Zimske razmere so njegov rajon

Avtomoto

Serija5 je še vedno dokaj sveža na trgu poslovnih limuzin D-segmenta, a kljub temu skoraj ne mine leto, ko ji, kot je to že v navadi, Bavarci ne bi namenili vsaj nekaj popravkov. Tokratna modelna prenova se je zgolj dotaknila zunanje podobe, in sicer so nekoliko drugačne meglenke, vstavki kot eloksiran aluminij na odbijaču, ki nos naredijo še elegantnejši.

Na sprednjem delu je največ sprememb, pa še te našteješ na prste ene roke. Dobila je nove ksenonske luči, ki lahko sedaj svetijo v celoti v LED-tehniki, enako velja tudi za meglenke. Drugačne so tudi reže znotraj ledvičk in aplikacije na odbijaču ter sam izgled meglenk.

Drugače pa na zunanjosti skoraj ni sprememb oziroma jih bodo opazile zgolj najbolj vešče oči, ampak roko na srce, spremembe niti niso bile potrebne. Med novostmi pa se najdejo tudi nova ksenonska svetila, ki svetijo res odlično in pa meglenke, ki svetijo s pomočjo tehnologije LED.

Več naprednih tehnologij

Enaka zgodba se ponovi v notranjosti, kjer so po besedah Bavarcev nove le določene kombinacije oblazinjenja in izgleda armaturne plošče, še vedno pa sta kakovost izdelave in uporabljeni materiali na pričakovano vrhunskem nivoju. Bodo pa tisti, ki so se že imeli priložnost spoznati s petico, opazili nekoliko drugačen vrtljivi gumb iDrive sistema, katere okrogli del ima sedaj nekoliko večji premer, da je lahko sprejel ploščico, na katero lahko potniki pišejo in z imitiranjem črk narekujejo različne stvari navigaciji in še nekaterim drugim sistemom.

Notranjost je še vedno zelo moderna, prestižna in obenem tudi športna. Ponuja pa tudi odlično zmes limuzinskega udobja in športne vozne dinamike. Materiali in končna izdelava pa sta vrhunska. Le prestavna avtomatika včasih noče iz P v D oziroma zahteva ponovitev manevra.

Petica po novem omogoča mrežno povezavo in olajšuje uporabo pisarniških aplikacij v vozilu. To omogoča po nareku udoben vnos besedil za SMS-sporočila ali e-pošto med vožnjo. Številne storitve iz tematskih področij iskanja, potovanja, office in družbenih medijev se lahko uporabljajo neposredno preko v vozilu integrirane SIM-kartice ali preko pametnega telefona uporabnika. Z možnostjo online entertainment pa lahko "z neta" snamete tudi  različne glasbene vsebine in jih shranite na trdem disku. Navigacijski sistem professional pa nudi izpopolnjen menijski prikaz in omogoča uporabo prometnih informacij v realnem času.

Drugače pa petica modelnega leta 2014 ponuja popolnoma enako količino prostora kot leto poprej, kar pomeni, da se v prvi vrsti sedi zelo razkošno, v drugi vrsti pa (le) dovolj dobro. Pri kolenih namreč pričakuješ glede na dolžino vozila celo nekoliko več prostora, imajo pa za tiste, ki to potrebujejo, tako ali tako pripravljeno serijo 7. Enako izdaten je tudi prtljažnik, ki je s 520 litri več kot spodoben, pa čeprav v tem razredu zgolj povprečen.

Petica je s prenovo dobila tudi naprednejši iDrive sistem, katerega vrtljivi gumb je sedaj večji, da je lahko prevzel vlogo drsne ploščice, po kateri lahko potniki pišejo.

3,0-litrski biturbo biser

Tokrat smo preizkusili najbolj zmogljivo dizelsko motorno različico – 535d, ki smo jo pred tem že imeli možnost preizkusiti in občudovati v sestrskem X3, in tudi tukaj se 3,0-litrski biturbo dizel odreže z enako odliko. 230 kW ali 313 KM, kolikor razvij,e in še pomembneje 630 Nm navora je na razpolago že od izredno nizkih vrtljajev in, kar je najpomembneje, v širokem razponu le-teh. Tako da avto v kateri koli prestavi in iz katere koli hitrosti na pritisk stopalke za plin hitro reagira in vleče zelo suvereno. Predvsem pa to ne spremlja kakšno huronsko dretje motorja, ampak motor odlično sodeluje s serijsko osestopenjsko prestavno avtomatiko, ki prestavlja hitro in odločno, proces pa je tudi zelo zvezen in skoraj nezaznaven za potnike. Manjšo pomanjkljivost smo ji našli le pri prestavljanju iz P v program D, kjer včasih pokaže malo muhavosti, še posebej, če se vozniku malce mudi. Še vedno pa velja za šolski primer natančnega in hitrega prestavljanja, predvsem pa prav nič ne "cuka", kar bi lahko motilo potnike.

