V okviru operacije PROMO ISTRA je bilo organiziranih tudi šest izobraževalnih delavnic. Tokrat predstavljamo peto, ki se nanaša na strateški marketing in odnose z javnostmi.
IZTEKLA SE JE ŠE PETA 'PROMO ISTRA' DELAVNICA: Strateški marketing in odnosi z javnostmi
Koper
Na peti delavnici, ki je potekala 22. septembra, so se udeleženci seznanili s pomensko razliko med (strateškim) marketingom in odnosi z javnostmi (PR). Spoznali so, katere so bistvene razlike med obema ter v katerih okoliščinah se uporablja katera od obeh. Delavnica se je zaključila tako, da so udeleženci na podlagi lastnih projektov oziroma produktov poskusili narediti po en marketinški oziroma PR tekst.
Udeležencem je na tej delavnici svetovala medijska agencija Tovarna sanj, partner projekta PROMO ISTRA. Podjetje je udeležencem med drugim pojasnilo, da v nasprotju s tem, kar misli večina ljudi, marketing ni samo komuniciranje in obveščanje ljudi o blagovni znamki in njeni ponudbi, temveč vse, kar je vključeno v razvoj ponudbe, njeno promocijo, njeno prodajo in prepričanje, da jo kupec kupi (in ponovno kupi).
Obenem je poudarilo, da trženje oziroma marketing informira in priteguje potencialne stranke v določeno podjetje ter promovira izdelek ali storitev. Prodaja, po drugi strani, poskuša doseči, da pritegovana, potencialna stranka kupi. Medtem, ko marketing deluje posredno, prodaja deluje neposredno. Čeprav sta ti dve poslovni funkciji različni, imata obe skupni cilj: pritegniti potencialne stranke in jih pretvoriti v stranke ter na koncu ustvariti prihodke.
Poleg tega so udeleženci izvedeli, da so odnosi z javnostmi zapleteno področje, saj marsikdo težko definira kaj so in kaj niso odnosi z javnostmi. Teorijo in prakso črpajo iz mnogih področij, med drugim tudi s trženjem, mediji, psihologijo. Lahko pa se jih ovrednoti tudi klasično – gre za obvladovanje publicitete. Tematika je bila predstavljena še na primerih iz prakse. Bistvo dobrega marketinga in kvalitetnih odnosov z javnostmi oziroma PR-a v 21. stoletju je namreč zgodba. Več o peti delavnici si lahko preberete TUKAJ.