VODILNI KULINARIČNI ŠEFI SO NA KRASU: Marsikaj je že zamujeno, Kras in Brkini se morajo tržiti skupaj

Slovenija

Sežanski inkubator je gostil omizje o povezovanju v turizmu. Kot je poudarila državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar, so Brkini in Kras že v očeh povprečnega Slovenca skupni prostor in tako se morajo dojemati sami turistični delavci. Med prednostmi regije je Podlogarjeva navedla turistične znamenitosti in kulinariko.

Kras je ena od izjemno pomembnih destinacij, ki združuje prepoznavne turistične znamenitosti, od Škocjanskih jam do Lipice in Štanjela, je na včerajšnjem popoldanskem omizju ocenila Štravs Podlogarjeva.

Sicer pa se je struktura gostov v zadnjih letih spremenila v korist tujcev, ki predstavljajo že tri četrtine vseh turistov v Sloveniji, že za povprečnega Slovenca pa so Brkini in Kras skupen prostor, zato je prav, da ga kot takega dojemajo tudi sami turistični delavci. Pri tem imajo Kraševci med drugim vodilne kulinarične šefe, je še navedla državna sekretarka.

Sežanski župan David Škabar je priznal, da so v preteklosti marsikaj zamudili prav zato, ker niso bili ustrezno organizirani. Prvi korak v povezovanju na tem področju je sicer bila nedavna ustanovitev skupne regijske organizacije za turizem za občine Sežana, Komen, Divača in Hrpelje-Kozina.

Uvodoma sta gostji iz Radovljice na konkretnih primerih prikazali pomen povezovanja na področju turizma. Kot je navedla direktorica Javnega zavoda turizem in kulturo Radovljica Nataša Mikelj, je turizem v kraju v precejšnjem porastu - od leta 2010 do lani se je število nočitev iz slabih 100.000 dvignilo na preko 300.000 -, ob tem pa so kmalu ugotovili, da je sama Radovljica premajhna in da se je treba povezovati, konkretno v širšem krogu Julijskih Alp. Ključnega pomena je strategija, pri čemer so si v Radovljici za cilj med drugim postavili, da postanejo kulinarična prestolnica Gorenjske.

Prav o pomenu kulinarike je spregovorila direktorica Vile Podvin Marcela Klofutar, ki je predstavila projekt Okusi Radol'ce, v katerega je trenutno vključenih osem gostiln in restavracij.

"Destinacija je zanimiva, če je veliko dobrih in zanimivih gostinskih ponudnikov," je ocenila Klofutarjeva in dodala, da so posamezni gostinci s povezovanjem bili sposobni nadgraditi in razvijati svojo ponudbo ob ohranjanju različnosti. Tako so npr. v mesecu novembru, ko je nizka sezona, pripravili skupne otvoritvene večerje, nadalje so tržili jedilnike po enotni ceni, v projekt pa so vključili tudi lokalne dobavitelje.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija