Adria Airways, ki je pred dnevi ostala brez dela flote, se znova sooča z odpovedmi in zamudami letov, vendar v družbi pravijo, da danes kljub temu zaenkrat ne prihaja do večjih zamud. Pogovori s strateškim partnerjem se odvijajo zelo intenzivno, prav tako si vodstvo družbe močno prizadeva stabilizirati poslovanje, so pojasnili za STA.
STEČAJ ADRIE AIRWAYS JE TIK PRED DVANAJSTO: Odpovedi letov in pritožbe potnikov se kopičijo
Slovenija
"V primeru odpovedi poleta se potnikom trudimo najti kar se da hitro in najbolj optimalno spremembo poti," so pojasnili v Adrii, kjer pa ne navajajo, s kom se pogovarjajo o morebitnem sodelovanju, ki bi jih lahko rešilo pred stečajem.
Adria Airways, ki je od leta 2016 v lasti nemškega sklada K4 Invest, je pred časom vsa svoja letala prodala liziniškim hišam in jih sedaj najema, težava pa se je pojavila, ker so zaradi dolgov tem hišam ostali brez dela flote. Sodeč po zapisanem na njihovi spletni strani so danes odpovedali jutranji polet iz Prištine v Frankfurt, prav tako tudi popoldanski polet iz Prištine v Frankfurt.
Potem ko je v četrtek zaradi odpovedi pogodbe Adria ostala brez dveh letal bombardier lizinše družbe Trident Aviation Leasing Service, ki spada v skupino Falko, je izbris iz registra za še eno letalo CRJ900 zahtevala še družba AeroCentury. "Letalo z registracijsko oznako S5AAL, ki ga je za izvedbo poletov uporabljala družba Adria Airways, je bilo lastniku vrnjeno v petek v skladu z dogovorom med družbo Adria Airways in lastnikom letala. Razlog za vrnitev (in ne prizemljitev) je optimizacija obstoječe flote družbe Adria Airways glede na predviden urnik letenja v zimski sezoni," so dodali v Adrii. Kot je za STA pojasnil direktor agencije za civilno letalstvo Rok Marolt, je bilo omenjeno letalo sicer že dalj časa prizemljeno v Maastrichtu na Nizozemskem in ni neposredno vplivalo na odpovedi letov.
Težave potnikov se kopičijo
Agencija je pristojna tudi za reševanje težav potnikov, vendar morajo ti težave najprej poskusiti rešiti z letalskim prevoznikom. Če so po dveh mesecih brez odgovora, se lahko obrnejo na agencijo. "Tega pa je že sedaj toliko, da smo zasuti," je dejal Marolt.
Adria ima po lastnih navedbah v svoji floti tri letala Airbus 319 (vsa od njih izvajajo redne dnevne operacije), šest letal CRJ900 (redne operacije izvajajo štirje od njih, dva sta na rednem servisu), dve letali CRJ700 (obe letali izvajata redne dnevne operacije) in šest letal Saab2000 (eno od njih izvaja redne operacije, tri letala so na rednem servisu, dve letali pa nista vpisani v register).
V tem tednu je javna agencija za civilno letalstvo odgovorne pri Adrii Airways pozvala na sestanek, na katerem bodo prevozniku dali določene zahteve za ohranitev operativne licence. Marolt je pojasnil, da bodo pri tem preučevali revidirano letno poročilo za lansko leto, torej stanje v letalskem prevozniku ob koncu lanskega leta. "Za vzdrževanje varnega letenja, varnosti letal in šolanje osebja morajo namreč imeti denar," je pojasnil. Ob tem je spomnil, da je z vidika varnosti Adria varna letalska družba, saj nobena letalska družba ne varčuje pri varnostnih ukrepih.
Marolt: Stečaj je pet pred dvanajsto
Marolt je v pogovoru za Večer minuli teden dodal, da so pri mesečnih nadzorih z vodstvom podjetja v zadnjih treh letih opravili dve ali tri ustne obravnave, v okviru katerih so jim zagotovili, da so na voljo zadostna finančna sredstva za varno letalsko operacijo. Končno odločitev naj bi sprejeli do konca oktobra.
"Ne znam oceniti, koliko časa Adrio loči od stečaja. Lahko je to pet dni, 15 ali en mesec. Lahko pa tudi ure ali minute. Stečaj je pet pred dvanajsto. Drugi lastniki letal se lahko odločijo za enak korak in Adria čez noč ostane brez flote. To je resna stvar," je dejal Marolt.
Adria sicer po njegovih besedah varnostno ni vprašljiva in nikoli ni bila. "Kako jim to še uspeva, je tudi zame precej nenavadno. Očitno na račun nekaterih dobaviteljev," je pojasnil.