V uredništvo smo prejeli pismo zaskrbljene primorske dijakinje, ki je letos na vrsti za opravljanje mature. Vsekakor gre za zapis, ki daje misliti. Med drugim je opozorila na diskriminacijo dijakov, ki prihajajo iz šibkejših socialnih okolij in si osebnih računalnikov za delo od doma enostavno ne morejo privoščiti. S prstom je pokazala na strokovnjake, ki v času epidemije krojijo šolski sistem in pravila, saj naj bi bilo to, kar počnejo, zgolj 'puhlica oziroma frazem', da si bodo na koncu lahko čestitali in se pohvalili, kako jim je uspelo v težkih razmerah izpeljati maturo ter si morda na račun tega povišati plačo za še kakšen plačilni razred.
PISMO OBUPANE PRIMORSKE DIJAKINJE PRED MATURO: Zakaj se tudi v tem primeru ne zgledujemo po evropskih državah?
Slovenija
Kot je zapisalo dekle v pismu, je dijakinja ene izmed primorskih gimnazij. Odličnjakinja in športnica, ki si 'absolutno' želi opravljati maturo, saj so njeni cilji o želeni fakulteti zelo visoki. Temu primerno se je na 'zrelostni izpit' pričela pripravljati že januarja, potem pa so se razmere nenadoma spremenile. Nastopila je epidemija oziroma pandemija in država je uvedla šolanje na domu.
A kar je na prvi pogled morda videti kot dobra in predvsem hitra rešitev v danih razmerah, vsaj nekateri dijaki doživljajo kot krivico.
"Dotaknila se bom pouka na daljavo, za katerega menite, da je učinkovit. Dobili ste obilo komentarjev s strani dijakov, da ta trditev ne drži oziroma da se učinkovitost razlikuje med posameznimi šolami. S tem se tudi sama strinjam, saj se učinkovitost take vrste izobraževanja razlikuje že med samimi predmeti na isti šoli. Poleg tega bi izrazila še neenakost med dijaki, s poudarkom na tistih, ki prihajajo iz socialno ogroženih družin ali pa tistih, ki si morajo računalnik deliti z ostalimi družinskimi člani ali pa nimajo možnosti ustvarjanja svojega študijskega okolja," je zapisalo dekle.
Ob tem je opozorila na še eno splošno mnenje, da imajo zdaj, ko ni šole, dijaki obilo prostega časa, ki ga lahko namenijo pripravi na maturo. Kot je zapisala, tega časa še ni uspela najti, saj je vsakodnevno zasuta z obilico redne snovi pri šolskih predmetih.
Poleg tega je zaradi trenutnih razmer težko dobiti dodatno razlago pri šolskih snoveh, ki so nerazumljive in bi jih profesorji sicer razložili pri običajnih urah pouka.
"Vaša rešitev za esej v materinem jeziku, ki ste ga prestavili na isti dan kot drugo izpitno polo, je izjemno posmehljiva, saj smo maturanti tako prisiljeni vedeti štiri dela do potankosti in štiri leta vredne slovnice s krajšim odmorom, ki je tako nadomestil mesečni odmor, v katerem bi se sicer lahko pripravili na pisne izpite. V nasprotju z vašim razlogom, da to ne bo negativno vplivalo na dijake in da je enak protokol pri jesenskem roku, bi rada dodala, da v jesenskem roku sodeluje občutno manj dijakov in velika večina ne opravlja vseh pet predmetov," razlaga najstnica.
Dodatno olje na ogenj priliva sporočilo Državnega izpitnega centra (RIC):
"Bistri ste, pridobili ste potrebno znanje in imate potrebne učne navade. Postavili ste si svoje študijske in poklicne cilje. Zaupajte si, mi pa vam bomo pri tem pomagali."
A dijaki to očitno doživljajo bolj kot posmehovanje in ne kot besede spodbude.
"Če aktualiziram Cankarjeva dela, bi lahko rekli, da je vaše delo 'za dijakov blagor' le puhlica oziroma frazem, da si boste na koncu pandemije lahko čestitali, kako pridni ste bili in izpeljali maturo v enakem obsegu v tako težkih razmerah (ter si morda povišali plačo za še kakšen plačilni razred?)."
Kot zaključuje dijakinja, se zaveda, da je obdobje epidemije stresno za vse:
"Zato dijaki naprošamo za olajšavo, kot so to storile druge države s svetovno priznanim šolskim sistemom. Slovenija kot članica EU izjemno rada ponavlja za preostalimi članicami. Moje vprašanje torej je, zakaj ne zdaj?"
Komentiraj
Pa mediji prosim nehajte izpostavljati vsakega anonimnega laika ter ga javnosti predstavljati kot enakovrednega sogovornika ministrom in strokovnakom s področja šolstva. Ni vsako mnenje vredno postavljati celoten sistem na glavo, ker zveni všečno...