Taksisti, združeni v okviru Sindikata taksistov pri Sindikatu delavcev prometa in zvez, danes nadaljujejo izražanje nestrinjanja z ukrepom obveznega testiranja na 72 ur. Svoje aktivnosti so razširili po državi in tako opozorilno vožnjo ob Ljubljani izvedli tudi v Mariboru, Celju in Kopru. Popoldan se sicer sestanejo z resornim ministrom Vrtovcem.
PRIMORSKI TAKSISTI SO S PROTESTOM ZAČELI V SREDO: Danes so opozorilne aktivnosti razširili še drugod po državi
Slovenija
Taksisti svoje nestrinjanje s pogoji, pod katerimi lahko v času epidemije covida-19 opravljajo delo, izražajo z opozorilnimi vožnjami v središčih mest med 11. in 13. uro. Prav tako v tem času ne delujejo telefonske centrale taksi podjetij, so sporočili iz Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS).
Na Primorskem so se z opozorilno vožnjo taksisti kolegom iz Ljubljane pridružili že v sredo, danes pa so opozorilne aktivnosti razširili še v Maribor in Celje. Taksistom se pridružujejo tudi avtošole, za katere velja enak ukrep testiranja na 72 ur. V Ljubljani bodo taksistom podporo izrazili tudi njihovi družinski člani in ostali, ki se bodo zbrali v Miklošičevem parku, so dodali na ZSSS.
Predstavniki sindikata taksistov in krovnega sindikata prometa in zvez se bodo sicer danes popoldan sestali z ministrom za infrastrukturo Jernejem Vrtovcem. Upajo, da bodo seznanjeni s strokovnimi podlagami sprejetja ukrepa obveznega testiranja, hkrati pa še naprej želijo, da vlada zanje sporni odlok prihodnji teden spremeni.
Taksisti se ne strinjajo z določbo odloka o omejitvah in načinu izvajanja javnega prevoza potnikov, ki zgolj za avtotaksi prevoznike v celotni mreži javnih prevozov določa obvezno testiranje na novi koronavirus, in sicer na 72 ur. Vrtovec je v torkovi izjavi za medije izrazil prepričanje, da je ukrep zahtevanega testiranja taksistov na tri dni pravilna poteza. Taksistom je sporočil, da jih sliši, a hkrati je testiranje po njegovi oceni in oceni stroke nujno za ohranjanje varnosti.
Pojasnil je tudi, da je vlada položaj taksistov izenačila s položajem inštruktorjev v avtošolah. V obeh primerih gre za dve osebi v enem avtomobilu. Hkrati ne gre za mehurček, kot denimo v primeru učiteljev v razredih - ti se morajo testirati enkrat tedensko - med voznikom in potnikom pa ni mogoče vzdrževati razdalje, kot to velja na avtobusih - za voznike avtobusov testiranje ni predpisano.