Luka Koper je v prvem polletju ustvarila 32 milijonov evrov čistega dobička, kar je 23 odstotkov manj kot v enakem lanskem obdobju, a 83 odstotkov več od načrtovanega. Prihodki so bili s 158,9 milijona evrov za dva odstotka višji. V podjetju so rezultate označili za dobre, ob tem pa opozorili, da razmere v logistiki ostajajo precej kompleksne.
S PRETOVOROM KONTEJNERJEV MED NAJBOLJŠIMI NA SVETU: V Luki Koper ob polletju zadovoljni z rezultatom (FOTO)
Koper
"Prvo polletje je skupina Luka Koper zaključila z dobrimi poslovnimi rezultati. Vsi finančni kazalniki so presegli načrtovane kazalnike obdobja," so v nerevidiranem poročilu o poslovanju, ki so ga danes objavili na spletnih straneh Ljubljanske borze, zapisali v podjetju.
Prihodki od prodaje so bili ob dvoodstotni rasti za devet odstotkov oz. za 13,3 milijona evrov višji od načrtovanih. "Na višje prihodke so vplivali višje cene storitev ter višji prihodki iz naslova polnjenja in praznjenja kontejnerjev," so pojasnili.
Prihodki iz naslova skladiščnin so se v primerjavi z enakim obdobjem preteklega leta znižali za petino oziroma za 8,5 milijona evrov, in sicer zaradi skrajšanja časa zadrževanja kontejnerjev na skladišču. Gre za posledico normalizacije razmer na globalnem logističnem trgu, so zapisali v poročilu.
Dobiček iz poslovanja (EBIT) je v prvem polletju znašal 37,6 milijona evrov in bil višji od načrtovanega za 87 odstotkov oziroma za 17,5 milijona evrov. Hkrati je bil od doseženega v prvem polletju preteklega leta nižji za 21 odstotkov oziroma za 10,2 milijona evrov.
Na nižji dobiček sta vplivala dva dejavnika: dvig stroškov, kar je posledica inflacijskih pritiskov, ter padec prihodkov iz naslova skladiščnin.
Luka Koper je na obeh strateških blagovnih skupinah kontejnerjev (v TEU) in avtomobilov (v kosih) dosegla večji pretovor v primerjavi z načrtom in enakim obdobjem preteklega leta.
Marca so dosegli nov mesečni rekord ladijskega pretovora kontejnerjev, in sicer so pretovorili 105.744 kontejnerskih enot. Prav tako so beležili nov mesečni rekord ladijskega pretovora avtomobilov, in sicer 87.533 vozil.
V polletju so sicer pretovorili 554.900 kontejnerskih enot, kar je pet odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju, avtomobilov pa so pretovorili 451.600, kar je 23 odstotkov več.
"Čeprav so se v začetku leta izboljšali obeti za gospodarsko rast, kazalniki ne nakazujejo vidnejšega okrevanja gospodarske aktivnosti v prvem polletju. So pa mednarodne institucije predvidele krepitev gospodarskih aktivnosti v drugi polovici leta," so med drugim zapisali v podjetju.
Razmere v logistiki na globalni ravni so po njihovi oceni še vedno precej kompleksne. "Prihodi kontejnerskih ladij, tako na direktnih povezavah z Daljnim vzhodom, kot tudi s pristanišči v Sredozemlju, so še vedno netočni, kontejnerske voznine so padle na raven pred izbruhom covida-19. Pristanišča v Evropi se soočajo predvsem z veliko zasičenostjo terminalov za pretovor avtomobilov," so nanizali.
Neposredna izpostavljenost skupine do Rusije in Ukrajine je medtem razmeroma majhna, saj je obseg pretovora preko Luke Koper, ki je namenjen za trg Ukrajine in Rusije, po pojasnilih Luke zanemarljiv. "Kljub temu poslovodstvo redno spremlja razmere na trgu in se odziva za zagotavljanje nemotenega poslovanja skupine," so dodali.
To, da je dobiček manjši zaradi inflacije je problem upravljanja podjetja, ker ne uspe realizirati višjicn svojih storitev. To, da so prihodki od skladiščnin, tako pomemben vur prihodkov je pa vprašanje za nadzornike.
Luka nima prostora za pretovor in bi zaradi tega morala skrajševati čas, ko blago leži v luki.