Izolski občinski svetniki so na včerajšnji redni seji v drugi obravnavi soglasno sprejeli predlog odloka o ureditvi cestnega prometa v občini Izola.
SO V IZOLI REKLI STOP TURISTOM? Strožji režim v mestnem jedru, kmalu pridejo na vrsto Livade
Izola
Predhodni odlok je bil sprejet leta 2005 in nazadnje dopolnjen ter spremenjen leta 2023. V dveh desetletjih sta se spremenili tako pravna podlaga kot zahteve glede ureditve cestnega prometa v občini, zato je bila posodobitev neizogibna, so sporočili z izolske občine. Občina je v obdobju 30-dnevne javne obravnave, in že pred tem, preučila prejete pripombe in predloge ter se do njih opredelila. Nekatere je smiselno upoštevala in jih vključila v dopolnjeni predlog odloka.
Obrazložitve o odloku je na seji podal Gvido Modrijan s podjetja Structura d.o.o., ki je pojasnil, da sta med pripombami izstopali dve večji spremembi – da se parkirišče na Velikem trgu nameni samo stanovalcem mestnega jedra, "se pravi, da parkirišče ne bi bilo več običajno javno parkirišče", ter sprememba, da lahko lastnik, ki nima stalnega prebivališča v občini Izola, dobi dovolilnico za njegovo vozilo za časovno obdobje pol ure, da torej lahko dostopa do svoje nepremičnine; nato pa lahko vozilo parkira na katerem od drugih plačljivih parkirišč oziroma skladno z abonmajem.
Parkiranje na Velikem trgu bo tako po novem dovoljeno le imetnikom dovolilnic in bo trg izvzet iz območja plačljivih parkirišč.
Občinski svetniki so se strinjali, da je narejen pomemben prvi korak, da pa bo v prihodnje morda potrebnih še nekaj popravkov. Strinjali so se tudi, da bo potrebno poostriti nadzor nad spoštovanjem novega odloka.
Odlok se bo začel uporabljati 15. junija 2025, podrobnosti izdaje dovolilnic pa bodo določene po uveljavitvi odloka s posebnim pravilnikom. Bistvena sprememba je v tem, da dovolilnica za parkiranje ne bo več prenosljiva in bo vezana na stalno prebivališče ter registrsko številko vozila upravičenca.
Staro mestno jedro po tem odloku obsega urbanizirano območje severovzhodno od Sončnega nabrežja in Velikega trga ter severno od Trga republike in dela Cankarjevega drevoreda; od križišča s Trgom republike do križišča s Kosovelovo ulico, ki je na vzhodu omejeno z delom Kosovelove ulice; od križišča s Cankarjevim drevoredom do križišča z Zustovičevo ulico, z Zustovičevo ulico, z delom Tovarniške ulice, od križišča z Zustovičevo ulico do križišča z Ulico ob pečini in Ulico ob pečini do morske obale.
Območje posebnega prometnega režima vključuje območje starega mestnega jedra Izole, območje Ulice prekomorskih brigad, Volaričeve ulice in Gorkijeve ulice ter območje Plenčičeve ulice, Brkinske ulice in Ulice svobode v delu od Neimenovane ulice v podaljšku Ulice oktobrske revolucije do Cankarjevega drevoreda ter območje večstanovanjskih objektov, Drevored 1. maja 6 in 8.
Za območje posebne prometne ureditve novi odlok predvideva strožji režim dostopa in parkiranja – promet se lahko omeji s postavitvijo fizičnih zapor na način, da je zagotovljen nemoten dostop intervencijskim vozilom, za prehod pa je potrebna posebna dovolilnica, promet je dovoljen tudi za vozila s posebno pravico. Dovoljena bo tudi vožnja z dostavnimi vozili in ustavitev na za to označenih mestih za dostavo.
Odlok določa območje za pešce na območju naslednjih ulic: Ljubljanska ulica, Koprska ulica, Gasilska ulica, Ulica ob stolpu, Ribiška ulica, Istrska vrata, Verdijeva ulica, Manziolijev trg, Alietova ulica, del Smrekarjeve ulice: od križišča z Ulico Alme Vivoda do križišča z Alietovo ulico in Manziolijevim trgom, Spinčičeva ulica in sprehajališče ob Kopališki ulici, Volaričeva ulica, Gorkijeva ulica, del Ulice IX. korpusa: od Ulice Franeta Marušiča do Ulice Zvonimira Miloša, Ulica Franeta Marušiča, Ulica Mihaele Škapin, Ulica Ferda Bidovca, Ulica Emilia Driolia, Ulica Alojza Valenčiča. Na tem območju je dovoljen promet za vozila, ki pridobijo ustrezno dovoljenje.
Izolski župan je po sprejetju odloka izpostavil še, da se je v času javne obravnave odloka nanj obrnilo kar nekaj prebivalcev Livad, ki so predlagali, da bi podobno sprejeli tudi na tem območju. Zato je predlagal, da bi se jeseni lotili priprave odloka za strnjeno območje Livad. "Največ problemov je s tistimi, ki pridejo v večernih urah ali v pozno popoldanskih urah domov in nimajo kje parkirati, ker v sezonskem času tam cel dan puščajo avtomobile celo tisti, ki gredo na kopanje," je dejal Bogatič.
Kar se pa tiče omejitev prenosljivih dovolilnic, to je totalna bedarija. Pač lewajzarji imajo radi birokracijo...že tako je cel postopek za pridobitev dovolilnice, udaj boš moral vsakič menjat, ko boš menjal vozilo. Kaki debili so tej Izoljani