Skupina Peta, ki se bori za pravice živali, je obsodila kitajske znanstvenike, ki so namesto testnih lutk za simulacijo avtomobilskih nesreč uporabljali žive prašiče in pse. Živali so v poskusih utrpele številne zlome in hude notranje poškodbe, nato pa so jih ubili in secirali. V poskusih je bilo ubitih sedem mladih živali, potem ko so jih privezali na sani in z njimi trkali v steno pri hitrosti 30 ali 50 kilometrov na uro. Raziskovalci, ki so pregledali trupla, so ugotovili, da so bila najpogosteje poškodovana pljuča, sledili sta vranica in jetra. Mlade prašiče so stradali 24 ur in jih šest ur pred testi pustili brez vode.
OKRUTEN EKSPERIMENT: Stradali prašiče in jih zvezane zabili v steno pri 50 km/h, pustili so jih zmaličene in krvaveče (FOTO)
Svet
Vir: Peta/International Journal of Crashworthiness
Živalim so pred testom dali anestetik, da bi zmanjšali "vznemirjenje in stres", v trebuh pa so jim vstavili elektrode. "Poškodbe, ki so jih utrpele testirane živali, so povzročile sedem smrti. Osem drugih je utrpelo poškodbe, vključno s krvavitvami in zlomljenimi kostmi. Med pogostimi poškodbami so bili odrgnine, zmečkanine, raztrganine, krvavitve in zlomi," je zapisano v reviji International Journal of Crashworthiness, kjer je objavljeno poročilo. Skupina Peta je teste, ki so za seboj pustili "krvaveče, poškodovane in zmaličene" živali, označila za "barbarske".
Vir: Peta/International Journal of Crashworthiness
Kot poroča skupina Peta, je iz publikacij omenjenih raziskovalcev jasno, da sta kitajska Raziskovalni inštitut za prometno medicino in bolnišnica Daping izvedla naslednje nasilne poskuse:
- Pse so prisilili v tog sedeč položaj v obliki črke L, kakršen je človeški. Nato so jim z jekleno žico pritrdili na glavo disk, v glavo prišli senzorje, držali njihovo glavo pokonci za ušesa ter spustili kladivo, da je udarilo disk. Zaradi tega so glave psov silovito trčile nazaj, kar je povzročilo poškodbe vratu, šepanje in težave pri premikanju zadnjih okončin. Pse so ubili in jih secirali.
- Žive prašiče so osem ur pustili privezane na kovinskih saneh, ne da bi jim dali vode ali hrane. V medenico so jim privili kovinski blok in jim v trebuh vstavili elektrode. Nato so jih zabili v steno, kar je povzročilo več zlomov in hude telesne poškodbe hrbtenice, medenice in notranjih organov. Nato so jih ubili in jih secirali.
- Prašiče so stradali 24 ur in jim šest ur pred eksperimentom niso dali piti, nato so jih z varnostnimi pasovi in vrvmi privezali na avtosedež ter jih zabili v steno. Prašiči so zaradi tega utrpeli hude zlome, udarce, raztrganine in krvavitve notranjih organov - to je povzročilo takojšnjo smrt polovice uporabljenih živali. Nato so jih secirali.
Vir: Peta/2018 Sishu Guan et al.
Kitajski znanstveniki so povedali, da so mlade prašiče uporabili za razvoj varnostnih pasov za otroke, saj naj bi bila anatomska zgradba živali podobna zgradbi človeških šestletnikov. Namignili so, da bodo v prihodnosti lahko izvedli podobne poskuse.
Vir: Peta/2018 Sishu Guan et al.
Toda skupina Peta poudarja, da se "prašiči in psi v osnovi anatomsko razlikujejo od ljudi. Avtomobilska podjetja so že pred leti ugotovila, da so tovrstni poskusi ničvredni in nam nič ne povedo o človeški izkušnji v avtomobilski nesreči. Te družbe danes za svoje raziskave avtomobilskih nesreč uporabljajo napredno tehnologijo - denimo klinične študije na ljudeh, napredno računalniško modeliranje, tridimenzionalno medicinsko slikanje in izpopolnjene lutke," so zapisali na svoji spletni strani. "Drugi raziskovalci so za isti namen uporabili človeške trupla ali virtualno resničnost (digitalne lutke). V 21. stoletju bi moralo vsako avtomobilsko podjetje na planetu že sprejeti te metode," je še zapisala Peta.