Odbor direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) je na današnji seji odobril posojilo za projekt drugi tir Divača–Koper v višini do 250 milijonov evrov, so potrdili na hišni banki EU. S tem posojilom je drugi tir med Divačo in Koprom po besedah generalnega direktorja 2TDK Dušana Zorka postal evropski projekt. Podjetje bo z banko začelo pogajanja o določbah posojilne pogodbe. Ministrica Alenka Bratušek je pozdravila odobritev posojila, ki pa je ni presenetila.
SLOVENIJA BO DOBILA 250 MILIJONOV: "Drugi tir med Koprom in Divačo je s tem postal evropski projekt"
Koper
Zgoraj desno: direktor 2TDK Dušan Zorko, spodaj od leve proti desni: infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek in evropska komisarka za promet Violeta Bulc
"Veseli smo, nismo evforični, ker smo pravzaprav takšno odločitev pričakovali," je v odzivu na zeleno luč Evropske investicijske banke (EIB) projektu drugi tir dejala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek. Kot je dejala, je projekt pomemben za Slovenijo in za regijo. "Podprla ga je Evropska komisija, tako da si osebno nisem znala predstavljati, da bi EIB temu projektu rekla ne," je še dodala ministrica.
Da je EIB prepoznala pomen projekta za regijo, je izpostavil tudi Dušan Zorko. Kot je pojasnil, bodo v naslednji fazi z EIB tekla pogajanja glede določb posojilne pogodbe. Bratuškova je ob tem pojasnila, da se s podpisom ne mudi. "S posojilom se je mudilo predvsem zaradi zaprtja finančne konstrukcija in zato, da niso ogrožena evropska sredstva v višini 109 milijonov evrov," je pojasnila.
"S 109 milijoni evri nepovratnih sredstev, ki smo jih zagotovili v Evropski komisiji, se projekt lahko začne," pa je zapisala komisarka za promet Violeta Bulc. Odobritev posojila je označila za odlično novico. "Drugi tir je ključen za Slovenijo, in enoten evropski trg," je prepričana Bulčeva.
Pogoj, ki ga je za odobritev posojila postavila EIB, je državno poroštvo. Zakon je pripravljen, po oceni Bratuškove pa bo za njegovo sprejetje doseženo politično soglasje. Evropska investicijska banka je za pogoj za posojilo postavila državno poroštvo, kar pa, kot je večkrat izpostavila Bratuškova, ne bi smela biti težava.
"Podjetje 2TDK je del sektorja država in bi bilo zelo neodgovorno ga siliti, da najema posojila brez državnega poroštva, ker so to praviloma držaja posojila, za bilanco države pa se ne spremeni nič," je pojasnila. Poroštveni zakon je pripravljen, sprejet pa mora biti do podpisa kreditnih pogodb, torej predvidoma do konca leta. Za to je po zagotovilih Bratuškove še dovolj časa.
Projekt drugi tir je sicer ocenjen na nekaj manj kot 1,2 milijarde evrov. V državnem proračunu je za projekt predvidenih 400 milijonov evrov za dokapitalizacijo podjetja 2TDK. Kot je finančno konstrukcijo še strnila ministrica, je 250 milijonov predvidenih evropskih sredstev, 250 milijonov evrov s strani najemodajalcev, 167 milijonov evrov posojil komercialnih bank, še 122 milijonov evrov pa bo država zagotovila s pobranim pribitkom k cestnini za tovorna vozila na določenih avtocestnih odsekih.
Projekt gradnje drugega tira se je medtem že začel. V gradnji je 12 od 23 dostopnih cest, v 2TDK pripravljajo podpis pogodbe za projekt za izvedbo, arheološka dela se po njihovih zagotovilih izvajajo po načrtih. V petek se je izrekel razpis za gradnjo mostov in galerije Glinščica, na katerega so prispele tri ponudbe. Razpisi za glavna gradbena dela pa naj bi bili objavljeni do konca leta.
Z zeleno lučjo EIB je zaprt pomemben del finančne konstrukcije projekta, za katerega je potrebnih nekaj manj kot 1,2 milijarde evrov. Odbor direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) bi moral sicer o posojilu za drugi tir odločati že 9. aprila, a so, kot so takrat v EIB pojasnili, nekaj točk dnevnega reda zamaknili zaradi dolgih razprav, povezanih z brexitom.