LUKA KOPER O RAZVOJU TRŽAŠKEGA PRISTANIŠČA: "Vstop Nemcev ne more kritično ogroziti našega strateškega položaja"

Trst

Tržaško pristanišče postaja vedno večja konkurenca Luki Koper. Zgradili so novo ploščad, novi lastnik pa je postalo hamburško logistično podjetje.

Kot pravijo v tržaškem pristanišču, je sklenjeno sodelovanje s tretjim največjim pristaniščem strateškega pomena, saj vzpostavlja povezavo med severom in jugom Evrope. Hamburško podjetje HHLA je prevzelo 50,1 odstotka lastniškega deleža v družbi, ki je zgradila logistično ploščad. Po napovedi bodo v prvi fazi vanjo vložili 150 milijonov evrov, v drugi od 100 do 300 milijonov evrov, za uresničitev vseh načrtov, ki so določeni s prostorskim aktom za pristanišče, pa naj bi skupno investirali celo milijardo evrov, je poročal Primorski dnevnik.

25.000 kvadratnih metrov ploščadi bo od januarja dalje lahko sprejelo 300.000 kontejnerskih enot in 700.000 ton generalnega tovora, pa poroča RTV Slovenija. Na območju železarne bodo zgradili dodatne železniške priključke in cestno vpadnico. Poleg nove ploščadi pa bo zrasel osmi pomol, ki bo v celoti namenjen kontejnerskemu terminalu.

Do leta 2025 naj bi v pristanišču delovale tri železniške postaje, vodstvo pa stavi predvsem na krepitev železniškega zaledja. Poleg terminala na Fernetičih so kupili tudi ploščad v Červinjanu, uredili prosto carinsko območje in postali večinski lastniki tržaške industrijske cone, je še poročala nacionalna televizija.

Kaj na razvoj konkurence pravijo v Luki Koper?

"Prihod HHLA v Trst je gotovo priznanje vse večjega pomena južne transportne poti preko Jadrana. S tega vidika je v interesu vseh pristanišč v regiji, da povečujemo svoje kapacitete in krepimo svojo konkurenčnost v odnosu do severno evropskih pristanišč," so zapisali v Luki Koper in izpostavili, da je večnamenski terminal v Trstu le eden od trenutno 24 terminalov (oz. terminalistov), ki delujejo v tržaškem pristanišču. "Vstop HHLA v lastništvo koncesionarja tega terminala bo verjetno razširil izbiro storitev pri sosedih, ne more pa kritično ogroziti strateškega položaja Luke Koper," so prepričani v koprskem pristanišču.

Tržaško pristanišče se razvija na podlagi svojega prostorskega načrta, a tudi koprsko pristanišče ima svoj državni prostorski načrt. "Ta predvideva povečanje zmogljivosti z gradnjo pristaniške infrastrukture (podaljšanje prvega in drugega pomola, izgradnja tretjega pomola), predvsem pa je pomembno poudariti, da ima koprsko pristanišče, v primerjavi s tržaškim, veliko več prostora za širitev v zaledje (na 'ankaransko bonifiko'), medtem ko je tržaško pristanišče omejeno z mestom," pravijo v Luki in dodajajo, da "v kolikor bo koprsko pristanišče v predvidenem roku dobilo tudi sodobno in zmogljivo železniško povezavo z zaledjem, bo vsekakor lahko ohranjalo svoj konkurenčni položaj".

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
MARIO |  12 .10. 2020 ob  19: 34
Razvoj tržaškega pristanišča nemore ustavit par osemdesetletnih bab kot v Kopru...