Poslanka Gibanja Svoboda Tamara Kozlovič je na seji državnega zbora ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek postavila vprašanje o poteku prenove železniške postaje Koper, ki je bila zgrajena leta 1967 in v vsem tem času praktično ni bila temeljito prenovljena. Kot je poudarila, ostaja postaja, kljub urejenemu avtobusnemu postajališču in okolici, dotrajan objekt, ki že petnajst let čaka na izvedbo obljub. Bratuškova je potrdila, da je razpis za obnovo tik pred zaključkom. Obnova vključuje celovito notranjo preureditev, energetsko in estetsko prenovo zunanjosti, dela pa naj bi trajala približno osem mesecev.
15 LET OBLJUB: Končno prenova koprske železniške postaje
Koper

Poslanka Gibanja Svoboda Tamara Kozlovič je na seji državnega zbora, ki se je začela s poslanskimi vprašanji predsedniku vlade in ministrom, ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek postavila ustno poslansko vprašanje o poteku prenove železniške postaje Koper, ki je bila je zgrajena leta 1967. Gre še za enega od projektov, o katerih se govori že več kot desetletje, javnost pa še vedno nima informacij, kdaj se bodo dela dejansko začela. "Koprska železniška postaja je stara slabih šestdeset let in v vsem tem času praktično ni bila temeljito prenovljena. Že petnajst let poslušamo obljube, da se bo uredila, izdelane so bile idejne rešitve, pa vendar je občutek, da se z izvedbo še vedno čaka," je navedla.
Kozlovičeva je poudarila, da je postaja pomemben obraz mesta Koper in da bi morala slediti razvoju celotnega območja, kjer je občina že uredila sodobno avtobusno postajališče, parkirišče za avtodome, posodobila prometno ureditev in poskrbela za zeleno okolico, medtem ko železniška postaja ostaja dotrajan objekt, ki kazi podobo mesta in dostopa do Kopra. Spomnila je, da so že konec leta 2023 istrski poslanci Svobode – poleg nje še Mateja Čalušić (takrat še poslanka, danes ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano) ter Robert Janev – na ministrstvo za infrastrukturo naslovili pisno poslansko pobudo v zvezi s prenovo Železniške postaje Koper.

Takrat je ministrstvo v odgovoru navedlo, da je bila v decembru 2023 podpisana pogodba za izdelavo dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP) in vizualizacij, da se bo v letu 2024 pristopilo k izdelavi preostale investicijske in projektne dokumentacije ter uvrstilo projekt v Načrt razvojnih programov (NRP), s čimer naj bi se postopki prenove formalno tudi začeli.
"Danes smo konec leta 2025, zato vas sprašujem, kdaj bo Koper končno dobil sodobno železniško postajo? Kdaj se bodo dela začela? Verjamem, da odgovor na to vprašanje zanima tudi vse domačine Kopra in nenazadnje tudi obiskovalce," je vprašala ministrico.

"Od besed k dejanjem! Razpis za obnovo Železniške postaje Koper je tik pred zaključkom in želim si, da bodo ponudbe v okviru predvidenih ocen, da se lahko nato začne z obnovo, ki naj bi trajala predvidoma osem mesecev," je odgovorila Bratuškova.
Kot je dejala, obnova železniške postaje vključuje celovito notranjo preureditev – preureditev čakalnic v večnamenske prostore, uvedbo digitalnega "ticketinga" in samopostrežnih terminalov, jasno razmejitev funkcionalnih sklopov, kot so informacijski center, varnost, prostori, namenjeni obratovanju železniškega prometa, prilagoditve za boljšo dostopnost za gibalno ovirane osebe.
Obnova zajema tudi zamenjavo fasade, torej odstranitev dotrajane fasadne obloge, vgradnja nove visoko izolativne fasade z nizkim toplotnim prehodom, uporabo trajnostnih materialov, estetsko prenovo v skladu z arhitekturno vizijo sodobne postaje, energetsko prenovo ter zamenjavo stavbnega pohištva – okna in vrata, led razsvetljava, pametni sistem za upravljanje porabe energije in ogrevanja. "To ne bo le izboljšana funkcionalnost in udobje za potnike, temveč bo tudi prispevek k lepšemu in bolj trajnostnemu razvoju mesta Koper," je še dejala Bratušek.
Ministrica se je v svojem odgovoru dotaknila tudi investicije v tovorno železniško postajo, predvideno v Kopru, pri kateri gre za obsežnejšo in finančno zahtevnejšo več sto milijonsko investicijo in na kateri ministrstvo tudi aktivno dela. "Vemo, da je tovorna postaja potrebna in bo izvedena. Ko bo zgrajen drugi tir, bo z optimizacijo tako v Luki Koper kot na Slovenskih železnicah treba zagotoviti, da bo drugi tir v polni uporabi. In imam zagotovila, da bo tako."
Poudarila je tudi, da je projekt drugega tira tik pred koncem in da še vedno ostaja v finančnih obsegih, kot so bili načrtovani leta 2019, kar pri velikih investicijskih projektih v Sloveniji ni bila pogosta praksa.