Tudi glede ostale vozne dinamika lahko petico zgolj hvalimo, saj sta podvozje in vzmetenje zelo zmogljivi, predvsem vzmetenje pa nudi tudi zelo konkretno zmes limuzinskega udobja in športne dinamike, ko pač voznik hoče eno ali drugo. Zmogljivosti so temu primerne in v končnih ter elektronsko omejenih 250 km/h niti nismo dvomili, je pa zelo dober dosežek 5,1 sekunde, kolikor potrebuje, da izpred semaforja doseže in prekrije stotico na merilniku. Ob tem pa pospeški čeprav zelo konkretni, niso prav nič huronski in moteči za ostale potnike, kar gre zahvala prej omenjeni vozni dinamiki in avtomatiki.

S pisanjem po osrednjem delu vrtljivega gumba lahko potniki vnesejo črke pri določanju cilja navigacije in pri številnih drugih funkcijah sistema upravljanja iDrive.

Na zadku pa je poleg napisa 535d pisalo tudi xDrive, kar pomeni, da je bil testnik opremljen tudi s štirikolesnim pogonom, ki smo ga že velikokrat testirali in čislali, Bavarci pa ga vseskozi tudi izpopolnjujejo. S tem pogonom je petica tudi v izredno težkih voznih razmerah (npr. polnem snegu) izredno varno vodljiva, saj elektronika razmejuje idealno količino kolesa ne samo na posamezno os, ampak tudi na kolo. S 535d xDrive sicer ne boste šli na teren, ampak se boste pa na kakšno visokogorsko smučišče peljali povsem brez skrbi in zelo suvereno.

Cena primerna vsebini in te je res veliko

Ob vsej tej moči, prestavni avtomatiki in še ob dodanem štirikolesnem pogonu pa smo pričakovali vsaj nekoliko višjo porabo, in bili presenečeni tudi tukaj. Na testu se je poraba vseskozi gibala med sedmimi in osmimi litri, kar je glede na vso konjenico in zmogljivosti res lep dosežek.

Z boka sprememb na zunanjosti praktično ni, je pa petica še vedno moderen avtomobil, tako da večje spremembe niti niso bile potrebne.

Se pa kot vedno zatakne pri ceni, ki glede na vso serijsko opremo (med drugim je testnik imel tudi električno pomičen volanski obroč, komfortno zapiranje bočnih vrat – soft close, komfortna prednja sedeža, določene dodatke iz linije BMW individual, kamero za vzvratno vožnjo, paketa advantage in business, M športni volan in prestavno avtomatiko, električno zapiranje in odpiranje prtljažnika in še kaj bi se našlo). To je že tako kar visokih 70 tisočakov, kolikor stane osnovna različica, dvignilo še na mnogo bolj zasoljenih 86 tisočakov, ampak pri tem nismo pogrešali prav ničesar. Prej nasprotno, kakšnega od dodatkov bi celo pustili na seznamu doplačil, da bi "privarčevali" vsaj nekaj tisočakov pri končni ceni. Je pa res, da cena v tem segmentu tako ali tako ni v prvem planu, čeprav tudi pri BMW priznavajo, da so njihovi kupci vedno bolj cenovno občutljivi in si želijo čim boljše razmerje med ceno in dobljenim oziroma rečeno drugače niso pripravljeni plačevati za nekaj, česar ne potrebujejo.

Mi petico s tem motorjem in pogonom vsekakor priporočamo, vendar le tistim, ki potrebujejo tolikšno zalogo moči in ne nazadnje tudi pogon. Za le tistih nekaj dni, ko sneg pobeli naše doline, pa je tri tisočake, kolikor zahtevajo zanj, kar veliko, zato razmislite, ali ga dejansko potrebujete.

Deli novico: