Po našem poročanju o okvari avtobusa in vožnje z nadomestnim manjšim vozilom na koprski mestni liniji 2 se je na nas obrnil bralec, ki je tudi sam voznik avtobusa in naj bi dobro poznal razmere na tem področju, in izpostavil dotrajanost avtobusnega voznega parka v obalnih občinah. Ti naj bi bili stari že več kot 10 let, zaradi česar naj bi se stopnjevale okvare avtobusov, prejšnji teden pa naj bi bili po njegovih navedbah v okvari kar trije večji mestni avtobusi. Ob tem je dodal, da naj bi na Obali vozili starejši avtobusi, ki so pred tem vozili v Kranju in Novem mestu, kjer sedaj vozijo na novo kupljeni avtobusi. Pri avtobusnem prevozniku smo preverili, kakšen je vozni park, s katerim izvaja prevoze na Obali.
AVTOBUSI NA POPRAVILIH, POTNIKI NA POSTAJAH: Imamo na Obali res dotrajan avtobusni vozni park?
Koper
V družbi Arriva odgovarjajo, da povprečna starost voznega parka mestnih avtobusov, ki opravljajo promet v občinah Koper in Piran, znaša 7,6 let, pri čemer nobeno od vozil ni starejše od 10 let. "Pomembno je poudariti, da starost vozila ni edini kriterij za njegovo zamenjavo. Ključni dejavniki so tehnična ustreznost vozila in skladnost s standardi varnosti in udobja. V času tehničnih pregledov, rednih internih kontrol ali izvajanja rednega vzdrževanja, kot so servisi in menjava pnevmatik, so nekatera vozila začasno umaknjena iz uporabe, kar je običajen del upravljanja voznega parka. Trenutno izvajamo zamenjavo pogonskih akumulatorjev na manjših mestnih vozilih, ki opravljajo promet v Kopru. Ta postopek je razlog za začasno uporabo nadomestnih vozil na določenih linijah," so poudarili.
Na naše vprašanje, če razmišljajo, da bi tudi na Obali posodobili vozni park, s čimer bi se zmanjšale okvare in posledično zastoji pri prevozu potnikov, so odgovorili, da si nenehno prizadevajo za posodobitev voznega parka, zlasti na območjih, kjer so potrebe potnikov specifične in najbolj izrazite: "Povprečna starost voznega parka med posameznimi regijami je zelo primerljiva in se razlikuje zgolj za do 0,3 leta."
Meseca julija so v veljavo stopili novi vozni redi. Po navedbah bralca bi morali na linijah Koper, Izola in Piran na vsako uro voziti trije ali štirje avtobusi, se pa zgodi, da včasih ne pelje kakšen avtobus, ki je po razporedu, ostali pa zaradi prezasedenosti ne ustavljajo na postajah.
Na vprašanje, če do takšnih zapletov prihaja zaradi okvar avtobusov, so v družbi Arriva pojasnili, da izvajanje mestnega in medkrajevnega prevoza na Obali poteka skladno s koncesijskimi pogodbami in veljavno zakonodajo. "Glede pritožb o morebitnih prezasedenostih ali izpuščenih vožnjah poudarjamo, da so navedbe pavšalne narave in niso skladne z dejanskim stanjem. V primerih, ko pride do tehničnih izzivov, vedno poskrbimo za nadomestne rešitve, ki omogočajo nemoteno izvajanje prevozov," so navedli.
Bralec je še izpostavil problematiko glede pomanjkanja voznikov avtobusov, s katerim se soočajo avtobusna podjetja, zaradi česar naj bi bili vozniki pod pritiskom. Ob tem je izpostavil primer voznika avtobusa, ki je bil prejšnji ponedeljek vpleten v prometno nesrečo pri Bertokih. Ta naj bi po njegovih navedbah vozil že naslednji dan, kljub temu da bi potreboval počitek.
Da je pomanjkanje voznikov resničen izziv, s katerim se sooča celotna panoga javnega prevoza, ne le v Sloveniji, temveč tudi širše, so nam pritrdili v družbi Arriva, kjer to problematiko tudi aktivno naslavljajo. Do konca leta 2024 pa v tej družbi načrtujejo zaposlitev 270 novih voznikov.
