Marjetica Koper je v zadnjih letih svoj vozni park obogatila s kar nekaj električnimi vozili. V prejšnjem tednu so prvič preizkusili tudi stoodstotno električno vozilo za prevzem in odvoz odpadkov. V sodelovanju s podjetjem Renault Trucks so opravili kar nekaj testnih odvozov, ki jih sicer opravijo z običajnimi, dizelskimi tovornjaki.
NADALJEVANJE ZELENE PREOBRAZBE: Marjetica Koper preizkusila električno vozilo za odvoz odpadkov
Koper
Po vzoru zahodnih in skandinavskih držav tudi na koprskem komunalnem podjetju sledijo trajnostnemu razvoju, električni mobilnosti in izkoriščanju zelenih virov energije. Tovornjak so preizkusili na svojih običajnih terenih in preverjali predvsem njegovo zmogljivost. Koprska in ankaranska občina sta na tem področju specifični, saj je površina velika in zelo razgibana. Z zadovoljstvom ugotavljajo, da avtonomija vozila zadostuje za njihov dnevni odvoz tudi na daljših relacijah.
Vozilo, ki sicer veliko energije porabi zaradi posebne nadgradnje, ki omogoča delo z zabojniki, ima okrog 100 kilometrov dosega. Tovornjak vsebuje dva sklopa baterij, ki skupaj tehtata eno tono, ki se z običajnim priključkom napolnijo v desetih urah, v primeru hitre polnilnice pa v le uri in pol. Za vožnjo uporablja dve prestavi ter dodatno prestavo za vožnjo vzvratno. Prva prestava omogoča vožnjo do 30 km/h in je primerna predvsem za pobiranje odpadkov 'od vrat do vrat'.
Glavni prednosti vozila sta vsekakor zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in hrupa, ki ga takšna vozila skoraj ne oddajajo. Vozilo lahko prepelje do 10 ton odpadkov, ker je povsem primerljivo z ostalimi smetarskimi vozili. Žal si na koprski Marjetici celotnega parka električnih vozil brez dodatnih subvencij še ne morejo privoščiti. Je pa to še eden izmed korakov, ki nakazuje, da so električna vozila lahko naša prihodnost, tudi na področju komunalnih storitev.