Civilna iniciativa (CI) Šalara, Škocjan, Triban in Bošamarin nadaljuje boj proti gradnji hitre ceste Koper-Dragonja po trasi, ki jo predvideva državni prostorski načrt v izdelavi. Zavzela se je za potek po izolski obvoznici in v predoru do Lucije. Civilno iniciativo pri tem podpira tudi kandidat za koprskega župana Boris Popovič: "Z verzijo, ki sta jo leta 2015 predstavila Jakomin in pokojni Zajec, smo se istrski župani strinjali. Vendar načrtovalci in vsi, ki so bili tedaj na pozicijah odločanja, za to niso imeli razumevanja. Rekli so, da bi bil po njihovih izračunih predor Markovec preobremenjen. Mi tem študijam seveda že takrat nismo verjeli in jim ne verjamemo niti danes."
POPOVIČ O VARIANTI ZA HITRO CESTO KOPER-DRAGONJA, KI SO JO ŽUPANI PODPRLI: "Bržan je bil takrat svetnik in bi to moral vedeti"
Koper
Civilna iniciativa, ki ima več kot 700 članov, se je zavzela za načrt, ki sta ga leta 2015 predstavila doktor prometnih znanosti Livio Jakomin in že pokojni gradbeni inženir Ivan Zajec. Podprli so ga tudi takratni istrski župani.
Državni prostorski načrt, ki je v zaključni fazi priprave, pa predvideva, da bi cesta potekala skozi koprska primestna naselja in čez kmetijska zemljišča. V civilni iniciativi trdijo, da je država zaradi interesov kapitala povozila voljo županov in prebivalstva.
????Na današnji novinarski konferenci Civilne iniciative Šalara, Škocjan, Triban, Bošamarin smo župani občin slovenske...
Objavil/a Aleš Bržan dne Petek, 04. november 2022
Kot je na novinarski konferenci o prednostih starega načrta izpostavil Jakomin, bi bilo treba razmisliti o alternativah. "To, da je prostorski načrt narejen, ne more biti argument," je dejal. Sprašuje se, zakaj na ministrstvu niso niti ovrednotili drugih variant, ki so bile prav tako na mizi: "Zakaj? Ali je obstajal drugačen interes? Jaz ne vem, ampak ljudje si zaslužijo odgovore."
Po Jakominovih besedah je alternativ več. O tisti, ki jo je pred sedmimi leti pomagal pripraviti, pa je znova zatrdil, da je "krajša, izkorišča obstoječo avtocesto in predor Markovec, ne gre čez skoraj nobeno kmetijsko zemljišče in je zaradi tega cenejša."
Predlog alternativne trase HC Koper-Dragonja
Predstavnica civilne iniciative Jasna Arko ni želela govoriti o korakih, ki jih nameravajo narediti, da bi dosegli svoj cilj. Boji se, da bi z napovedjo pomagala tistim, ki uporabljajo vsa sredstva, da bi izsilili uresničitev obstoječega načrta.
Civilno iniciativo popolnoma podpira pri njihovem predlogu tudi kandidat za koprskega župana Boris Popovič, ki je to mesto že zasedal leta 2015. "Popolnoma se strinjam, da se ne uničuje prvovrstnih kmetijskih zemljišč in poslabšuje kvaliteta bivanja okoliških prebivalcev. Država ali katerakoli vlada, kot tudi sedanja lokalna politika, ni imela in nima nobenega razumevanja za naše tegobe in potrebe, ampak slepo sledi uradni Ljubljani, kar se prej ni dogajalo," pravi Popovič.
Potrdil je, da se je istrskim županom res zdela neprimerno boljša Jakominova in Zajčeva verzija in so jo tudi podprli: "Istrski župani smo takrat povedali pogoje, pod katerimi bi se strinjali z varianto ena, kot jo ponujajo – da se ne uničuje kmetijskih površin in da mora biti vse vkopano. Rekli so, da je to nemogoče. Zato se strinjam s civilno iniciativo, da se varianta ena ne izvede, v koliko ne zagotovijo danih pogojev."
Popovič poudarja, da imamo v Sloveniji odlične svetovne priznane strokovnjake in da je potrebno izkoristiti njihovo znanje, saj "vedo več od birokratov". "Naj pove to strokovnjak kot je Marjan Pipenbaher, ki je naredil črnokalski viadukt in pelješki most. Civilni iniciativi sem predlagal, naj se obrnejo nanj, da bo povedal, ali je to mogoče ali ne, da se lahko potem resneje pogovarjamo naprej z državo. Našli so eno varianto, ki se je držijo kot pijanec plota in tako je bilo zmeraj, zato sem se moral kot župan vedno boriti za vsako stvar posebej," še pravi Popovič in dodaja:
"Bržan zdaj pravi, da o tej drugi varianti, s katero smo se 2015 strinjali istrski župani, ne ve nič. Takrat je bil občinski svetnik in bi seveda vse to moral vedeti."
Komentiraj
S predlagano rešitvijo bi bistveno pocenili in pohitrili izgradnjo hitre ceste. Po vsej verjetnosti, pa potem provizije ne bi bile tako velike.
... s prometnimi znaki in nadzorom (lahko s kamerami ali policijo, redarji v živo) ...v italiji ni malo taksnih cest ...