V soseski Nova Dolinska, ki so jo pompozno odprli lansko jesen, se stanovalci že od vselitve oktobra oziroma novembra lani soočajo s težavami pri ogrevanju, čiščenju skupnih prostorov in obračunavanju vode; nekateri poročajo, da njihovi radiatorji ne delujejo, čiščenje se ne izvaja v celoti, obračun vode pa je nejasen in nepravičen. Upravnik Javni stanovanjski sklad Mestne občine Koper (JSS MOK) priznava določene težave, a hkrati poudarja, da so ukrepali in težave z ogrevanjem in delilniki vode reklamirali izvajalcu gradbenih del.
MRZLI RADIATORJI IN UMAZANA STOPNIŠČA? Upravnik Nove Dolinske takole odgovarja na pritožbe stanovalcev
Koper
Stanovalci soseske Nova Dolinska se soočajo z resnimi težavami pri ogrevanju, čiščenju in obračunavanju vode. Ena od stanovalk navaja, da gretje deluje le pri najvišji temperaturi, medtem ko ima soseda s svojima otrokoma od novembra popolnoma hladne radiatorje. Kljub obljubam upravnika, Javnega stanovanjskega sklada MOK, naj bi težave ne bile odpravljene. "Soseda, ki je vso zimo brez gretja in to z dvema otrokoma, mi je povedala, da so k njej novembra sicer prišli, pogledali in odšli, ne da bi karkoli popravili," navaja bralka.
Poleg tega so nezadovoljni tudi s čiščenjem skupnih prostorov. Čeprav plačujejo za čiščenje, opažajo, da se čisti le vhod, stopnišča in garaže pa ostajajo zanemarjene, zato jih morajo stanovalci čistiti sami. "Plačujemo tudi za čiščenje garaže, ki se prav tako ne izvaja. Odkar smo se vselili, se tu nabirajo smeti. Čistimo sami, saj bi sicer bilo nevzdržno."
Dodaten vir nezadovoljstva predstavlja obračunavanje vode, ki se izvaja po številu uporabnikov in ne po dejanski porabi. Upravljalec blokov naj bi obljubil izboljšave. "Obljubili so, da bodo uredili, vendar se ni nič spremenilo. Rekli so nam, naj potrpimo do aprila, ko bo prvi sestanek stanovalcev z upravnikom, mi pa na težave opozarjamo že od novembra," ogorčeno pripoveduje.
Koprski javni stanovanjski sklad očitke glede nečistoče zavrača
Na JSS MOK pojasnjujejo, da so 1. oktobra 2024 prevzeli v posest in upravljanje novo večstanovanjsko stavbo na Dolinski cesti 1 – vanjo so se začeli najemniki vseljevati v oktobru in v novembru 2024 –, ter upravljanje skupnih delov in naprav večstanovanjskih stavb na naslovu Dolinska cesta 1 M in 1L, katerih lastnik je Stanovanjski sklad Republike Slovenije – vanje so se začeli najemniki vseljevati v novembru in decembru 2024. Očitke o neizvajanju čiščenja zavračajo.
Kot pojasnjujejo, je od začetka vselitve najeto podjetje, ki redno čisti skupne dele v objektih. "Po naših informacijah so najemniki zadovoljni s čiščenjem, kar izhaja iz informacije s skupnega sestanka z najemniki bloka Dolinska cesta 1K v tem tednu," so zapisali v odgovoru na naša vprašanja. Ob tem opozarjajo na škodo, ki je nastala v skupnih prostorih objektov po vselitvi najemnikov lanskega oktobra, saj naj bi se kljub zaščiti dvigal med selitvami pojavile poškodbe.
