MOTORJI ZA NOVE IZZIVE: Dacia na plin za manj kot 10 tisočakov

Koper

Dacia je predstavila nov motor, ki je prilagojen za rabo dveh vrst goriva – bencina in avtoplina – TCe 100 ECO-G. Novi trivaljni motor s turbinskim polnilnikom TCe 100 ECO-G je v Sloveniji že na voljo v modelih Duster, Sandero in Sandero Stepway, kmalu pa tudi za Logan MCV. Ponuja višjo raven zmogljivosti; največji navor 170 Nm je na voljo že od 2.000 vrtljajev na minuto, kar zagotavlja vsestransko uporabnost, hkrati pa manjša porabo goriva in izpust CO2. Motor ECO-G ima za približno 10-odstotkov manjši izpust CO2 kot enakovreden bencinski motor. ECO-G je oznaka, ki jo imajo za rabo bencina in avtoplina (utekočinjenega naftnega plina, LPG) prirejeni motorji.

Kako deluje pogon na avtoplin?

V Evropi in večini drugih držav po svetu je sistem za vbrizg avtoplina dodan v obstoječ bencinski motor. Njegova raba terja posebno posodo za avtoplin, ki mora zdržati visok tlak utekočinjenega plina in pa manjše spremembe sistema za vbrizgavanje goriva v motor.

Delovanje je za voznika preprosto. Preklop z bencina na avtoplin ali obratno se opravi na dva načina; ročno s preklopom posebnega stikala v prostoru za potnike kadarkoli med vožnjo, pri čemer izbrano gorivo ostaja v rabi tudi ob ponovnem zagonu motorja, ali samodejno, ko je posoda za avtoplin prazna. Poseben merilnik kaže raven napolnjenosti posode za avtoplin. Polnjenje plinske posode traja dve minuti. Pri Dacii pravijo, da je dodatna prednost tovarniške vgradnje naprave, da prtljažnik ostane povsem neokrnjen, saj je posoda za avtoplin nameščena na mesto rezervnega kolesa.

Cenovno dosegljiva in gospodarna tehnologija

Dacia svoje modele z motorji na avtoplin (LPG) ponuja po zelo konkurenčnih cenah in brez sklepanja kompromisov pri zanesljivosti. Cena avtoplina je ugodnejša (lahko celo blizu polovice cene bencina ali plinskega olja).

Čeprav je povprečna poraba motorja na avtoplin malo večja, je v celoti strošek goriva na prevožen kilometer manjši za do 30 odstotkov kot pri bencinskem motorju oziroma za do 8 odstotkov manjši kot pri dizelskem motorju.

Dacia Sandero 1.0 TCe 100 ECO-G je kupcem na voljo že za 9.900 evrov, Sandero Stepway 1.0 TCe 100 ECO-G za 10.600 evrov, Duster 1.0 TCe 100 ECO-G pa že za 13.290 evrov.

Slovenski Eko sklad ponuja za nakup osebnih avtomobilov serijske proizvodnje, ki kot pogonsko gorivo uporabljajo plin (sem spadajo tudi Daciina vozila ECO-G), ugoden kredit z obrestno mero trimesečni EURIBOR +1,3 % in odplačilno dobo do 10 let.

Preverite ponudbo #Dacia in preizkusite nove motorje na avtoplin v #Trgo ABC .

Deli novico: