PROMETNI ZASTOJI NA AJŠEVICI JEZIJO DOMAČINE: Novo betonsko krožišče šele maja, končati bi ga morali že decembra lani

Slovenija

Prvo betonsko krožišče v Sloveniji, ki ga gradijo na Ajševici pri Novi Gorici, bi morali zgraditi do decembra lani, a so se dela zavlekla. Zaključek investitor zdaj napoveduje za drugo polovico maja, so za STA povedali na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI). Dolgotrajne zapore zaradi del in s tem povezani prometni zastoji jezijo domačine.

Zaključek del in s tem predvidena ukinitev polovičnih zapor ter sprostitev prometa po vseh štirih krakih krožišča načrtujejo v drugi polovici maja. Zaključek vseh ostalih del, ki ne bodo vplivala na prometne tokove, pa je predviden do konca junija, ko bo izveden tudi zaključni pregled, so na DRSI zapisali v odgovoru.

Gradnjo krožišča na prometno zelo obremenjenem križišču na Ajševici so začeli maja lani. Gre za pilotni projekt, za gradnjo betonskega in ne klasičnega asfaltnega krožišča pa so se med drugim odločili zaradi daljše življenjske dobe betona in preprečevanja nastajanja kolesnic.

"Pri visokih prometnih obremenitvah prihaja do nastanka kolesnic, deformacije obrabne plasti, izgube površinskega agregata in pojav razpok kot rezultat nezadostne nosilnosti obrabnih plasti voziščne konstrukcije. Uporaba betona kot bolj trajnega in predvsem odpornega materiala je torej ena od smiselnih rešitev pri preprečevanju nastajanja kolesnic, do katerih prihaja zaradi obremenitev, ki jih povzročajo težka tovorna vozila pri zmernih hitrostih ter izogibanju nastanka deformacije voziščne površine, do katere prihaja zaradi obremenitev, ki nastanejo zaradi centrifugalnih sil," so na DRSI pojasnili odločitev.

Betonska krožišča imajo tudi druge prednosti, kot so trajnost in robustnost, dolga življenjska doba (30 do 40 let ali več), nizka potreba po vzdrževanju, dolgoročna gospodarnost, svetlost površine, dobra in trajna odpornost proti drsenju ter estetski videz. Na DRSI se zgledujejo tudi po dobrih praksah iz tujine, kjer imajo že več betonskih krožnih križišč na prometno obremenjenih primerljivih križiščih.

Gradnja krožišča na Ajševici bi morala biti zaključena decembra lani, vendar so ta rok večkrat prestavili. Do zamud je prišlo tudi z naknadno željo novogoriške občine, da bi na tem območju uredila tudi vodovod in kanalizacijo.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija