Izolski občinski svetniki so se na včerajšnji seji seznanili z zamislijo o izgradnji podzemne garažne hiše na Lonki, s katero bi pridobili dodatna parkirna mesta in razbremenili promet v starem mestnem jedru, obenem pa bi lahko pridobili tudi nov družaben in prireditveni prostor.
SE IZOLI OBETA PODZEMNA GARAŽNA HIŠA? Trenutne zmogljivosti so nezadostne; tako bi lahko pridobili 390 parkirnih mest
Izola
V Komunali Izola, ki upravlja javna parkirišča v občini, so po besedah njenega direktorja Denisa Beleta izhajali iz problematike parkiranja v mestu, ki pride posebej do izraza v poletnem času, iz težav s prometnimi zastoji v starem mestnem jedru, pomanjkanja ustreznega prireditvenega prostora ter nesmiselnosti izkoriščanja površine tik ob morju za parkiranje vozil.
Parkirišče na Lonki danes lahko sprejme okoli 150 vozil, pri čemer je zanj izdanih okoli 140 abonmajev, kar pomeni, da so trenutne zmogljivosti nezadostne, je poudaril Bele.
Denis Bele
Kot je navedel arhitekt Igor Marasovič, ki je predstavil predlagano ureditev, bi na Lonki lahko zgradili etažno garažno hišo površine 6000 kvadratnih metrov. Nadzemno površino bi v celoti sprostili parkirnih mest in tam postavili paviljone, kar bi lahko namenili različnim dejavnostim. V dveh etažah bi lahko umestili okoli 390 parkirnih mest, groba ocena investicije pa je od šest do 6,5 milijona evrov.
Vodja občinskega urada za prostor in nepremičnine Marko Starman je pojasnil, da so v sredo imeli sestanek s predstavniki ministrstva za infrastrukturo. Ob zeleni luči občinskega sveta bi lahko izdelali celovito analizo, ki bi lahko postala predmet pilotnega projekta, ki bi lahko bil deležen sredstev iz sedanje finančne perspektive, predvsem pa bi se kot pilotni projekt v naslednji finančni perspektivi financiral prednostno. Projekt bi lahko pripravili v letu ali dveh, je dodal Starman.
Martina Gamboz
Svetniki so med drugim v drugi obravnavi sprejeli lokalni program kulture Občine Izola do leta 2025. Kot je navedla vodja urada za družbene dejavnosti Martina Gamboz, so prejeli veliko pripomb, kar po njenem kaže, da je javna razprava obrodila sadove.
Tako so vnesli popravek glede imena načrtovanega kulturnega centra iz Kulturni center Izola v Istrski kulturni center in določili, da se dokončanje projekta postavi v zaključek leta 2026. Dodatno so vnesli tudi novi poglavji kulturno-umetnostna vzgoja in plesno področje. Kot je poudarila Gambozova, gre pri lokalnem programu kulture za živ dokument, ki se bo v prihodnje tudi spreminjal in dopolnjeval.
Komentiraj
... če bi prebrali moj komentar do konca, bi razumeli, da sem napisal, da je "projekt" hvale vreden, vendar, da je za izdelavo projekta nenormalno dolg terminski plan 1 do 2 leti, posledično bo izvedba končana, ko pol izole ne bo več med živimi ...
... garazna hiša bi morala biti končana v dveh letih ...
Za nekatere tudi to ni dobra novica.
Magari bojo organizirali še kakšno civilno inicijativo za boj proti garažni hiši.
Spet bojo našli tisoč razlogov, zakaj je tam ne bi smeli imet.
Nekdo je celo predlagal, da bi morali parkirat pri rudi in potem čakat avtobus za Izolo.
Sarò di parte, ma per me sta gente se ne dovrebbe tornare sulle Alpi, da dove è venuta.
La pastorizzia è un lavoro molto salutare.
Vi, anton ali Tone, pa morate povzeti celo novico, saj omenja tudi vaše dobre predloge in želje, čeprav ne govori o mandraču.
Se non si vuole far niente, basta farlo.
... mandrač je "duša" izole, žal napolnjen s pločevino ...
... in mi se "igramo turizem" ...
... po terminskem planu, ki ga imate za izdelavo projekta, se vprašam, kaj bo šele z izvedbo, verjetno pol sedanjih prebivalcev izole, z menoj vred, ne bo več med živimi ...
S tem denarjem bi naredili preprosto nadzemno garažno hišo z 3-krat več parkirnimi mesti v bližini centra in sem prepričan, da bi se našel plac.
Taka montažna, kot jo imajo trgovski centri bi stala v enem letu z nekaj politične volje.