DRUGI TIR POD LUPO: Geološki in okoljski izzivi pri gradnji, v pripravi že dvotirnost (FOTO)

Ankaran

Udeleženci strokovne konference družbe 2TDK so danes v Ankaranu razpravljali o pomenu drugega železniškega tira med Divačo in Koprom, ki bo po besedah ministrice Alenke Bratušek Slovenijo še tesneje povezal z evropskimi gospodarskimi tokovi. Izpostavili so, da pri gradnji uspešno premagujejo izzive, tečejo tudi priprave na polno dvotirnost proge.

4. STROKOVNA KONFERENCA O GEOLOŠKIH IZZIVIH IN LEVEM VZPOREDNEM TIRU Danes je v Ankaranu potekala že 4. strokovna...

Objavil/a Drugi tir dne Sreda, 17. september 2025

Projekt drugi tir po besedah ministrice Bratušek presega eno generacijo. "Je hrbtenica slovenskega železniškega sistema in strateški člen evropskega prometnega omrežja Ten-T. Z drugim tirom ne gradimo zgolj proge, temveč utrjujemo povezave, ki bodo Slovenijo še tesneje povezale z evropskimi gospodarskimi tokovi," so jo v sporočilu za javnost povzeli na 2TDK.

Generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset in direktor Marko Brezigar sta dodala, da je drugi tir evropski projekt, strateški tako za Slovenijo kot za širšo regijo, ki ima tudi močno podporo EU. "Ni zanemarljivo, da je projekt do danes uspešno pridobil 390 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev oziroma kar 100 milijonov evrov več, kot smo pričakovali," so izpostavili v projektnem podjetju.

Predavatelji, med njimi Tilen Urbančič, Janko Logar, Laura Vovčko, Peter Jemec, Alenka Dervarič in Nina Kolenc, so osvetlili izzive, s katerimi se na projektu dnevno soočajo.

"Geoloških izzivi v dolini Glinščice nam dokazujejo, da imajo naravne sile svoje zakonitosti, ki zahtevajo poglobljeno razumevanje in spoštljiv pristop. Tudi zadnje vremenske ujme so nam pokazale, da je pri našem načrtovanju in delu še kako treba upoštevati okoljske omejitve," so njihovo sporočilo povzeli v 2TDK.

Na konferenci so govorili tudi o pripravah na dvotirnost, o finančnih vidikih, projektni dokumentaciji ter predstavitvi projekta levega vzporednega tira. Ti koraki bodo odločilni za nadaljnji razvoj železniške infrastrukture in celostno učinkovitost prometa v regiji, so izpostavili organizatorji konference.

Vodja projekta za levi vzporedni tir v podjetju 2TDK Alenka Dervarič je poudarila, da projekt polne dvotirnosti ne pomeni le tehnične nadgradnje že obstoječega desnega tira, temveč predstavlja strateško dopolnitev nacionalnega in evropskega prometnega omrežja. Vključuje zahtevne inženirske rešitve, obsežne prostorske uskladitve ter odgovore na številne okoljske in varnostne izzive.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija