KRAŠEVCI TREPETAJO PRED PROMETNIM KOLAPSOM: To so regionalne ceste, kjer bo DRSI prepovedal tovornjake

Slovenija

Popolna zapora vipavske hitre ceste, na odseku med Razdrtim in Vipavo, ki bo trajala od sredine avgusta do konca novembra, beli glave Kraševcem. V začetku meseca je vodstvo sežanske občine sklicalo sestanek zaradi možnih zapletov in nevarnosti, ko vozniki težkih tovornjakov samovoljno zapustijo avtocesto in iščejo prehod po lokalnih cestah. Nekateri to počnejo v času burje, ko je zaprta vipavska hitra cesta, drugi zato, da se izognejo plačilu cestnin. Popolna zapora vipavske hitre ceste bo tranzit na tem območju močno povečala.

Sestanka v začetku meseca na sežanski občini so se udeležili predstavniki Darsa, Direkcije za infrastrukturo (DRSI), DRI za upravljanje investicij, policija, predstavniki čezmejne občine Repentabor, območne obrtno-podjetniške zbornice Sežana in Adria Terminalov.

V preteklosti se je namreč že dogajalo, da so tovornjakarji zapustili avtocesto in točili gorivo v Sežani, kar je povzročalo zastoje na glavni in edini cesti skozi središče mesta, Partizanski cesti, pa vse do mejnega prehoda Fernetiči. V zadnjem času se s težavami soočajo tudi lokalni avtoprevozniki, saj na mejnem prehodu Fernetiči, zaradi nadzora italijanskih varnostnih organov, prihaja do dolgih kolon tovornjakov. Preusmeritev tovornega prometa zaradi zapore vipavske hitre ceste pa bi znala situacijo še poslabšati.

Še daljše kolone bodo otežile dostop tovornjakom, ki so namenjeni v Sežano ali imajo sedež na območju Sežane. Eden od predlogov na sestanku je bil, da bi na mejnem prehodu Fernetiči Italija vzpostavila dva prometna pasova na območju mejne kontrole. Predvsem pa je bojazen, da bo po reginalnih cestah vsakodnevno vozilo več tovornjakov na relacije med Sežano, Štorjami, Ponikvami in Štanjelom.

Sestanek na sežanski občini.

Dejstvo je, da je celotno območje Krasa za takšno vrsto prometa povsem neprimerno. Zato je treba preprečiti, da bi tovornjaki v tranzitu zapuščali avtocesto in v lokalnem okolju povzročali zastoje in prometni kolaps. Del rešitve je povečana prisotnost medobčinskih redarjev in policistov, a se slednji v lastnih vrstah že tako borijo s kadrovsko podhranjenostjo.

Na sežanski občini so odločeni preprečiti prometni kolaps in zmanjšati negativne vplive na lokalno okolje. Prvi so se odzvali na DRSI, kjer so pripravili načrt prometne ureditve, ki naj bi jo opravili do začetka letošnjega aprila.

Mejni prehod Fernetiči

"Pri pripravi načrta je bila upoštevana izvedena prometna analiza, ki je pokazala, da vozniki težkih tovornih vozil pogosto uporabljajo državne ceste za tranzit z namenom izognitve plačila cestnin na avtocestah in hitrih cestah. Poleg tega nekateri odseki državnih cest na obravnavanem območju ne ustrezajo geometrijsko-tehničnim zahtevam za tovorni promet (neprimerni nakloni, širina voznih pasov, radiji ovinkov), kar dodatno vpliva na prometno varnost in pretočnost prometa," pojasnjujejo na DRSI.

Na območju Sežane to zadeva odsek regionalne ceste med Senožečami in Sežano, odsek regionalne ceste med Dutovljami in Sežano, odsek med Sežano in Divačo, odsek med Štorjami in Štanjelom, odsek regionalne ceste med Štanjelom in Dutovljami ter odsek regionalne ceste med Komnom in Krajno vasjo.

"Načrt prometne ureditve predvideva sistematično omejitev tranzitnega prometa težkih tovornih vozil na območju Krasa. Omejitev se nanaša predvsem na povezavo med hitro cesto H4 (Razdrto–Vrtojba) ter avtocestama A1 (Razdrto-Gabrk) in A3 (Gabrk–Fernetiči), z namenom izboljšanja prometne varnosti in povečanja pretočnosti cestnega omrežja," pravijo na DRSI in zaključujejo:

"Predvideni ukrepi vključujejo postavitev novih prometnih znakov in nadgradnjo obstoječe vertikalne prometne signalizacije, s čimer bo na državnih cestah nedvoumno označena prepoved tranzita za tovorna vozila s skupno maso nad 7,5 t, razen v primerih lokalnega prometa."

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vseved |  21 .03. 2025 ob  09: 12
Vse te službe vodijo nesposobni lenuhi in kraševci bodo grdo najebali. Lep dokaz njihove nesposobnosti je Ankaran, kamor se dnevno pripeljejo romunski,latvijski,ukrajinski,češki,... šleperji .