Martinu Čendaku je Slovenska zveza za avtošport dodelila posebno priznanje z nazivom 'Talent leta'. S 23-letnim perspektivnim obalnim dirkačem, doma iz Sv. Antona, smo se pogovarjali o dosedanjih dosežkih v vrhunskem avtomobilskem športu kot tudi o izzivih, ki so v letošnjem letu pred njim.
PRIMORSKA POSADKA V VRHU AVTOMOBILSKEGA ŠPORTA: Z Martinom Čendakom o izzivih nove sezone (INTERVJU)
Koper
Martin Čendak in Jakob Markežič sta minulo tekmovalno sezono uspešno nastopala v Italiji. V IRC prvenstvu sta z Renault cliom Rally5 odpeljala vse štiri dirke, ob tem pa trikrat nastopila tudi v Sloveniji. K temu sta pred začetkom sezone dodala še rally v italijanskih Dolomitih. Na prvi dirki prvenstva IRC na otoku Elba sta bila četrta, na Rallyju Casentino pa sta v slavila prvo uvrstitev na zmagovalni oder – zasedla sta tretje mesto. Novembra sta se na Rally Citta' di Schio veselila srebra; v skupni razvrstitvi prvenstva IRC sta zasedla 3. mesto.
Martinu Čendaku je Slovenska zveza za avtošport AŠSLO dodelila posebno priznanje z nazivom 'Talent leta'. S 23-letnim perspektivnim obalnim dirkačem smo se pogovarjali o izzivih, ki so v letošnjem letu pred njim.
Kakšni so vtisi iz minule tekmovalne sezone?
Za menoj je izredno uspešna in predvsem izjemno poučna dirkaška sezona, zagotovo najuspešnejša v moji dosedanji karieri. Po dveh sezonah v slovenskem državnem prvenstvu in osvojenem naslovu državnih prvakov v diviziji 1 smo se z ekipo lani želeli preizkusiti v mednarodni konkurenci in s tem pridobiti na dirkaški rasti. Izbrali smo prvenstvo IRC (International Rally Cup) v Italiji, ki je znano kot eno najmočnejših tovrstnih prvenstev v Evropi. Konkurenca je tam izredno močna, poleg tega so bile tu še za nas nepoznane dirke in to je pravi recept za dirkaško napredovanje. Prvič sem bil del tovrstnega prvenstva in zagotovo me je najprej očarala odlična organizacija ter velikost samega tekmovanja. Do sedaj nisem bil vajen dirkati na tekmovanjih takšnega nivoja. Vse štiri dirke so bile res fantastične. Vse so bile obdane s prelepo naravo in vrhunskimi hitrostnimi preizkušnjami. Program dirk je bil naporen in pogosto so se dirkaški dnevi zaključili šele pozno v noči. Najbolj mi bodo v spominu ostali izjemno napeti dirkaški boji v številčni in neusmiljeni konkurenci, ki ima le en skupni cilj. Vsi dirkači smo nastopali z identičnimi dirkalniki ter pnevmatikami. Minimalne razlike smo tako delali le dirkači sami.
Priprave na takšno preizkušnjo so bile zagotovo več kot naporne ...
Kot pripravo na IRC tekmovanje smo se z ekipo udeležili najprej relija Dolomiti Brenta v Dolomitih. Dirka je minila predvsem v znamenju privajanja na nov dirkalnik in iskanju pravih dirkaških nastavitev. Z novim dirkalnikom smo se izredno hitro spoprijateljili in Dolomite zapustili z nepričakovano zmago med dirkalniki razreda Rally5. Kasneje med sezono smo se udeležili še treh dirk slovenskega državnega prvenstva, in sicer relija v Železnikih, relija Nova Gorica ter relija Idrija. Vse tri dirke so ponovno minile v znamenju priprave na dirke v Italiji. Kljub temu smo na vseh treh odpeljanih dirkah v Sloveniji vknjižili zanesljivo zmago in ob koncu sezone zlezli celo skupno na tretje mesto divizije 1.
S kakšnim vozilom ste v tej sezoni nastopili?
Tam smo nastopali z Renault cliom razreda Rally5. To je Renaultov tovarniški dirkalnik s 1.3 litrskim turbo motorjem z okrog 180 konjskimi silami. Avtomobil je v celoti prirejen za reli tekmovanja. Notranjost je predvsem v znamenju varnostne kletke ter dirkaških sedežev, podvozje pa krasi dirkaško vzmetenje ter 5-stopenjski sekvenčni menjalnik. Takšen dirkalnik je izredno priljubljen na tovrstnih prvenstvih in med mladimi dirkači, saj ni stroškovno prezahteven.
Kakšne osebnostne značilnosti, ki so ključne za uspeh v tem zahtevnem športu, bi pri vas izpostavili?
Sam po sebi sem zelo mirne narave. Zelo rad imam stvari urejene in nič nočem prepustiti naključju. Morda so ravno urejenost, mirnost ter zbranost karakteristike, katere imajo pozitiven doprinos k dirkanju. Kljub mirnosti pa sem zelo tekmovalne narave ter perfekcionist. Moja zanimivost je morda naveza do sovoznika Jakoba Markežiča. Oba prihajava iz istrske vasice Sv. Anton in se poznava že praktično od rojstva. Skupaj sva obiskovala isti vrtec in bila sošolca v Osnovni šoli Elvire Vatovec v Pradah. Že tedaj sva sanjala o dirkanju relija in si zaprisegla, da nekoč to skupaj tudi storiva. Leta 2021 so se nama z nastopom na 36. reliju Velenje najine otroške sanje tudi uresničile.
Kje trenirate? Vaš šport namreč zahteva posebno pogoje.
Reli je šport, ki ga je izredno težko trenirati, saj poteka po navadnih cestah. Nekajkrat letno se sicer organizirajo skupinska testiranja, kjer organizator dobi dovoljenje za popolno zaporo krajšega cestnega odseka, na katerem nato v dirkalniku lahko odpeljemo nekaj dirkaških kilometrov. Je pa število takšnih dirkaških kilometrov izjemno majhno oziroma je tovrstna oblika treninga velik finančni strošek. Tako skupaj z Jakobom lasten trening posvečava predvsem reli zapiskom oziroma 'radarju', ki ga poskušava nenehno dodelati, izboljševati. Ne pozabiva tudi na fizično pripravljenost in posledično koncentracijo, ki je pri tem športu ključnega pomena.
Kakšni so vaši cilji v tem letu? Ste se že lotili treninga?
Skupaj z ekipo smo v polnem zamahu priprav na prihajajočo dirkaško sezono. Trenutno ne moremo še ničesar potrditi, saj smo še v fazi dogovarjanj in planiranj. Zagotovo pa lahko trdim, da si želimo ponovno dokazovanja tako doma kot v tujini. Ob tej priložnosti bi se iskreno rad zahvalil vsem pokroviteljem in podpornikom, ki nama z Jakobom omogočajo uresničevanje najinih sanj in tekmovanje v tem prelepem športu.