"Cene goriv smo omejili zaradi nestabilnosti na trgu," je ob robu podpisa pisma o nameri za vzpostavitev Gospodarskega logističnega središča Feniks V Posavju povedal Počivalšek. Razmere so se od tedaj stabilizirale tako v smislu količin kot tudi cen. "Bomo pa preverili vse, kar se dogaja na trgu, in po potrebi ukrepali," je zagotovil.
Komentiral je tudi torkovo izjavo najverjetnejšega mandatarja Roberta Goloba, da trg v Sloveniji ne deluje in da je čas za pametno regulacijo. Kot je izpostavil, imamo v Sloveniji tri ponudnike, nimamo duopolnega sistema, predvsem pa je po njegovih besedah treba pogledati analizo prodaje posameznih goriv, ne samo števila trgovcev.
Gospodarski minister je dodal, da je bila Slovenija edina država v Evropi, ki je imela regulirane cene. "V preteklem obdobju smo sprostili marže, to, kar se dogaja sedaj na cenovnem področju, pa se dogaja zaradi rasti cene osnovne surovine, ki predstavlja med 40 in 50 odstotkov cene goriva," je pojasnil.
Če trg ne deluje, imamo po ministrovih besedah agencijo za varstvo konkurence, ki ima dolžnost, da zadeve nadzira in ukrepa.
Na agenciji za varstvo konkurence (AVK) poudarjajo, da aktivno spremljajo razmere na trgu pogonskih goriv. Kot pravijo, ugotavljajo dejstva in okoliščine, na podlagi katerih bi skladno z zakonskimi pristojnostmi morali ukrepati. Konkretnih postopkov ne komentirajo.
Kot so danes navedli v AVK, že dlje časa spremljajo razmere na trgu pogonskih goriv. Spomnili so, da so konec lanskega leta pripravili novo sektorsko raziskavo trga pogonskih goriv, v kateri so predstavili ugotovitve glede razmer na maloprodajnem trgu pogonskih goriv v Sloveniji. Z raziskavo so ugotovili, da cene po deregulaciji med ponudniki niso bile vedno enake, so pa bili zaznani pogosto enaki datumi sprememb maloprodajnih cen med različnimi ponudniki.
Iz podatkov, ki jih je pridobila agencija, izhaja, da manjši ponudniki hitro sledijo spremembam maloprodajnih cen večjih ponudnikov. "Spremljanje in prilagajanje cenam konkurentom pa samo po sebi ni konkurenčnopravno sporno, če ni posledica prepovedanega omejevalnega ravnanja podjetij (omejevalnega sporazuma ali zlorabe prevladujočega položaja)," izpostavljajo v AVK.
BONUS VIDEO: Koper že vrsto let predstavljata in upodabljata kozici. Ti pa sta pred kratkim dobili tudi ime.
Izpostavljajo še, da sistem napovedovanja in spreminjanja cen, kot je uveljavljen v Sloveniji in se odraža v napovedovanju in vnosu cen v aplikacijo Goriva.si, omogoča hitro prilagajanje cen cenam drugih ponudnikov. "Ureditev tega področja pa je v pristojnosti ministrstva za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo," so še navedli v AVK, kjer morebitnih postopkov oz. konkretnih aktivnosti v zvezi s trenutnim dogajanjem na trgu zaradi interesa samega postopka ne morejo podrobneje komentirati.
Napovedi avtoprevoznikov, da bodo v luči rekordnih cen goriva podražili storitve, Počivalšek ni želel komentirati. "Dejstvo pa je, da avtoprevozniki nimajo teh cen, ampak imajo posebne pogodbe s trgovci, pri katerih se oskrbujejo. Vsak mora nositi odgovornost za to, kar ima," je sklenil.