Skladno s februarsko uredbo vlade je danes gospodarsko javno službo pomorske pilotaže v koprskem pristanišču prevzela družba Kopp izobraževanje. S tem se zaključuje 24-letno obdobje, ko je to dejavnost opravljala družba Piloti Koper. Ta je zoper odločitev vlade sprožila sodni boj, kljub temu težav pri prehodu na novega izvajalca danes ni bilo.
SPREMEMBA PO 24 LETIH: V koprskem pristanišču pomorsko pilotažo prevzema Kopp izobraževanje
Koper
Tako po podatkih Luke Koper kot tudi Uprave RS za pomorstvo delo pilotaže tudi danes poteka brez težav in se normalno nadaljuje pod okriljem novega podjetja. To je prvo barko v pristanišče pripeljalo že sredi noči. Danes do polnoči imajo piloti v načrtu skupno šest manevrov oz. dva prihoda in en odhod, nato pa še do 7. ure zjutraj en privez in en odvez, je povedal direktor uprave Jadran Klinec. Sicer pa dejavnost pomorske pilotaže še naprej izvajajo isti ljudje, saj jih je od skupno osem usposobljenih šest prestopilo iz družbe Piloti Koper na družbo Kopp izobraževanje.
Pilotaža v pristaniščih je obvezna, v koprskem pristanišču ter tudi v drugih delih teritorialnega morja in notranjih morskih voda Slovenije pa jo je od leta 1996 opravljala družba Piloti Koper.
Šarčeva vlada je februarja izdala uredbo o obliki in načinu izvajanja gospodarske javne službe pomorske pilotaže, po kateri se omenjena gospodarska javna služba zagotavlja v obliki javnega podjetja, katerega ustanovitelj oz. edini družbenik je država in je edini izvajalec gospodarske javne službe na področju pomorskih dejavnosti koprskega tovornega pristanišča. Slovenski državni holding (SDH) je nato za izvajanje pomorske pilotaže ustanovil podjetje Kopp izobraževanje, s katerim je vlada konec marca sklenila pogodbo.
Rešitev med drugim sledi določilu pomorskega zakonika, ki določa, da mora država za opravljanje te dejavnosti zagotoviti gospodarsko javno službo. Od danes tako pomorsko pilotažo lahko izvaja le Kopp izobraževanje oz. njeni piloti. Po zagotovilih SDH omenjena družba "razpolaga z vsemi viri za začetek opravljanja dejavnosti in za kakovostno izvajanje dela".
Klinec je že pred dnevi povedal, da ne pričakuje težav pri prehodu na novega izvajalca pomorske pilotaže, to dejavnost naj bi tako nemoteno izvajali dalje.
Družba Piloti Koper je sicer na ustavno sodišče naslovila predlog za zadržanje izvrševanja uredbe, a je sodišče v četrtek odločilo, da izvajanja uredbe ne zadrži. Vodstvo Pilotov Koper pa je napovedalo nadaljnji sodni boj, tudi na ravni EU.
Komentiraj
Piloti Koper d.o.o. je privatno podjetje, ki že 24 let mastno služi na račun Luke Koper. 2018 več kot 1,4 miljona eurov čistega dobička, 2017 enako, ...
Skratka tipičen primer črpanja denarja iz Luke Koper, ker kao ni primerne konkurence.
Sedaj, ko je pilotažo prevzelo podjetje, ki je v 100% lasti države pa se kar naenkrat dela nek spin, da to ni uredu.
Mogoče ne bo uredu, ker se bo denar spet stekal komu v žep, ampak to bi morali novinarji raziskovat.
In kako je možno, da je nekdo 24 let edini ponudnik za kritično storitev Luke Koper in kako lahko ima 50% čisti dobiček vsako leto. Zakaj ga Luka Koper ni stisnila pri ceni, kam se je stekal ta denar, kdo vse se je mastil pri pogači, ...