Družba Hidria napoveduje preselitev livarne in združitev programa iz aluminija v enotah Alutec in Mototec v svoji koprski enoti. Kot navajajo, bo to potekalo znotraj obstoječih proizvodnih hal z zapolnitvijo sedanjih prostih kapacitet; zastarelo infrastrukturo bodo nadomestili z novo, investicijo v vrednosti 15 milijonov evrov pa načrtujejo izpeljati v treh letih. Kljub povečanim proizvodnim kapacitetam naj ne bi potrebovali nove presoje vplivov na okolje, saj naj bi bila proizvodnja, kot zatrjujejo, "v celoti skladna z veljavnim okoljevarstvenim dovoljenjem za to dejavnost".
HIDRIA SELI LIVARNO V KOPER: Novega okoljevarstvenega soglasja naj ne bi potrebovali
Koper
Hidria danes proizvaja program aluminijastih delov za krmilne in pogonske sisteme na dveh lokacijah, v Spodnji Idriji in Kopru, v prihodnje pa naj bi se razvijal samo na koprski lokaciji. V Kopru napovedujejo prenovo obstoječih proizvodnih prostorov, zastarelo infrastrukturo naj bi nadomestili z novo. Investicija bo dosegala 15 milijonov evrov. Kot pojasnjuje glavni direktor Hidrie Bojan Gantar, so se za preselitev livarne in združitev programa iz aluminija v enotah Alutec in Mototec odločili zaradi prednosti sinergije.
"Program aluminijastih delov za krmilne in pogonske sisteme, ki ga Hidria danes proizvaja na dveh lokacijah, v Spodnji Idriji z omejenim prostorom in človeškimi viri in v Kopru, se bo v prihodnje razvijal na eni, koprski lokaciji. Združevanje lokacij, ki prinaša številne prednosti in sinergije, bo potekalo postopoma in bo predvidoma izvedeno v treh letih," navaja Gantar, med cilji reorganizacije pa poudarja "zagotovitev prostora in človeških virov" za razvoj programa aluminijastih delov za krmilne in pogonske sisteme in rast prihodke od prodaje z današnjih 37 milijonov evrov na 100 milijonov evrov do leta 2030.
Bojan Gantar
Na vprašanje, zakaj so izbrali prav območje nekdanje tovarne Tomos za združitev programa iz aluminija, Gantar odgovarja, da zaradi znanja in tradicije. "Koprsko lokacijo, na kateri že več desetletij potekata razvoj in proizvodnja izdelkov vrhunske kakovosti, odlikujeta bogato znanje in dolgoletna tradicija poslovanja na svetovnem tržišču. Hidria danes v Kopru tradicijo nadaljuje z razvojem in proizvodnjo visokotehnoloških in inovativnih rešitev v okviru programov aluminijastih delov za krmilne in pogonske sisteme, okvirjev za motocikle in industrijske avtomatizacije."
Ob tem načrtujejo selitev nekaterih zaposlenih iz Spodnje Idrije v Koper, pa tudi nove zaposlitve. "V prihodnjih dveh letih na lokaciji v Kopru načrtujemo rast števila zaposlenih," zagotavlja Gantar.
Kot zatrjujejo, dodatnih gradbenih dovoljenj ne potrebujejo, tudi novega okoljevarstvenega dovoljenja ne. "Za vsa gradbena, obnovitvena in vzdrževalna dela, ki jih izvajamo skladno z Gradbenim zakonom GZ1, niso zahtevana dodatna gradbena dovoljenja," so zapisali. Proizvodnja Hidriinih aluminijastih delov za krmilne in pogonske sisteme v Kopru naj bi tudi bila "v celoti skladna z veljavnim okoljevarstvenim dovoljenjem za to dejavnost".
Glede bojazni, da bodo povečane kapacitete livarne vplivale tudi na večjo obremenjenost okolja, pa zagotavljajo, da bodo za zmanjševanje vplivov na okolje namenili dva milijona evrov. "V zmanjšanje vpliva na okolje na tej lokaciji bomo investirali dva milijona evrov in tako znatno prispevali k nižji porabi fosilnih goriv ter znižanju ogljičnega odtisa proizvodnje. Ogljični odtis bomo še dodatno zmanjšali z avtomatizacijo, robotizacijo in digitalizacijo proizvodnih procesov," na vprašanje odgovarja Gantar.
S pobudo da je zbudijo NVO boš imel v Kopru samo trgovske centre brez kupne moči. Večina NVO je parazitskih porabnikov javnega denarja za neumnosti. Spomnimo se razpisov ki ga je financirala država in že iz imena projekta se je dalo slutiti , da se pobere denar brez vsebine.
Ko.pa komentiraš Hidrio in njene proizvodne procese se malce daj podučiti kakšna je to tehnologija. Zagotovo 50 x bolj čista od proizvodnje električnega avtomobila.