Kar zadeva primer voznika, ki je bil vpleten v prometno nesrečo, pa poudarjajo, da v družbi Arriva delo voznikov načrtujejo skladno z zakonodajo, pri čemer so še posebej pozorni, da imajo na voljo dovolj časa za odmore. "Zavedamo se, da lahko le spočiti vozniki skrbijo za varnost naših potnikov. V cestnem prometu prihaja do najrazličnejših situacij, žal tudi do nezgod. Za zagotavljanje varnosti v javnem potniškem prometu imamo vzpostavljene visoke strokovne standarde in kriterije, ki vključujejo tako tehnično brezhibnost vozil kot tudi znanja in veščine voznikov za preprečevanje nezgod in ustrezno ravnanje ob nezgodah. V družbi Arriva ves čas skrbimo, da te standarde in kriterije dosegamo, znanja in veščine voznikov pa ves čas preverjamo in nadgrajujemo ter uvajamo potrebne spremembe in prilagoditve," so pojasnili.
Komentiraj
* 1994 - S 1. februarjem 1994 odkupi njegovo dejavnost, večino zaposlenih ter avtobusov "Avtošola I
* 1946 - Prvi mejnik je 25. september 1946, rojstvo - prične z 10 kamioni svoje delo podjetje "Avtopodjetje Koper", ki je dalo temelje za razvoj prepotrebne prometne dejavnosti na izmučenem, od vojne uničenem istrskem področju.
* 1947 - 5. februarja 1947 je bilo ustanovljeno podjetje z imenom "Avtopodjetje ADRIA" - delniška družba s pretežno zasebnim kapitalom 8 delničarjev. Nabavljen je prvi avtobus - Fiat 626.
* 1948 - Nakup zemljišča v Semedeli ter pričetek izgradnje garažno - servisnega objekta.
* 1951 - 25. marca 1951 je bilo podjetje predano v upravljanje delavcem.
* 1954 - Z januarjem 1954 je postopno prevzelo dobroimetje in obveznosti "Avtopodjetje Slavnik" saj je bilo 7. marca 1954 podjetje "ADRIA" kot delniška družba likvidirano.
* 1957 - 1958 - Na osnovi sklepov delavskih svetov "Potovalnega urada Adria" Portorož (21.12.1957), "Avtopodjetja Primorje" Piran (13.2.1958) in "Avtopodjetja Slavnik" (17.2.1958) sta se Potovalni urad Adria in Avtopodjetje Primorje priključila Avtopodjetju Slavnik. Kasneje v letu 1958 se preimenujejo v "Slavnik Koper".
* 1963 - 1. novembra 1963 se je podjetju pripojilo podjetje "Istra-auto Umag" - pričela se je delitev in specializacija dela: avtobusni promet pri Slavniku, tovorni promet pri Istra-autu.
* 1967 - Organiziranost v dve različni smeri - remontna in prometna dejavnost - ki se je v letih izoblikovala, je rodila njune različne interese, ki so se stopnjevali do take mere, da so popolnoma skalili medsebojne odnose. To je privedlo do uvedbe prisilne uprave dne 17. oktobra 1967.
* 1968 - 1977 - Novi val, ki je s prisilno upravo prišel v podjetje, je v letih 1968 do 1971 želel pospešiti razvoj obstoječih dejavnosti ter istočasno preusmeriti razvoj z integracijami matičnega podjetja s podjetji različnih dejavnosti. Naložbe, ki so bile v tistem času zelo intenzivne, so močno okrepile prevozne zmogljivosti s kakovostnimi uvoženimi vozili in izoblikovale nove objekte za turistično - hotelsko ter industrijsko dejavnost. Zastavljeni cilji so bili smeli, vendar je bila heterogenost dejavnosti prevelika, tako da se njihove različne potrebe niso mogle smotrno povezovati. Zaradi tako zastavljenega razvojnega programa se je 30. julija 1971 prvi izločil Istra-auto Umag z vso tovorno dejavnostjo, od leta 1974 dalje pa so se odcepljala ostala podjetja, ki so se v obravnavanem obdobju izoblikovala oz. pridruževala matičnemu podjetju. Tako je matično podjetje "SLAVNIK KOPER" leta 1977 ostalo samo s svojo osnovno prometno dejavnostjo.
* 1991 - Tega leta se podjetje preoblikuje v delniško družbo in preimenuje v "Slavnik International d.d."
* 1993 - Po daljši agoniji se upravni odbor družbe 20. januarja odloči in pošlje podjetje v stečaj, kateri se uradno začne z 9. februarjem 1993, dejansko pa 1. marca
* 1994 - S 1. februarjem 1994 odkupi njegovo dejavnost, večino zaposlenih ter avtobusov "Avtošola I