PREDPRAZNIČNE PREVARE NA SPLETU: Skoraj tretjina kupcev je že izgubila denar

Slovenija

Bliža se čas predprazničnih nakupov, ko potrošniki pod pritiskom iskanja popolnih daril pogosto sprejemajo tvegane odločitve, opozarja družba Mastercard. Skoraj tretjina sodelujočih je že izgubila denar pri takšnih nakupih.

Raziskava družb Mastercard in Harris Poll je pokazala, da kar 72 % evropskih kupcev v tem obdobju nakupuje tudi na neznanih spletnih mestih. Četrtina vprašanih je priznala, da informacije preveri le površno ali sploh ne, medtem ko jih polovica podatke temeljito preveri pred nakupom.

V preteklih letih je 14 % kupcev že kupilo izdelek, ki ni bil nikoli dostavljen, 10 % pa je prejelo ponarejen izdelek.

Kar 29 % vprašanih je zaradi prevar v predprazničnem času izgubilo denar, pri čemer izstopajo generacija Z (45 %) in milenijci (40 %).

64 % sodelujočih se strinja, da so predpraznične prevare bolj dovršene kot tiste v običajnem delu leta.

Pri Mastercardu poudarjajo, da so signali zaupanja ključni. 43 % kupcev bi zapustilo spletno mesto brez oznak za varno plačilo, 29 % pa nakupa sploh ne bi opravilo, če so možnosti plačila omejene. Posebej previdni so pripadniki generacije baby boom.

Kot opozorilni znaki so sodelujoči izpostavili sumljivo nizke cene, slabo uporabo jezika ali slovnične napake na spletnih straneh ter neprofesionalno oblikovana spletna mesta.

Pri Mastercardu svetujejo več ukrepov za varnejše spletno nakupovanje: uporabo močnih gesel, dvostopenjsko preverjanje in nakupovanje le na varnih spletnih mestih. Previdni naj bodo kupci tudi pri deljenju osebnih podatkov.

Dodatno opozarjajo na nevarnosti, ki jih prinaša umetna inteligenca, saj lahko goljufi ustvarijo lažne glasove, fotografije in videoposnetke, ki delujejo pristno. "Če vas nekdo poziva, da morate nujno opraviti plačilo – tudi če zveni kot oseba, ki jo poznate – preverite pristnost zahteve prek zaupanja vredne telefonske številke ali z osebnim stikom," so še zapisali pri Mastercardu.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija