Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek si je danes skupaj z generalnim direktorjem 2TDK Dušanom Zorkom ogledala arheološka izkopavanja na trasi drugega tira. Slednja naj ne bi predstavljala ovire za začetek del, je pa ministrica ob tem opozorila, da je investicijski program živ dokument, da pa so možne tudi racionalizacije.
BRATUŠKOVA OB OGLEDU TRASE DRUGEGA TIRA: 'V nadaljevanju so možne racionalizacije projekta' (FOTO)
Koper
Dela napredujejo po načrtih, je v izjavi po ogledu izkopavanj povedala ministrica in izrazila zadovoljstvo, da bo projekt izgradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper nekaj doprinesel tudi arheološki stroki.
Vodja arheoloških raziskav Tomaž Fabec je navedel, da morajo arheologi izkopna polja sprostiti do septembra, sicer pa to, kar so do zdaj odkrili, ne predstavlja ovire za začetek del. Tako so doslej odkrili sledi novoveške uporabe prostora za namene vinogradništva in kmetijstva, pa tudi starejše, rimskodobne in celo prazgodovinske sledi.
Bratuškova je glede pomislekov projektnega sveta za civilni nadzor drugega tira ponovila, da je investicijski program živ dokument, ki ga bodo v prihodnje še dopolnjevali in spreminjali, tako da so tudi v nadaljevanju možne racionalizacije.
Iz naslova pribitka za cestnine je v investicijskem programu predvidenih 122 milijonov evrov, denar pa se bo zbiral vse do konca leta 2025 in je predviden za dokapitalizacijo podjetja 2TDK. Tako naj bi se investicija, skupaj z denarjem iz naslova uporabnine in pretovora, poplačala sama.
Tudi Zorko je potrdil, da se zavzemajo za revizijo, ter izrazil prepričanje, da bodo projekt izpeljali kakovostno in v okviru danih parametrov. Projekt je po njegovem treba izpeljati predvsem zaradi naših zanamcev, "ker brez tega bo Slovenija izgubila stik z Evropo".
V zvezi z napovedjo sveta za civilni nadzor o reviziji projekta je ministrica za infrastrukturo Bratuškova pojasnila, da je enako predlagalo tudi novo vodstvo 2TDK. "Nam je ključno, da številke, ki so noter, temeljijo na konkretnih podatkih," je povedala in dodala, da je prva, ki si želi, da se investicijo izpelje za čim manj denarja.
Bratuškova je sicer prepričana, da si Evropska investicijska banka (EIB) "pri tako rekoč v tem trenutku največjem projektu ne samo v Sloveniji, ampak kar v regiji, ne more dovoliti, da je zraven ni". Vsakič, ko se srečajo s predstavniki EIB, je na mizi manj vprašanj, kljub temu pa se pogovarjajo tudi z Evropsko banko za obnovo in razvoj (EBRD). "Mi moramo imeti in bomo imeli konec maja konkretno zaprto finančno konstrukcijo za to, da evropska sredstva ne bodo ogrožena," je še zatrdila ministrica.
Ministrica je med drugim navedla, da načrt za dvotirno progo vsekakor ostaja, vendar bo projekt terjal čas. "Da resno mislimo, kaže pa to, da smo razširili servisne cevi, ki bodo potem lahko v funkciji normalnega 'drugega' drugega tira," je navedla.
Glede sodelovanja drugih držav vlada še ni sprejela končne odločitve, je pa za Bratuškovo ključno, da je v državnem proračunu predvidenih 400 milijonov evrov za kapital 2TDK. Sicer je po njenih besedah ena od možnosti tudi ta, da bi 2TDK izdal obveznice za financiranje projekta, druge države pa bi lahko pri tem sodelovale prek njihovega nakupa.
V zvezi s pobudami iz Furlanije-Julijske krajine o izvzemu obmejnega območja iz vinjetnega sistema je ministrica še pojasnila, da bo pred sprejemom končne odločitve govorila s predstavniki Darsa, sicer pa osebno meni, "da ko narediš eno izjemo, jih je potem lahko seveda sto in več in potem bomo lahko kmalu vinjete ukinili".