Izola ima novo turistično strategijo, ki je bila predstavljena v začetku decembra na 3. Istrskem turističnem forumu. Preverili smo, katere novosti predvideva in kako konkretno nameravajo te novosti udejanjiti.
IZOLA IMA NOVO STRATEGIJO TURIZMA: Plačali so jo manj kot 30.000 evrov
Izola

Po naročilu Občine Izola je Strategijo razvoja turizma v občini Izola 2026–2030 pripravilo podjetje Arhea Solutio, d. o. o., ki je bilo izbrano v postopku evidenčnega naročila. Za dokument je občina namenila 29.646 evrov z davkom.
Pri pisanju strategije so po navedbah občine sodelovali predstavniki stroke, gospodarstva in občine: torej hotelirji, gostinci, sobodajalci, Turistično združenje Izola (TZ Izola), CKŠP, Komunala Izola, kmetje in zaposleni v občinski upravi. "Tako je bilo vključenih čim več različnih pogledov, izkušenj, mnenj in predlogov. Usklajevanje je potekalo tudi s strateškimi dokumenti na lokalni in regionalni ravni," navajajo, pri čemer navajajo različne pomembne občinski akte, regijsko ter nacionalno strategijo razvoja turizma in Zeleno shemo slovenskega turizma.

Na občini pravijo, da strategija uvaja več pomembnih novosti. "Največji premik je prehod od pretežno poletne, obmorsko usmerjene destinacije, k celoletnemu, razpršenemu in butičnemu turizmu, ki temelji na ribiški tradiciji, kulinariki, kulturni dediščini ter ponudbi v naravi in podeželju," odgovarjajo.
Kot ključno novost pa navajajo osvežitev ciljnih skupin, to so aktivni gurman, aktivni par, zelena raziskovalka, ter usmerjanje produktov nanje. "Strategija uvaja tudi razvoj unikatnih doživetij, krepitev navtičnega in 'outdoor' segmenta ter močno poudarja trajnost, digitalno preobrazbo, povezovanje ponudnikov in krepitev izvensezonske ponudbe. Posebna novost je tudi večji poudarek na podeželskem turizmu ter spremembe, povezane z OPN in prihodnjimi investicijskimi možnostmi," so nam pojasnili.
Pisci dokumenta stremijo k razvoju avtentične, trajnostne, kakovostno upravljane destinacije, ki temelji na lokalnosti, ribiški tradiciji in stikih z domačini. "Cilj je uravnotežen turizem, ki zmanjšuje sezonsko koncentracijo obiskovalcev, razvija ponudbo višje kakovosti, privablja goste, ki cenijo kulturo, kulinariko in naravo, ustvarja pozitivne učinke za lokalno skupnost, povečuje prihodke, ne pa nujno števila obiskovalcev," so navedli.
Zadani cilji so tudi povečanje števila nočitev izven sezone, dvig kakovosti nastanitev, povečanje doživetij in trajnostnih produktov ter dvig percepcije Izole kot avtentične in trajnostne destinacije.

Kako bodo te cilje dosegli? Kot odgovarjajo na občini, bo udejanjanje potekalo preko akcijskega načrta, ki opredeljuje ukrepe za razvoj ključnih produktov – ribiška tradicija, enogastronomija, kulturna dediščina, rekreacija v naravi, navtika, ter aktivnosti na področju trženja, digitalizacije, infrastrukture in povezovanja ponudnikov.
Izvajanje bo vodilo Turistično združenje Izola kot krovna organizacija destinacijskega managementa v sodelovanju z občino in ponudniki. Ključni koraki vključujejo razvoj novih doživetij in produktov; trženje, ki temelji na ciljnih personah; investicije v infrastrukturo (v okviru OPN); krepitev podeželske ponudbe; skupno regijsko povezovanje in merjenje uspešnosti z opredeljenimi KPI-ji (ang. Key Performance Indicators ali ključni kazalniki uspešnosti), na primer povečanje nočitev izven sezone, rast kakovostnih zmogljivosti ter rast trajnostnih ponudnikov.
