Regionalni razvojni center (RRC) Koper tudi letos z julijem vzpostavlja priljubljeno storitev ladijskih prevozov za potnike in kolesa med obalnimi mesti. Postaje ostajajo enake. Medtem ko vožnja z ladjo Zlatoperko potnikom ponuja slikovito morsko izkušnjo med Ankaranom, Koprom, Izolo in Piranom, pa so letošnje cene vozovnic povzročile pravi šok: vse relacije so se podražile za sto odstotkov - in to kljub dejstvu, da projekt kar 80 odstotkov sofinancira Evropska unija, preostanek sredstev pa zagotavljajo štiri obalne občine.
VOŽNJA Z ZLATOPERKO DRAŽJA ZA 100-ODSTOTKOV: Kam izginjajo subvencije za medobalno ladijsko povezavo?
Koper
Če so potniki lani za vožnjo z ladjo Zlatoperka od Ankarana do Pirana odšteli pet evrov, letos plačajo deset evrov. Cena karte za relacijo Koper – Piran se je prav tako podvojila, in sicer s štirih na osem evrov. Enaka podražitev je doletela tudi vse preostale povezave, ki so se v primerjavi z letom 2024 podražile za 100 odstotkov.
Karta za relacijo med Ankaranom in Koprom je z lanskih dveh letos poskočila na štiri evre. Za plovbo med Ankaranom in Izolo potniki letos plačajo šest evrov, potem ko je bila lani cena še tri evre. Tudi vožnja med Koprom in Izolo je poskočila s treh na šest evrov, enako kot relacija Izola – Piran, kjer je prav tako šlo za podvojitev s treh na šest evre.
Ladijske prevoze Zlatoperke sofinancira Evropska unija iz programa Interreg VI-A Italija–Slovenija v enakem deležu kot lani - subvencija dosega 80 odstotkov stroškov projekta 'ladijski prevozi za potnike in kolesa med Ankaranom, Koprom, Izolo in Piranom' ADRIONCYCLETOUR, preostalih 20 odstotkov sredstev zagotavljajo štiri obalne občine: Mestna občina Koper (MOK), Občina Ankaran, Občina Izola in Občina Piran.
To pomeni, da je projekt, čeprav se promovira kot trajnostna in dostopna mobilnost in ima vse stroške krite iz javnih sredstev, doživel za končnega uporabnika drastično podražitev.
V čem je torej namen subvencij, če ne prav v povečanju dostopnosti storitev in ne omejevanju z visokimi cenami? Na RRC Koper smo zato naslovili vprašanja, zakaj se je cena za potnike letos zvišala za sto odstotkov, če so vsi stroški že vnaprej pokriti z javnim denarjem. Zaprosili smo tudi za pregled, kakšne stroške subvencionirata Evropska unija in obalne občine ter na osnovi česa se določajo cene vozovnic ter s čem je utemeljeno stoodstotno zvišanje cen. Odgovore bomo objavili takoj po prejemu.