Stalno gledališče Furlanije-Julijske krajine Il Rossetti in Slovensko stalno gledališče (SSG) v Trstu sta pripravila projekt Trst, mesto gledališč, ki je namenjen gledalcem iz Slovenije. Kot sta na današnji novinarski konferenci poudarila župana Trsta in Ljubljane, Roberto Cosolini in Zoran Janković, mesti najmočneje sodelujeta na področju kulture.
Po besedah predsednice SSG Trst Maje Lapornik so se za sodelovanje odločili, ker predstavlja korak k udejanjanju smeri delovanja SSG, v katero verjamejo - v odprtost. "Verjamemo v gledališko govorico onkraj vsakršnih jezikovnih pregrad," je poudarila.
Izrazila je veselje, da so stopili na pot sodelovanja z gledališčem, "ki živi nekaj ulic od našega gledališča in s katerim nas je morda v preteklosti ločevala zgodovina". "Danes so te stvari že zdavnaj pozabljene in želimo delovati skupaj, da bi med nami prišlo do čim večje osmoze in sodelovanja," je še dejala.
Predsednik gledališča Il Rossetti Miloš Budin je ob tem dejal, da je obdobje, ko so bila lahko tudi gledališča "sestavni del merjenja moči med etničnimi skupnostmi v našem prostoru", za gledališči preteklost.
"Danes smo s tem dejanjem zapečatili pot, s katero želimo doseči, da jeziki na področju Trsta ne bi le živeli eden ob drugem, ampak delovali drug z drugim. To je naš namen, v tem smislu pa bomo skušali uresničevati tudi sodelovanje v prihodnje," je dodal.
Poudaril je še, da verjamejo, da morajo institucije, kot so gledališča, organizirano prispevati k zbliževanju med ljudmi, čeprav v Trstu to odlično poteka tudi brez njihove pomoči.
Umetniška vodja SSG Trst Diana Koloini je ob predstavitvi programa sezone dejala, da v gledališču z nadnapisi in gostovanji slovenskih gledališč tudi italijanskemu občinstvu ponujajo vpogled v gledališko ustvarjalnost v slovenskem prostoru.
V programu je med drugim izpostavila štiri produkcije SSG Trst - Plemena Nine Raine v režiji Matjaža Latina, enodejanki Dvorišče in Koli Spira Scimoneja v režiji Marka Sosiča, Strička Vanjo Antona Pavloviča Čehova v režiji Ivice Buljana ter Pet modernih no dram Yukia Mishime v režiji Mateje Koležnik.
Vodja organizacije v gledališču Il Rossetti Stefano Curti pa je ob predstavitvi njihovega programa pojasnil, da so za letošnjo sezono izbrali dela, pri katerih jezikovne omejitve nimajo vloge.
Med drugim je izpostavil produkcije Čarobna piščal Wolfganga Amadeusa Mozarta v režiji Petra Brooka, Pomladno prebujenje Franka Wedekinda v režiji Emanuela Gambe, Služabnik dveh Richarda Beana v režiji Pierfrancesca Favina, poleg tega pa še obisk potujoče predstave The Illusionists.