KLJUB HUDIM TEŽAVEM SE TURKI NE UMIKAJO: Gradbinci na drugem tiru v novo delitev del

Slovenija

Družba Yapi Merkezi, ki se sooča s poslovnimi težavami, se ne umika iz projekta drugi tir Divača-Koper, se pa s Kolektorjem CPG pogovarja o spremembi razdelitve obsega preostalih del. Kot so sporočili iz turškega gradbinca, na njihovo poslovanje med drugim vplivajo zamude pri izdaji delovnih dovoljenj in nepredvidene geološke razmere.

V družbi Yapi Merkezi se, kot so zapisali v sporočilu za javnost, zavedajo izzivov pri dokončanju največjega infrastrukturnega projekta v Sloveniji. "Zamude pri izdaji delovnih dovoljenj in nepredvidene geološke razmere so vplivale na finančno stabilnost in operativno učinkovitost izvedbe projekta ter posledično tudi na tekoče poslovanje družbe," so navedli, ob tem pa zagotovili, da se iz projekta ne umikajo.

"Zaradi omenjenih izzivov se je družba odločila za spremembo v razdelitvi obsega preostalih del. Ob tem odločno zavračamo napačne informacije o domnevnem umiku iz projekta," so ponovili.

Pogovori o spremembi razdelitve obsega preostalih del z družbo Kolektor CPG, ki je vodilni partner v konzorciju, že potekajo. Yapi Merkezi bo, kot so pojasnili, zmanjšal svoj obseg del v predoru T2, ta dela pa bo prevzel Kolektor.

Hkrati že potekajo pogovori s podizvajalci in dobavitelji o reprogramiranju finančnih obveznosti, da bi zagotovili stabilnost in nadaljnjo pravočasno izvedbo del. Dokončni dogovori bodo sklenjeni v nekaj tednih, so zapisali.

Po uspešni oddaji ponudb za oba sklopa projekta je konzorcij družb z izkopnimi deli predorov začel septembra 2021. Izkopna dela so bila uspešno zaključena oktobra 2024. Po pojasnilih turškega gradbinca se dela trenutno nadaljujejo z betoniranjem notranjih oblog predorov.

"Trenutno je glede na količino uporabljenega betona izvedenih približno 80 odstotkov del, pri čemer preostala dela predstavljajo manj kot 15 odstotkov skupne pogodbene vrednosti," so strnili.

Kolektor CPG je bil v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin uspešen na obeh razpisih za glavna dela na drugem tiru, ki je družba 2TDK razdelila v dva dela - med Divačo in Črnim Kalom ter med Črnim Kalom in Koprom. Za dela med Divačo in Črnim Kalom je konzorcij oddal ponudbo v vrednosti 403,6 milijona evrov, za dela na odseku med Črnim Kalom in Koprom pa 224,7 milijona evrov. Zaradi podražitev so za zadnji del sklenili tudi aneks v višini 23,3 milijona evrov.

Skupna investicijska vrednost drugega tira sicer znaša 1,1 milijarde evrov, prvi vlaki pa naj bi po novi progi zapeljali v prvi polovici prihodnjega leta.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija