih je včasih deležna, prizadenejo, a le za "stodeset sekund".

"Ko pa si po porazu čustveno nabit z občutki žalosti, frustracije, nezadovoljstva, te taki komentarji lahko še bolj negativno podžgejo," je opozorila dobitnica prve slovenske olimpijske medalje v plavanju. V takih trenutkih je velik izziv, da ne dovoliš, da ti pridejo do živega.

Isaković je poudarila, da so ljudje, ki na spletu pišejo nesramne komentarje, nesrečni, ubogi, ranljivi in najmanj samozavestni. "Nanje je treba gledati kot na paciente, ki morajo povzdigovati sebe in svoj ego tako, da žalijo nekoga drugega," je prepričana.

Športna psihologinja s Fakultete za šport Univerze v Ljubljani Tanja Kajtna pa je za STA povedala, da psihologi športnike največkrat učijo, da se morajo ukvarjati s stvarmi, nad katerimi imajo nadzor, nad komentiranjem neznanca ga namreč nimajo.

Kajtna je dodala, da je neprijetno, ker športniki zaradi 'udobne anonimnosti interneta' ne vedo, kdo je tisti, ki komentira. Doktorica psihologije namreč ocenjuje, da bo negativnih komentarjev manj, ko bodo družbena omrežja zahtevala prijavo z imenom in priimkom in verifikacijo, da si to dejansko ti. "Internet omogoča, da se ljudje skrijejo in takrat postanejo bistveno bolj zlobni."

Športna psihologinja Tanja Kajtna

Spremljanje komentarjev je loterija

Isaković opozarja, da je spremljanje komentarjev pod objavami loterija, saj vsak vedno upa na pozitivne, a nikoli ne ve, kdaj pride negativni. Ne glede na to, da bo med tisoč komentarji le en negativen, si boš zapomnil samo tega, pa je opisala delovanje človeških možganov.

Skrbi jo, da 99 odstotkov športnikov med posameznimi nastopi spremlja družbena omrežja, saj po njenih besedah ne razumejo, kako škodljivo je to. "Če negativni komentar prebereš med tekmovanjem in nisi tako psihološko močen, da ga lahko hitro opustiš in se čustveno ne vpletaš, lahko zelo vpliva na naslednji nastop," je opozorila.

"Če bi bila jaz danes športnica, komentarjev ne bi brala. Moji starši, tete, strici, bi me poklicali ali mi poslali sporočilo. Od njih in od svoje ekipe bi prejela ljubezen, ki jo rabim," svetuje.

Po besedah Kajtne, sicer vodje laboratorija za psihologijo športa na Fakulteti za šport v Ljubljani, se lahko športniki z negativnimi komentarji soočajo na več načinov. Lahko jih sploh ne berejo, lahko pa se ob njih zabavajo, nanje v mislih odgovorijo, lahko vizualizirajo, da jih razbijajo. Redko pa o tem govorijo na glas, saj objava negativnih komentarjev ponavadi sproži še več negativnih komentarjev, poudarja.

Ob negativnih komentarjih raje začasen umik

Športnikom zaradi sponzorskih oziroma partnerskih pogodb ne priporočajo trajnega umika z družbenih omrežij. Boljši je začasen umik, ki ga športnik lahko pospremi z razlago oboževalcem. "Povsem razumljivo namreč je, da vsak, še posebej pa športnik, potrebuje čas za počitek, regeneracijo ter osredotočanje na duševno zdravje in dobro počutje ter treninge," je prepričan Tomažin Bolcar.

Kajtna se strinja, da športniki omrežja potrebujejo zaradi pridobivanja sredstev. Glavno težavo pa vidi v dejstvu, da so športniki danes financirani zaradi družbene atraktivnosti in pojavljanja v medijih, morali pa bi biti nagrajeni zaradi svoje športne aktivnosti. "Sponzorji danes gledajo samo število sledilcev," opozarja doktorica psihologije.

Isaković pa poudarja, da bodo vešči sponzorji razumeli situacijo in športnika podpirali ne glede na vse, tudi počakali kakšen teden odsotnosti z družbenih omrežij. "Tvoja glavna naloga na olimpijadi ni, da nekomu delaš reklamo, ampak da tekmuješ in se pohvališ z uspehom. Ta zanima tudi sponzorje," je prepričana.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vseved |  06 .08. 2024 ob  15: 20
Denar je sveta vladar. Hočete služit, poslušajte tudi kritike in nezadovoljstvo.