"V času selitev smo kot upravniki skupnih prostorov zaščitili vsa dvigala, da bi preprečili 'uničevanje' lastnine, saj sta bili dvigali glavno 'prevozno sredstvo' za prenos pohištva v višja nadstropja. Kljub temu je nastalo kar nekaj škode ob vselitvi najemnikov na skupnih delih. Od vselitve najemnikov (oktober 2024) do sedaj je vidno nemarno ravnanje posameznih najemnikov (uporabnikov ali obiskovalcev) v večstanovanjskih objektih, saj so stene v skupnih prostorih že umazane, dvigala večkrat v okvari zaradi nepravilne uporabe, uničena igrala, razbite luči na zunanjih površinah, poškodovana vhodna kot tudi notranja vrata in kljuke …" opisujejo nastalo situacijo, ki naj bi jo še poslabšalo neustrezno odlaganje embalaže in smeti v kontejnerje v prostoru za smeti v objektu na Dolinski cesti 1K.
"Zaradi neustreznega odlaganja smeti smo morali naročiti dodatne kontejnerje s strani komunalnega podjetja Marjetica Koper in ročno praznjenje prostora za smeti. Količina nemarno odloženih predmetov (kartonov, plastike, stiropora, kosovnih odpadkov, vzmetnic …) je bila izredno velika. Zaradi nemarnega odlaganja odpadkov (predvsem bioloških in drugih odpadkov, ki so bili odvrženi na tla) smo morali naročiti dodatno strojno pranje prostora za smeti, saj je bil smrad nevzdržen. Posledično so bili računi odvoza komunalnih odpadkov in dodatnega čiščenja visoki. Stroške smo razdelili na najemnike – povzročitelje teh stroškov," pojasnjujejo in hkrati dodajajo, da se kljub večkratnim obvestilom in prošnjam glede ločevanja in ravnanja z odpadki tako s strani sklada kot Marjetice Koper zadeve do izstavitve računov niso izboljšale. "Sedaj so se stvari normalizirale in strošek dodatnega odvoza smeti ni potreben, posledično dodatnega stroška odvoza ne bo," dodajajo.
Po prejemu reklamacij naj bi težave z ogrevanjem odpravili
Potrdili pa so težave z ogrevanjem, ki so se pokazale takoj po vselitvi, ko so prejeli prve reklamacije; te so se nanašale na zamašene cevi in napačno montirane kalorimetre v toplotnih podpostajah. "Skupen problem celotne soseske na Novi Dolinski je bilo začetno nedelovanje ogrevanja v posameznih stanovanjih. JSS MOK, kot upravnik in lastnik objekta Dolinska cesta 1K, je ažurno sporočal reklamacije izvajalcu gradnje, ki je reklamacije reševal s svojimi podizvajalci," navajajo v odgovoru na naša vprašanja.
"Prejeli smo veliko klicev s strani najemnikov, ker so imeli mrzle radiatorje, kar je bila posledica neodzračenih radiatorjev, kljub temu da je to bila naloga najemnikov, skladno s predanimi navodili stanovalcem (najemnikom)," pojasnjujejo. Zaradi nepravilnega delovanja je bila novembra zamenjana toplotna črpalka v podpostaji v eni etaži večstanovanjskega objekta na Dolinski cesti 1K, zaradi česar je bilo ogrevanje v tej etaži do zamenjave onemogočeno. "Reklamacije nedelovanja oziroma napačnega odčitavanja posameznih kalorimetrov so pripeljale do naknadnih menjav nekaterih kalorimetrov," še dodajajo.
Izvajalcu gradnje reklamirali vodovodne inštalacije
Potrdili so tudi napake pri odčitavanjih vode, saj so pri pripravi obračuna obratovalnih stroškov ugotovili, da so bili nekateri odčitki vode nerealno visoki in da je nastala razlika med odčitano in zaračunano porabo vode glede na račun Rižanskega vodovoda. "Razlika je bila kar 140 m3 vode. Poraba vode v več stanovanjih (do 10 stanovanj) na Dolinski cesti 1K je znašala od 30 m3 do 50 m3 vode, kar je verjetno nerealen odčitek. Posledično smo prijavili reklamacijo izvajalcu gradnje in se odločili za drugačen način obračuna vode, in sicer po številu vseh bivajočih oseb v objektu, z namenom korekcije nepravilnih odčitkov stanj števcev," so razložili na JSS MOK.
Kot so še pojasnili, je obračun po številu uporabnikov v posamezni enoti začasen, v veljavi pa bo do odprave reklamacij z delilniki vode, kar omogoča tudi pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb.