Nemški in italijanski letalski prevoznik Lufthansa in ITA Airways sta Evropski komisiji predložila nove zaveze, da bi dobila zeleno luč za njuno združitev, je danes objavila Komisija. Podrobnosti niso znane, so pa pri Lufthansi prepričani, da bo ITA še letos postala del njihove družbe.
POMISLEKI PRED ZDRUŽITVIJO: Bo to pomenilo višje cene ter slabšo kakovost letalskih storitev v Italijo in iz nje?
Svet
"Stranki sta predložili zaveze, namenjene rešitvi predhodnih pomislekov glede konkurence, ki izhajajo iz predloga prevzema. Zdaj jih bomo skrbno ocenili," je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa sporočila Evropska komisija.
Pod drobnogledom Bruslja je zlasti več kratkih povezav, ki povezujejo Italijo s srednjo Evropo, nekaj medcelinskih poti med Italijo in ZDA, Kanado oziroma Japonsko ter dominanten položaj ITA Airways na letališču Milano Linate.
Kot je dejal Lufthansin predstavnik za stike z mediji, je osnutek sporazuma skladen z "gospodarsko realnostjo na visoko konkurenčnem italijanskem trgu".
Niti Evropska komisija niti Lufthansa nista posredovali podrobnosti novih zavez, je pa nemški letalski prevoznik izrazil prepričanje, da bo njegov odkup ITA Airways odobren in da bo ta letos postala del Lufthanse.
Evropska komisija je v vlogi varuha konkurence pred tremi tedni izrazila pomisleke, da bi združitev in s tem omejena konkurenca za potrošnike pomenila višje cene ter slabšo kakovost letalskih storitev v Italijo in iz nje.
Pregled dogovora je EU začela novembra lani, Evropska komisija pa je po preliminarni preiskavi uvedla poglobljen postopek in tudi po podrobnejši preiskavi zavrnila načrt nemškega letalskega prevoznika Lufthansa, da odkupi 41-odstotni delež družbe ITA Airways. Končno odločitev mora sprejeti do 6. junija.
Po mesecih pogajanj se je Lufthansa maja lani z italijansko državo dogovorila, da bo dokapitalizirala ITA Airways s 325 milijoni evrov in s tem v družbi pridobila 41-odstotni manjšinski delež.