Spletno družbeno omrežje, kot je Facebook, ne more uporabljati vseh osebnih podatkov, pridobljenih za ciljno usmerjeno oglaševanje, brez časovne omejitve in brez razlikovanja glede na naravo teh podatkov, je danes ugotovilo Sodišče EU v sodbi, povezani s primerom avstrijskega borca za varstvo podatkov Maximiliana Schremsa.
FACEBOOK NA ZATOŽNI KLOPI: Osebne podatke uporabnikov so zbirali tudi na drugih spletnih mestih
Svet
V ozadju je tožba Schremsa pred avstrijskimi sodišči, da obdelava njegovih osebnih podatkov, ki jo izvaja Meta Platforms Ireland v okviru spletnega družbenega omrežja Facebook, krši splošno uredbo EU o varstvu podatkov (GDPR). Gre med drugim za podatke o njegovi spolni usmerjenosti.
Dejstvo, da je Schrems na javni okrogli mizi razkril svojo spolno usmerjenost, po mnenju sodnikov ne pooblašča upravljavca spletne platforme družbenega omrežja za obdelavo drugih podatkov v zvezi z njegovo spolno usmerjenostjo, pridobljenih zunaj te platforme, z namenom združevanja in analize, da bi mu ponudil prilagojeno oglaševanje, je pojasnilo sodišče v Luxembourgu.
Meta Platforms, ki je del skupine Facebookovega krovnega podjetja Meta, zbira osebne podatke uporabnikov Facebooka, med njimi tudi Schremsa, o njihovih aktivnostih znotraj in zunaj tega omrežja. Dejstvo, da je Maximilian Schrems razkril svojo spolno usmerjenost v javni razpravi, dovoljuje uporabo teh podatkov v skladu z GDPR. Vendar ta okoliščina upravljavcu ne dovoljuje obdelave drugih podatkov o njegovi spolni usmerjenosti, ki jih je prejel drugje, so še pojasnili sodniki.
Schremsova odvetnica Katharina Raabe-Stuppnig je izrazila zadovoljstvo s sodbo, ki je bila po njenem pričakovana. "V skladu s to sodbo se lahko le majhen del Metinih podatkov uporablja za namene oglaševanja, tudi če se uporabniki z oglaševanjem strinjajo. Ta sodba velja tudi za vsa druga spletna oglaševalska podjetja, ki pogosto nimajo postopkov minimizacije podatkov," je dejala.
Uporaba "načela minimizacije podatkov", to je tudi časovnega omejevanja zbiranja podatkov zgolj na tisto, kar je nujno in relevantno za točno določen namen, po mnenju odvetnice radikalno omejuje uporabo osebnih podatkov v oglaševalske namene, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.
Avstrijski borec za varstvo podatkov Schrems je v preteklosti že dvakrat uspel pred Sodiščem EU v svojih sporih s Facebookom, ki so se nanašali na izmenjavo podatkov med ZDA in Evropsko unijo.
Sodišče EU nikoli ne sodi v posameznih primerih, pač pa poda le oceno razlage prava EU. Sodbo izda sodišče, ki je zaprosilo za mnenje. V Schremsovem primeru je avstrijsko vrhovno sodišče Sodišču EU predložilo vrsto vprašanj v zvezi s pogoji, pod katerimi je obdelava osebnih podatkov, vključno z občutljivimi podatki, dovoljena v skladu z uredbo GDPR.