V Novi KBM opozarjajo, da spletni goljufi pošiljajo lažna sporočila v njihovem imenu, zato svetujejo dodatno previdnost pri spletnem ali mobilnem poslovanju. Prevara se začne s pošiljanjem elektronske pošte ali SMS-sporočila pod pretvezo Nove KBM z vsebino, da je račun ogrožen in da je bil zaklenjen ali da je treba vnesti novo SMS-kodo. Na prevaro opozarja tudi NLB.
POZOR, NIKAR NE NASEDAJTE TEM SPOROČILOM: Izdajajo se za ti dve banki
Slovenija
Po kliku na priloženo povezavo se nato po opozorilih iz banke odpre lažna spletna stran z obrazcem za prijavo v Bank@Net.
V drugi največji slovenski banki komitente prosijo, naj ne odpirajo sumljivih povezav, poslanih prek elektronskega ali SMS-sporočila, naj ne vpisujejo nobenih podatkov, kot so številke plačilnih kartic, PIN ali CVC kode idr. Kot navajajo, naj sumljivo sporočilo izbrišejo in nanj ne odgovarjajo.
Kdor pa je povezavo odprl in vnesel podatke za vstop v Bank@Net, naj preventivno zamenja svoje geslo. Tisti, ki so vnesli podatke svoje bančne kartice, pa naj kartico preventivno blokirajo.
Če ob prijavi v Bank@Net na telefon prejmejo več SMS-kod za prijavo, gre za lažno spletno stran, saj banka za prijavo vedno pošlje samo eno kodo, še pojasnjujejo v Novi KBM.
Če je kdo medtem že potrdil celo kakšno zahtevo za plačilo za nalog, ki so ga vnesli goljufi, pa naj o tem nemudoma obvesti banko na elektronski naslov prevare@nkbm.si.
Kdor je v dvomih, ali je resnično dobil sporočilo banke, naj, kot pozivajo v banki, pokliče kontaktni center na številko 080 17 70 in preveri, ali gre za prevaro.
Tudi NLB opozarja na lažna sporočila v imenu banke
V NLB opozarjajo, da so znova na delu prevaranti, ki poskušajo pridobiti zaupne osebne podatke. Z lažnim sporočilom SMS želijo od prejemnikov sporočila pridobiti varnostne elemente (uporabniško ime in geslo) z namenom vstopiti v elektronsko banko, so sporočili iz banke in prejemnikom svetovali, naj takšna sporočila izbrišejo.
"Poudarjamo, da gre za poskus prevare in da banka tovrstnih podatkov nikoli ne pridobiva preko sporočil SMS," izpostavljajo v banki in vsem strankam oziroma prejemnikom tovrstnih sporočil svetujejo, da povezave ne odpirajo, sporočilo pa takoj izbrišejo.
"V primeru, da ste svoje občutljive podatke že posredovali pa svetujemo, da s pomočjo bančnih strokovnjakov NLB kontaktnega centra prek video klica, spletnega klepeta ali telefonskega klica na številko (01) 477 20 00, blokirate uporabo elektronskega bančništva," so dodali.